росія намагається відновити експорт підсанкційними танкерами
російська нафта опинилась на борту іншого плавзасобу

росія відновлює експорт танкерами, проти яких запроваджено санкції
Bloomberg написав про те, що після піврічного простою, пов’язаного із запровадженням санкцій США проти майже чотирьох десятків суден-перевізників нафти, рф, схоже, провела успішну операцію з повернення їх до експлуатації та перевезення нафти іноземним замовникам. Про це пише Голова Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев.
Деталі
Підсанкційне судно "SCF Primorye", належне російському "Совкомфлоту", на яке у жовтні минулого року було накладено обмеження владою США, завантажилось нафтою (може перевозити до 1 млн барелів) у Новоросійську наприкінці квітні, а 3 червня було виявлено біля узбережжя Сінгапуру, де у 100 км від берега пристикувалось до судна Ocean Hermana.
Через деякий час спеціалізований сервіс, який відстежує супутникові знімки пересування підсанкційних танкерів, встановив, що російський SCF Primorye після "стиковки" спорожнів, а Ocean Hermana став, судячи з його осадки, повним.
Оскільки відбулося це у відкритому морі, коли поруч не було жодних інших суден, які б робили аналогічну зупинку – висновок один: російська нафта опинилась на борту іншого плавзасобу, – пише Гетманцев
Зазначається, що Ocean Hermana – судно немолоде, йому 20 років, виконує в основному рейси поблизу Сінгапуру, у Малаккській протоці та буває у портах Китаю. Страховик танкера – невідомий, в компанії, яка за документами оперує судном (Sygnius Ship Management з Індії) повідомили, що нічого про рейс не знають, бо зараз лише формують екіпаж для судна.
Схоже, після певної паузи, викликаної запровадженням санкцій проти своїх танкерів, росія змогла зробити успішний "пробний рейс" і на його досвіді має намір працювати далі. Свідченням цього є те, що зараз друге підсанкційне російське судно, танкер "Братськ", йде перевіреним шляхом – завантажилось нафтою у Новоросійську 23 травня, і зараз перебуває в Індійському океані, тримаючи курс у напрямі Сінгапуру, – пише нардеп
За його словами, "те, що росія виводить з простою танкери під санкціями, є непоганим сигналом – адже свідчить про те, що можливості з залучення до експорту нафти "чистих" суден, які належать або оперуються компаніями, які цінують свою репутацію, поступово сходять нанівець".
Також у "сірих" компаній бракує бажання випробувати долю та заходити у чорноморські порти на російському узбережжі, тим більше за таким вибухонебезпечним вантажем.
Однак з іншого боку – судно, проти якого вже більше ніж півроку діють санкції, спокійно пройшло через майже півсвіту, заходило у якісь порти, десь від когось отримувало обслуговування.
Час від часу пишу про санкції, і не втомлююсь повторювати – самі по собі вони є і будуть малоефективними, якщо у результаті їх запровадження "схеми" не ліквідуються, а просто трохи ускладнюються, вимагають просто трохи більше часу або додаткових учасників. Це означає тільки одне – більш дорогий механізм все одно є вигідним для держави-агресора, – зазначає Гетманцев. – Тому одночасно із запровадженням нових санкцій та посиленням попередніх "пакетів" треба активізувати роботу з практичного перешкоджання їх обходу, інакше росія і далі зароблятиме на світових ринках мільярди доларів на продовження війни проти України (у січні-травні нафтогазові доходи держави-агресора збільшились порівняно з аналогічним періодом 2023 року на 73,5%, до 4,95 трлн рублів переважно за рахунок зростання цін на нафту)
Раніше ми писали, що в Україні запущено портал з даними про посадовців рф та рб, які сприяли депортації українських дітей.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!