Маск говорить про відновлення попиту на Tesla, але цифри показують інше
Гендиректор Tesla також переконаний, що його політичні погляди не впливають на продажі

Маск говорить про відновлення попиту на Tesla, але цифри показують інше/Фото: Andrew Harnik/Getty Images
Останнім часом проблеми з продажами Tesla були добре задокументовані. Минулого року десятиліття зростання американського виробника електромобілів різко зупинилося, попри рекордні продажі в останньому кварталі. Потім проблеми різко з'явилися в першому кварталі цього року, коли глобальні поставки компанії впали на 13%. Водночас продажі електромобілів інших брендів зросли в США, Європі та Китаї.
Деталі
Всі розуміють у чому проблема падіння (принаймні головна проблема) – в політичних поглядах Ілона Маска та його підтримці президента США Дональда Трампа. Але сам Маск це заперечує, заявивши, що питання в переобладнанні, необхідному для оновленої Model Y, найбільш продаваного електромобіля у світі та найбільш продаваного автомобіля за деякими показниками. В інтерв'ю CNBC мільярдер зазначив:
Що стосується Q1, у нас була глобальна заміна заводу на Model Y. Тож вийшла нова версія Model Y, яка вимагала закриття заводів у всьому світі. Model Y є автомобілем номер один у світі за продажами, тому, ви знаєте, ми не можемо виробляти автомобілі, якщо заводи переобладнуються.
Маск сказав, що найкращий час для переобладнання заводів для оновленого автомобіля – перший квартал, оскільки саме тоді спостерігається найменший попит протягом року. Він додав, що на цей момент спостерігається значне відновлення попиту.
Однак цей відскок, про який говорить Маск, ще не потрапив у цифри продажів. У квітні, першому місяці другого кварталу, показники Tesla продовжували, як то кажуть, негативно рости, особливо в Європі, де в деяких країнах було зафіксовано падіння на 80%. У Китаї минулого місяця продажі Tesla впали на 9%, тоді як загальний ринок електромобілів зріс на 38%.
У Сполучених Штатах дані про продажі за квітень поки що недоступні, а Tesla публікує лише квартальні дані про продажі, тому доведеться покладатися на оцінки таких спеціалістів, як Cox Automotive і S&P Global Mobility. З усім тим, випуск дешевшої моделі початкового рівня Model Y і заплановане призупинення виробництва на заводі компанії в Остіні, штат Техас, є ознаками того, що попит зараз не росте.
Про потенційну шкоду компанії через свою політичну активність Маск зазначає:
Були певні плюси і мінуси. Коли ви купуєте продукт, наскільки ви дбаєте про політичні погляди генерального директора чи знаєте ви взагалі, які вони?
Важко сперечатися, що погляди Маска не вплинули на продажі, бачачи протести біля дилерських центрів виробника, вандалізм щодо його автівок й різкий ріст продажу вживаних Tesla.
До того ж велика кількість людей, які купують Tesla, роблять це, принаймні частково, тому, що вони стурбовані зміною клімату. Безліч досліджень показують, що клієнтське ядро компанії – це політично активні ліберали. Те, що робить політика Трампа, заперечуючи глобальне потепління – значно прискорює зміни клімату й нівелює позитивний вплив усіх проданих Tesla. Тому левова частка клієнтів Tesla розуміє: купуючи автівку у Маска, який підтримує Трампа, вони підтримують зміни клімату – і це їх не влаштовує.
Раніше люксовий бренд корпорації Stellantis, DS, представив елегантний електрифікований фастбек із преміальним дизайном N°4, який має замінити популярну модель DS4.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!