RU UA
1

Електромобілі можуть запобігати масштабним відключенням світла

Авто 17:56 - 07 серпня 2024

Звичайно, йдеться не про український сценарій, коли електромережа знищується обстрілами, але у мирний час розумна система може запобігти відключенням від перенавантажень

Електромобілі можуть запобігати масштабним відключенням світла

Електромобілі можуть запобігати блекаутам/Фото: Christopher Furlong/Getty Images

З ростом кількості електромобілів у різних країнах світу зростає занепокоєння щодо того, чи можуть їхні електромережі витримувати навантаження, коли багато власників електрокарів одночасно починають заряджати свої автівки. Це занепокоєння небезпідставне, але воно веде до цікавішого протилежного питання: що станеться, якщо електромобілі почнуть масово віддавати енергію в мережу?

Деталі

Багато сучасних електромобілів оснащені технологією V2G, яка дозволяє використовувати енергію з акумуляторів автівки для живлення зовнішніх пристроїв, побутової техніки, будинку чи зарядки іншого електромобіля. Таким чином автівка перетворюється на павербанк на колесах. Деякі умільці навіть вигадують гаджети, які дозволяють використовувати енергію з електрокарів без функції V2G.

Так у Великій Британії проводять експеримент під назвою V2VNY (Vehicle 2 Volume eEnergy Yield). Система зарядки V2VNY розроблена для роботи з транспортними засобами, підключеними до електромережі протягом тривалого часу, щоб забезпечити досить велике вікно для розподілу енергії в обох напрямках. Наприклад, коли автомобіль під'єднаний до електромережі протягом дня, у нього є достатньо часу, щоб зарядити акумулятор й поділитися з нього енергією під час пікових годин.

Тобто автомобілі, які залишаються підключеними до електромережі, можуть створювати певний резерв електроенергії у час, коли енергоспоживання невелике, й віддавати цю енергію, тоді, коли навантаження на систему найбільше й ризик відключень світла найбільший.

У рамках проєкту також розглядається, як V2G може працювати в різних місцях, щоб одного дня водій міг купувати дешеву енергію поза піковим навантаженням вдома, а потім продавати її назад в мережу з максимальною швидкістю через V2G. 

Система розроблена таким чином, що жодна автівка ніколи не залишиться розрядженою. З цією метою добові норми пробігу можна встановити вручну в додатку для смартфона або користувач може дозволити штучному інтелекту зробити це за нього, виходячи з його щоденних моделей подорожей. Більш тривалі поїздки можна задати в календарі, щоб бути певним, що транспорт не віддасть надто багато енергії у мережу.

Зарядні пристрої можуть підключати два автомобілі одночасно, і система може надати одному автомобілю пріоритет над іншим, якщо це необхідно. Це включає розподіл заряду між акумуляторами двох автомобілів.

Раніше ми повідомляли, що популярний кросовер Ford Mustang Mach-E потрапив у Книгу рекордів Гіннеса як електромобіль, який подолав найбільшу відстань на одному заряді.

Джерело: Autocar

Не пропустіть цікавинки!

Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!

ГОЛОВНЕ ЗА СЬОГОДНІ
Більше новин