BYD судиться з блогерами, яким не подобаються її автівки
У Китаї практика судової боротьби з нібито наклепницькими повідомленнями значно поширеніша, ніж на Заході

BYD судиться з блогерами, яким не подобаються її автівки/Фото: Sean Gallup/Getty Images
Найбільший виробник електромобілів у світі — китайська компанія BYD розпочала справжню судову війну з блогерами, яким не подобаються її автомобілі. Бренд масово судиться з інфлюенсерами нібито через “наклеп”.
Деталі
Китайський бренд притягнув до суду 37 блогерів та націлився на ще 126 контентмейкерів.
Кілька років тому автовиробник створив “Новинний офіс по боротьбі з шахрайством”, і він заохочує людей надсилати повідомлення щодо потенційно небезпечного контенту.
Щоб заохочувати повідомлення про потенційні наклепницькі кампанії, BYD пропонує значні бонуси — від 50 000 до 5 мільйонів юанів (6 900 — 690 000 доларів США) за повідмлення про появу дискредитаційних матеріалів.
Наприклад, в одному з випадків людина звинуватила компанію в маніпулюванні творцями контенту, щоб вони говорили негативно про конкуруючі бренди. Суд дійшов висновку, що інфлюенсер має принести публічні вибачення та сплатити штраф у розмірі 100 000 юанів (близько 13 800 доларів). Інший блогер був оштрафований після того, як заявив, що BYD є фінансово нестабільною і перебуває на межі банкрутства.
Справедливо буде зазначити, що BYD не одна така у своїй боротьбі. У серпні 2023 року Nissan Dongfeng відкрила позов проти інфлюенсера, який опублікував у TikTok понад 50 відеороликів, що паплюжать транспортні засоби автовиробника. Його змусили виплатити виробнику 5 мільйонів юанів компенсації. У 2022 році Tesla також подала до суду на китайського блогера, вимагаючи 5 мільйонів юанів компенсації, але врешті погодилася на набагато менше.
Крім BYD, Nissan-Dongfeng і Tesla, Great Wall Motor і Changan Automobile також подавалили до суду на контентмейкерів, тому цілком очевидно, що ця практика набагато більш поширена в Китаї, ніж на Заході.
Наклеп у Китаї – це не жарт, і його можна переслідувати як кримінальний злочин. Лихослів’я щодо великих компаній, які зазвичай належать державі або тісно пов’язані з комуністичною партією, може швидко призвести до серйозних проблем. Це велика проблема, особливо якщо у вас велика аудиторія, і навіть якщо в негативних твердженнях є правда. Якщо китайська компанія доведе в суді, що певні коментарі вплинули на її імідж і репутацію, цього може бути достатньо для судового позову проти інфлюенсера.
Раніше ми писали, що у Китаї коїться містика навколо автівок BYD. Дилери вживаних автомобілів продають автівки з мінімальним пробігом або навіть з нулем на одометрі.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!