ua ru
Будь ласка, заповніть це поле
1

Маркетинг у соцмережах 2025: як бізнесу в Україні адаптуватися та перемагати

Економіка 12:07 - 10 лютого 2025

Ділимося думкою експерта галузі

Маркетинг у соцмережах 2025: як бізнесу в Україні адаптуватися та перемагати

Маркетинг у соцмережах 2025: як бізнесу в Україні адаптуватися та перемагати / Фото: Freepik

У сучасному світі маркетинг у соціальних мережах змінюється швидше, ніж будь-коли. Нові тенденції, зміни в поведінці споживачів та зростаюча конкуренція вимагають від бізнесу гнучкості та адаптації. Як брендам залишатися ефективними в цих умовах? Розповів Артем Кельбас, засновник іміджевої маркетингової агенції "Делегуй!»".

Деталі

Далі – слова експерта

Підхід до маркетингу у соціальних мережах в Україні за умов сьогодення сильно відрізняється від того, як це було у мирний час: дедалі складніші умови життя змусили потенційних клієнтів двічі замислюватися над раціональністю придбання продуктів, що рекламуються, та тричі – перевіряти їхнє практичне застосування перед купівлею.

Але як саме ці тенденції будуть корисні власникам українського бізнесу – як В2С, так і В2В-сегменту, малого та середнього розміру? Давайте пройдемося у форматі «спостереження та приклад» по ідеям, які не тільки пережили, але і показали свою ефективність для українських брендів у воєнний час.

1. Клієнт менше опікується вашою упаковкою, історією бренду чи його унікальним позиціонуванням. Клієнта все більше цікавить він сам. Ваш маркетинг повинен демонструвати, як саме ваш продукт зробить життя клієнта краще, та як клієнт – власник свого життя – стане почувати себе краще із продуктом саме вашого бізнесу. Позиціонуйте клієнта у якості героя його історії успіху разом із вашим продуктом, а не фокусуйте всю увагу на сам продукт, як це прийнято раніше.

Маєте бренд практичного вуличного одягу чи, наприклад, продаєте тактичне спорядження? Знайдіть можливість та поміж публикацій суто продаючого (каталожного) формату висвітліть міні-інтерв’ю про використання продукту від вашого постійного клієнта, де він розкаже про виклики, які в ньому пройшов та емоції, як в ньому пережив. Потенційний клієнт повинен проникнутися енергією та драйвом історії, подумки немов примірявши образ героя вашого Instagram-інтерв’ю на себе. І, звісно, це спонукне глядача перенести геройський образ з відео на себе: у тому числі за рахунок замовлення одягу чи спорядження вашого бренду.

2. Теплі відео-відгуки, живий формат та UGC (User Generated Content). Ні для кого не секрет, що відео продовжує домінувати як формат. Онлайн-етери з відповідями на запитання, відео-контент за участі клієнтів (обов’язково – цінні брендові бонуси останнім за яскраві огляди продукту з тегами у соціальних мережах) – те, на чому варто сфокусувати увагу. Це особливо актуально для молодих українських підприємств, які бажають побудувати трастові стосунки з клієнтами та їхньою авдиторією.

І у доповнення другої гарячої тенденції – третя, що чудово працює у парі.

3. Локальні лідери думок та їхній колосальний вплив на прийняття авдиторією рішень. До великих інфлюєнсерів усе складніше достучатися, а співвідношення ціни та якості реклами у них стає дедалі менш пропорційним. На жаль, у негативну та невигідну для українських підприємців сторону. На поміч приходять мікро-інфлюєнсери: експерти-блогери з 5-30 тисячами підписників та відповідним охопленням, які ще не встигли «спіймати корону» від популярності та готові розглянути навіть ваші бартерні пропозиції. Зверніть увагу: мова йде саме про слово «експерт» на першому місці. Це – люди, що мають свою авдиторію завдяки тому контенту, який вони поширюють на своїх сторінках. А не люди, які поширюють контент на своїх сторінках задля того, аби набрати авдиторію. Рекомендація перших виглядатиме нативніше, навіть якщо вона буде маркована, як реклама. У той час, як підписники другого типу можуть спіймати ефект «банерної сліпоти» і проігнорувати ваш продукт у його рекламі.

