Німці назвали найбільш екологічні автівки 2024 року
Компактні електромобілі очолюють список, але один бензиновий Volkswagen заліз доволі високо

Найекологічніші автомобілі на цей момент/Фото: Lauren DeCicca/Getty Images
Allgemeiner Deutscher Automobil-Club, тобто Загальний німецький автомобільний клуб (ADAC) щойно опублікував свій Екотест 2024 року, і в ньому, як не дивно, домінують електромобілі. Єдиний неелектричний автомобіль у першій десятці найбільш екологічних автомобілів – гібридна Toyota Prius. А серед негібридних автомобілів з ДВЗ найкращим виявився VW Golf 1.5 TSI – єдиний у Топ-30 лише з ДВЗ.
Деталі
Тест оцінював 84 автомобілі за їхнім впливом на навколишнє середовище, враховуючи як прямі викиди під час руху, так і непрямі – від виробництва електроенергії для заряджання.
Автівки корпорації Stellantis сформували трійку перших місць з Peugeot e-208 156 на першому місці, e-308 на другому та Opel Corsa на третьому.
e-208 та e-308 мали ефективність 16,0 кВт-год/100 км та 16,5 кВт-год/100 км відповідно, і навіть у поєднанні з викидами для виробництва електроенергії для їх зарядки пара виробляє лише 80 та 82 грами CO₂ на кілометр. Tesla Model 3, найбільший автомобіль у п’ятірці лідерів, посіла четверте місце зі споживанням 17,2 кВт/год/100 км і продукуванням лише 86 грамів вуглекислого газу на кілометр.
ADAC присуджує до 60 балів за низькі викиди CO₂ (вуглекислого газу) і до 50 балів за інші забруднюючі речовини - чадний газ (CO), оксиди азоту (NOx) і частки, шкідливі для людини. Наприклад, підвищені показники оксиду азоту стали причиною заборони деяких дизельних автомобілів у деяких містах Німеччини.
Тож чому ADAC оцінює електромобілі за викиди CO₂, коли вони не мають вихлопу? Це пов’язано з показником well-to-wheel (WTW), який використовує ADAC — він вимірює, скільки енергії (включаючи CO₂) було використано для виробництва палива (електрики, бензину чи газу). Автомобілі, які отримали найбільшу кількість балів за низький рівень викидів CO₂, загалом є найкращими в Екотесті.
Водночас що цікаво, усі автомобілі, які отримали повні 50 балів (чим більше балів, тим екологічніший автомобіль) за інші забруднюючі речовини, не були електромобілями, наприклад VW Golf 1.5 TSI або VW Passat 2.0 TDI. Це завдяки їх ефективному очищенню вихлопних газів. Тест ADAC виділив VW Passat Variant 2.0 TDI (38 місце) за надзвичайно низький вміст забруднюючих речовин у вихлопних газах і розхід у вражаючі 5 літрів дизельного пального на 100 кілометрів.
Федеральне управління автомобільного транспорту зазначає, що у 2024 році в Німеччині було зареєстровано 380 600 електромобілів – це різке зниження порівняно з 524 200 одиниць у 2023 році.
ADAC Екотест 2024 (Топ-30)
Модель | Тип | Потужність kW | Ecotest CO₂ (WTW) | Бали за викиди CO₂ | Бали за викиди інших забруднювачів | Кінцева оцінка |
---|---|---|---|---|---|---|
EV | 115 | 80 | 57 | 48 | 105 | |
EV | 115 | 82 | 56 | 47 | 103 | |
EV | 115 | 82 | 56 | 47 | 103 | |
EV | 208 | 86 | 55 | 45 | 100 | |
EV | 115 | 87 | 54 | 45 | 99 | |
EV | 115 | 90 | 53 | 44 | 97 | |
EV | 210 | 90 | 53 | 44 | 97 | |
EV | 150 | 91 | 53 | 43 | 96 | |
EV | 180 | 92 | 53 | 43 | 96 | |
Toyota Prius 2.0 | PHEV | 164 | 104 | 49 | 46 | 95 |
EV | 324 | 93 | 52 | 43 | 95 | |
EV | 150 | 95 | 52 | 42 | 94 | |
EV | 250 | 95 | 52 | 42 | 94 | |
EV | 315 | 97 | 51 | 42 | 93 | |
EV | 215 | 96 | 51 | 42 | 93 | |
EV | 250 | 97 | 51 | 41 | 92 | |
EV | 200 | 98 | 51 | 41 | 92 | |
EV | 320 | 99 | 50 | 41 | 91 | |
EV | 210 | 101 | 50 | 40 | 90 | |
Suzuki Swift 1.2 | MHEV | 61 | 130 | 40 | 49 | 89 |
EV | 210 | 102 | 49 | 39 | 88 | |
EV | 611 | 102 | 49 | 39 | 88 | |
EV | 160 | 103 | 49 | 39 | 88 | |
EV | 150 | 103 | 49 | 39 | 88 | |
Renault Clio E-Tech Hybrid | FHEV | 105 | 132 | 39 | 47 | 86 |
EV | 230 | 106 | 48 | 38 | 86 | |
Lexus LBX | FHEV | 100 | 146 | 35 | 50 | 85 |
MG MG3 1.5 | FHEV | 143 | 146 | 35 | 49 | 84 |
VW Golf 1.5 TSI | Petrol | 85 | 148 | 34 | 50 | 84 |
Honda Jazz Crosstar 1.5 | FHEV | 90 | 145 | 35 | 49 | 84 |
Раніше, під час нещодавнього випробування на треку Porsche Nardo в Італії електричний седан Volkswagen ID.7 Pro S увійшов в історію, проїхавши на одному заряді приголомшливі 941 кілометр.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!