Пити менше — жити довше: вчені встановили зв'язок між 3+ напоями та ранньою загибеллю мозку
Дослідники зʼясували, вживання якої кількості алкоголю пов'язане з підвищеним ризиком інсульту
Пити менше — жити довше: вчені встановили зв'язок між 3+ напоями та ранньою загибеллю мозку\istockphoto
Дослідники з Гарварду виявили, що люди, які вживають три або більше алкогольних напоїв на день, можуть перенести інсульт більш ніж на десять років раніше, ніж ті, хто п'є менше. Дослідження пов'язує надмірне вживання алкоголю не лише з ранніми інсультами, але й з більшими, смертельними крововиливами в мозок та довгостроковими пошкодженнями мозку.
Деталі
Фахівці проаналізували дані 1600 дорослих віком у середньому 75 років, які були госпіталізовані з внутрішньомозковим крововиливом – типом інсульту, спричиненого крововиливом у мозку.
Під час перебування в лікарні учасників запитували про їхні звички вживання алкоголю , або безпосередньо, або через членів сім'ї. З 1600 учасників близько 7% були класифіковані як ті, хто багато п'є.
Дослідники визначили надмірне вживання алкоголю як вживання трьох або більше напоїв щодня, де один напій дорівнює 350 мл пива, 150 мл келиху вина або 45 мл шоту лікеру.
Сканування мозку виявило тяжкість кровотеч та чи мали пацієнти ознаки захворювання дрібних судин головного мозку – стану, який пошкоджує крихітні кровоносні судини в мозку та пов'язаний зі старінням, високим кров'яним тиском та деменцією.
У тих, хто багато п'є, крововиливи в мозок траплялися в середньому у 64 роки, порівняно з 75 роками у тих, хто не п'є багато, що становить 11-річну різницю. Їхні крововиливи в мозок також були в середньому на 70% більшими.
Дослідження показало, що у тих, хто багато п'є, також вдвічі частіше траплялися кровотечі глибоко в мозку та майже вдвічі частіше — кровотечі, що поширювалася в заповнені рідиною простори мозку, що є серйозним ускладненням, яке називається внутрішньошлуночковим розширенням.
Крім того, у них була втричі вища ймовірність серйозного пошкодження білої речовини , що пов'язано з довгостроковим когнітивним зниженням та старінням мозку.
Раніше алкоголь пов'язували з ризиком інсульту, це дослідження показує, що він також може прискорити розвиток захворювань дрібних судин, роблячи мозок більш вразливим до важких інсультів та уповільнюючи одужання, за словами провідного автора дослідження, доктора М. Едіпа Гуроля з Гарвардського університету.
«Зменшення вживання алкоголю може не тільки знизити ризик крововиливу в організмі людини, але й уповільнити прогресування захворювання дрібних судин головного мозку, що, у свою чергу, може зменшити ймовірність повторного інсульту, когнітивного зниження та довгострокової інвалідності», – сказав Гурол у прес-релізі.
Дженніфер Туджаг, головна наукова співробітниця Міжнародного альянсу за відповідальне вживання алкоголю (IARD) у Вашингтоні, округ Колумбія, не брала участі в дослідженні, але поділилася своєю реакцією з Fox News Digital.
«Ці результати, схоже, узгоджуються з попередніми епідеміологічними дослідженнями , які виявили підвищений ризик геморагічного інсульту, пов’язаний із вживанням більшої кількості алкоголю», – сказала вона.
«Надмірне вживання алкоголю також пов’язане з високим кров’яним тиском, що є фактором, що сприяє цьому типу інсульту».
Автори зазначили, що дослідження мало деякі обмеження, зокрема те, що воно мало поперечний дизайн, тобто розглядало дані з одного моменту часу, а не спостерігало за людьми протягом тривалішого періоду. Через це дослідники не можуть точно сказати, чи вживання алкоголю спричинило інсульти, чи просто погіршило їх.
Вживання алкоголю також було результатом самоповідомлень, тобто люди могли недооцінювати або переоцінювати кількість випитого. Інформація про звички вживання алкоголю протягом життя також не була доступною.
Раніше ми розповідали, що іноді, серед щоденної біганини, нескінченних завдань і списків справ, ми ловимо себе на думці: коли ж нарешті вдасться просто виспатися? Здається, що це колись точно станеться! У майбутньому, “на старості”, коли стане більше часу і менше турбот. Але реальність виявляється іншою. З віком сон стає не легшим, а навпаки більш крихким і нестабільним.
Вас може зацікавити:
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!