За останні три роки український ринок пального зазнав значних втрат
У порівнянні з 2021 роком споживання бензину знизилося на 20%, дизельного пального — на 10-12%, а скрапленого газу — майже на 40%

За останні три роки український ринок пального зазнав значних втрат/Фото: pexels
Завдяки підвищенню акцизів на пальне, Україна отримує суттєві надходження до державного бюджету. Про це під час брифінгу в Медіацентрі Україна повідомив експерт з ринку пального Сергій Куюн.
Деталі
100 мільйонів гривень кожного дня надходить в бюджет за рахунок нових акцизів на пальне. І це найголовніше, що це йде в бюджет та йде на оборону країни, – наголосив Сергій Куюн
Нагадаємо, що поетапне підвищення акцизів на пальне в Україні почалося з вересня 2024 року.
За останні три роки український ринок пального зазнав значних втрат. У порівнянні з 2021 роком споживання бензину знизилося на 20%, дизельного пального — на 10-12%, а скрапленого газу — майже на 40%.
Відносно 2021 року, обсяг ринку, ми втратили по бензинах, близько 20%, по дизпальному приблизно 10-12%, по скрапленому газу майже 40%. Тобто просідання досить суттєве. По дизелю воно найменше, бо дизель, по-перше, є пальним для бізнесу, а по-друге, через те, що порти нейтралізовані, залізниця теж має обмеження через різну колію з Європою, зросли дуже автоперевезення – весь імпорт, експорт став на автомобільні колеса. Відповідно це вантажівки і споживання втрималося більш-менш, – пояснив він
За словами експерта, попри загальне скорочення ринку, у 2025 році можливе лише незначне падіння попиту на пальне в межах 2-3%.
Сьогодні Німеччина є одним з важливих для України постачальників бензину, що свого часу стало несподіванкою для ринку пального. Нині ж німецький бензин став третім джерелом наповнення після Румунії та Польщі.
Єдине, що можна відмітити (в новій системі постачання пального в Україну з початку повномасштабного вторгнення – ред.), що сталося цікавого, – зʼявився новий постачальник бензину. Це Німеччина. Дуже несподівано, багато було сюрпризів у 2022 році, що важко було уявити в країні американське дизпальне, кувейтське і те ж саме стосується німецького бензину. Це третє після Румунії та Польщі джерело наповнення бензину, – зазначив Куюн
Однією з причин цього стало велике перевиробництво пального в Європі.
Це відбулося через те, що дуже велике перевиробництво пального зараз у Європі. І виробники саме бензину шукають нові ринки збуту. Україна для них це таке відкриття, і я думаю, що вони здивовані не менше, ніж ми появою німецького бензину, вони здивовані, мабуть, появою українських покупців, – пояснив експерт
Сергій Куюн зазначив, що зростання обсягів постачання з Німеччини дає можливість для диверсифікації джерел постачання та цінової оптимізації на ринку пального.
Раніше ми писали: Чому дорожчають українські ліки, та якою має бути політика держави
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!