Поєднуючи другий та третій тренди, що продовжують набирати оберти у 2025 році – ми отримуємо цікаву робочу механіку, яку ми у маркетинговій агенції «Делегуй!» протестували зі своїми клієнтами. У даному кейсі ваш бізнес може бути майже будь-яким В2С-сегментом: барбершоп, пекарня, спортивна зала або ж локальна кондитерська. Інвестуйте пару днів вашого часу та за рахунок ресерчу Instagram і опитування знайомих сформуйте Google Табличку зі списком невеличких експертів-блогерів. Підпишіться на них із робочих акаунтів. Згодом, спостерігаючи за сторінкою, спіймайте момент та сформуйте для кожного з них індивідуалізовану пропозицію, відштовхуючись від їхньої потреби: наприклад, у вас – магазин модних аксесуарів, і ви бачите, як експерт в Stories жаліється на якість аналогічної продукції, що купив нещодавно в магазині іншого бренда. Ловіть цей шанс: запропонуйте у якості підбадьорення одну з ваших брендових речей для блогера безоплатно, у якості подарунку. Він дійсно цього не буде очікувати та, звісно ж, погодиться. Вітаю! Ви тільки що інвестували одну одиницю свого продукту у лояльність експерта, якому довіряють. Не соромтеся та через деякий час перепитайте у блогера його думку про ваш продукт: якщо останній опиниться якісним – повірте, більшість людей як мінімум напише вам позитивний відгук та буде готова до лояльної співпраці, а як максимум – погодиться на пряму рекламу після вашого оферу.

Нотатка: спробуйте бути на «короткій нозі» з подібними блогерами та експертами, познайомившись із ними запропонованим вище методом. Товариські стосунки з ними завжди зіграють на користь, адже там, де один блогер – вся тусовка також ;)

4. Для пошуку інформації зумери користуються механікою пошуку TikTok та нейромережами, у той час як старші покоління користуються класичним Google. Хоч я і зумер – я сам прихильник Google, але... Тепер ваш маркетинг забов’язаний бути адаптованим під усі плейсменти (точки дотику, місця розміщення реклами у соціальних мережаж), де ваш продукт потенційно можуть шукати.

Чи знали ви, що агродрони вартістю $50.000 реально продавати за рахунок оглядів на YouTube каналі? Ми теж не знали та не повірили у це, поки не познайомилися з кейсом персонально. Як виявилося, підприємці-фермери, на кого цей продукт і розрахований, дуже прислухаються до думки інших фермерів на YouTube, де останні оглядають сучасні методи удобрення полів.

Я розумію, що ваш бренд навряд має такий вузький В2В-вектор, тому розкрию цей пункт простими словами: по-перше, працюйте над цитуванням вашого підприємства у ЗМІ та юзерських соціальних мережах для того, щоб його вибивало при пошуку через ChatGPT та інші AI (які збирають інформацію з відкритих джерел інтернету). По-друге – навіть, якщо у контексті вашого бізнесу це виглядає дивно (наприклад, ви займаєтеся виготовленням деталей на 3D-принтері або ж аутсорсингом персоналу) – час створити TikTok та отримувати органічний трафік за рахунок так ненавистних та місцями крінджових відеороликів. Так, це – працює (але не забувайте про регулярність для новостворених акаунтів: одне відео на день повинно виходити стабільно)!

У якості підсумку хочу наголосити на ключових пунктах, які варто включити у вашу стратегію у 2025 році:

  1. Регулярне ведення Facebook (Meta) + Instagram (крос-контент, але в останньому фокус на Reels) та TikTok (контент звідки повинен відповідати на пошукові запити потенційного клієнта) – ваш мінімум.
  2. Залучайте власних задоволених клієнтів та експертів-блогерів до створення контенту, мотивуючи їх продукцією вашого бренду.
  3. У 2025 – більше про практичність та майбутнє самого клієнта, аніж про продукт окремо. У суворих умовах життя ми починаємо думати про прямі вигоди для себе, а не про яскраві зовнішні образи десь вдалині.

І, звісно, не шукайте «магічної таблетки» серед новоявлених трендів, що прогнозують вам Instagram-блогери. Покладіться на тенденції, перевірені практикою та часом.

Не пропустіть цікавинки!

Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!

Головне за сьогодні
Більше новин