Гетманцев про бюджетний розрив, складні рішення і до чого тут прибутки банків
Нардеп розповів про статистику фінансового стану банківської системи за перші 4 місяці 2024 року

Гетманцев про бюджетний розрив, складні рішення і до чого тут прибутки банків
Голова Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев розповів, власну думку щодо бюджетного розриву.
Деталі
4 місяці стан фінансової системи нардеп підсумував так:
- Чистий процентний дохід (дохід від надання кредитів, операцій з депозитними сертифікатами, ОВДП) – 74,2 млрд. грн. (збільшився на 20,9% або на 12,8 млрд. грн. рік до року)
- Чистий прибуток – 52,1 млрд. грн. (↑на 18,3%, + 8,1 млрд. грн. рік до року)
- Нарахований податок на прибуток – 12,9 млрд. грн. (↑на 52,1%, + 4,4 млрд. грн. рік до року). Для порівняння увесь нарахований податок на прибуток за 2019-2021 рр. складає 14,9 млрд. грн.
- Рентабельність капіталу (чистий прибуток до власного капіталу) – 48,8% (для порівняння, на початок повномасштабної війни 33,3%).
- Норматив адекватності регулятивного капіталу – 18,4% (до війни – 18%).
"Попри банківська система залишається прибутковою і адекватно капіталізованою", - написав Гетманцев.
В черговий раз нагадую про це, тому що:
- по-перше, це не якась даність, яка "впала з неба". Це результат рішень, які приймались НБУ із початку війни у частині грошово- кредитної політики та регулювання банків, помножені на фінансову допомогу партнерів. Але сама допомога, яка до того ж почала надходити із запізненнями, без своєчасних рішень не спрацювала би.
- по-друге, хочу подякувати усій банківській спільності за їх внесок у підтримку сил оборони і безпеки. Тут вкотре подумки повертаюсь у ситуацію літа – 2023 року. Зараз від опозиційних політиків лунають дивні коментарі: «а ми попереджали, що буде розрив у фінансуванні військових видатків, чому влада нічого непі робила».
"Кожен має відповідати за себе. Ми у комітеті готувались. Звідси ініціативи про перерозподіл військового ПДФО із місцевих до державного бюджету, що лобіював особисто і був готовий вносити "в зал" влітку минулого року (тоді вирішили почекати проект бюджету-2024), про податок на надприбуток банків, що був внесений в парламент від комітету. Обидва рішення були м’яко кажучи непопулярними, складними, але єдино правильними. Бо за їх рахунок (+ зарахування дорожнього фонду із спец до загального фонду) ми отримали до 200 млрд. грн. на підтримку ЗСУ. Такі ж складні і вимушені рішення по закриттю бюджетного розриву стоять перед нами зараз. Всі варіанти на столі. Дочекаємось остаточних розрахунків Мінфіну", - зазначив нардеп.
Гетманцев підсумував, що до останнього відкидатимуть перспективу бюджетної емісії НБУ. Пряме фінансування дефіциту бюджету НБУ нестиме ризики інфляції та девальвації гривні. Це те ж свого роду податок, але на бідних, які отримують фіксовані доходи у гривні (пенсіонери, бюджетники). Це опція останньої інстанції, яку ми уникатимемо допоки є всі інші джерела (податки + внутрішні ринкові запозичення).
Читайте також, у межах банкрутства FTX можуть повернути майже всі гроші користувачам.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!