За менш ніж десятиліття автомобілі "погладшали" у середньому на 400 кілограмів
Швидке зростання маси викликано електрифікацією, популярністю кросоверів та позашляховиків і зникненням легких невеликих автомобілів
Середня вага нових автомобілів зросла на 400 кілограмів за 7 років/Фото: Dimitrios Kambouris/Getty Images
За даними британського видання Autocar, за останні сім років середня вага нового автомобіля зросла майже на 400 кілограмів.
Деталі
Аналіз показників ваги під час дорожніх випробувань Autocar показує, що між 2016 і 2023 роками (це приблизно одне покоління моделі) середня споряджена вага нових автомобілів зросла з 1553 кг до 1947 кг.
Збільшення частково пов’язане зі зростанням популярності кросоверів. З усіх автомобілів, протестованих Autocar у 2016 році, 16 були позашляховиками або кросоверами. Вони мали середню вагу 1722 кг, що на 169 кг більше, ніж для всіх моделей, протестованих того року.
У 2023 році було протестовано загалом 24 позашляховики, кросовери та пікапи, середня вага яких склала 1985 кг. Це різниця всього у 38 кг порівняно із загальним середнім показником, що значно менше, ніж різниця у 169 кг у 2016 році.
Середня вага позашляховиків і кросоверів становила 1906 кг, що було нижче середнього показника для всіх моделей, протестованих у 2023 році. Це свідчить про те, що, хоча збільшення частки позашляховиків на ринку частково відповідає за загальне збільшення ваги, це не єдина причина.
Це припущення підтверджується тим фактом, що середній позашляховик, протестований у 2023 році, був на 183 кг важчий, ніж у 2016 році.
Електрифікація також зіграла свою роль. Електричні моделі, протестовані Autocar минулого року, мали середню вагу 1991 кг. Автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння були майже на 100 кг легшими – 1897 кг. Якщо забрати звідси гібриди, ця цифра падає до 1841 кг, або на 150 кг менше, ніж середній електромобіль.
Ця різниця відображена в ширшій тенденції для автомобілів, які тестувалися Autocar з 2000 року. Середнє річне значення коливалося між 1500 кг і 1650 кг, але 2018 року воно вперше досягло позначки в 1700 кг. У 2019 році вона знову впала до 1675 кг, але відтоді лише зросла, досягнувши 1879 кг у 2022 році, а потім 1947 кг наступного року.
Тенденція також не має ознак зміни: середня вага автомобілів, протестованих протягом першого кварталу 2024 року (більшість із яких були електричними, кросоверами або і тим, і іншим) – становила 2087 кг. Найважчим із них був електричний позашляховик Mercedes-Benz EQS, вагою 2899 кг.
Звичайно, електрифікація та популярність позашляховиків не лише винні в постійному зростанні ваги. Зменшення класів міських і компактних автомобілів також відіграє важливу роль у сприянні збільшенню середньої ваги, оскільки щороку з’являється менше моделей вагою до 1000 кг, щоб компенсувати найважчі автомобілі на ринку.
Найлегшим автомобілем, протестованим минулого року, було спортивне купе Alpine A110 R з вагою 1065 кг, за яким ішов бензиновий кросовер Hyundai Kona з вагою 1352 кг.
Раніше Bugatti представила приголомшливий гібрид Tourbillon. Це друга модель французького бренду після його злиття з Rimac у 2021 році, і вона є справжнім шедевром автомобілебудування.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!