Порятунок для ДВЗ: чи зможе синтетичне паливо глобально замінити викопне
Автомобільний світ електризується, але велика кількість водіїв не бажає відмовлятися від звуку роботи свого двигуна внутрішнього згорання

Чи зможе синтетичне паливо замінити викопне/Фото: Sean Gallup/Getty Images
Через зміни клімату світ поступово відмовляється від двигунів внутрішнього згорання. До 2030 року більшість великих автомобільних виробників випускатимуть лише електричні автівки. Але що робити любителям гуркоту ДВЗ? Єдиним, що може врятувати такі автомобілі, є синтетичне паливо (або е-паливо) – автомобільне пальне, при спалюванні якого в атмосферу не виділяється додатковий вуглець (якщо коротко). Але чи зможе воно врятувати ДВЗ від зникнення та забуття?
Деталі
Експерти роками стверджують, що найшвидший спосіб зменшити викиди CO2 на транспорті – це перейти на стійке синтетичне рідке паливо з нейтральним викидом вуглецю, на якому можуть працювати існуючі транспортні засоби. Просто замість бензину і дизеля на АЗС з'явиться інша рідина, яка працюватиме так само, але не шкодитиме довкіллю. Якби завтра транспортні засоби світу могли заправлятися паливом, синтезованим з органічних матеріалів, атмосферний CO2, отриманий із транспортного палива, практично зник би за ніч.
Volkswagen Group є одним із виробників, які протягом декількох десятиліть займаються розробкою синтетичного палива. Porsche — одна з тих компаній, які найбільше інвестують у розробку синтетичного палива, і тепер Mazda почала проявляти інтерес до цієї технології.
Як і Porsche, японці розпочали з гоночного треку, щоб допомогти розробити та просувати використання синтетичного палива. У випадку Mazda, 1,5-літровий дизельний двигун Skyactiv-D, а не бензиновий двигун, приводив у рух підготовлену до гонок Mazda 2.
Mazda 2 працювала на Susteo, синтетичному паливі, яке постачає партнер Euglena, а сировиною, необхідною для його виготовлення, є використана кулінарна олія (90%) з олією та жиром, видобутими з мікроводоростей, які називаються євглена.
Таки паливо CO2-нейтральна, оскільки рослини, які використовувалися для його виробництва, споживали CO2 з атмосфери під час росту. Однак мета полягає в тому, щоб повністю перейти до водоростей як джерела. Їх можна вирощувати на непридатних для сільського господарства землях і не конкурувати з виробництвом продуктів харчування.
Знадобиться багато часу, щоб замінити світове споживання нафти. Автомобільний транспорт споживає близько 5 мільярдів літрів бензину та дизельного пального на день у всьому світі. Попри надзвичайну перспективність, розробки синтетичного палива тривають десятиліттями, а інвестиції у такі проєкти обмежені. Багато країн прагнуть досягти вуглецевої нейтральності не пізніше 2035 року й це дуже короткий термін, щоб перевести принаймні значну частину автомобілів у світі на синтетичне паливо. При цьому поки що синтетичне паливо залишається дорожчим за викопне, а це головна перешкода для його поширення. Ймовірно, е-паливо таки врятує ДВЗ, але не усі. Воно може продовжити життя дорогих спорткарів, але поки немає ознак того, що перехід на синтетичне пальне буде масовим.
Раніше ми повідомляли, що виробник позашляховиків Ineos песимістично ставиться до того, що синтетичне паливо може продовжити термін служби двигуна внутрішнього згоряння, навіть після того, як ЄС вирішив дозволити обмежене використання вуглецево-нейтрального бензину для нових автомобілів після 2035 року.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!