Експерт розповів про нюанси передвиборчих кампаній Трампа та Гарріс
Політичний експерт проаналізував передвиборчі кампанії обох кандидатів

Нюанси передвиборчих кампаній Трампа та Гарріс/Фото: Getty Images
У Сполучених Штатах Америки 5 листопада відбудуться президентські вибори. Демократичну партію представляє Камала Гарріс, а Республіканську – Дональд Трамп.
Meta.ua звернулася до політичного експерта Олега Постернака із проханням проаналізувати передвиборчі кампанії обох кандидатів.
"Технологічно кампанії Гарріс та Трампа особливо мало чим відрізняються від класичних виборчих кампаній, які проходили за всіма канонами політичного маркетингу в США. Але цього разу вражає агітаційна масштабність, бюджетні рекорди та емоційний антагонізм (Гарріс намагається приклеїти Трампу ярлик "фашист", Трамп же називає Гарріс «комуністкою» з низьким IQ), які роблять вибори точкою можливого переходу у нечувану громадянську кризу після підрахунку голосів. Проблема у тому, що вага кожного голосу нині досить значна в «хитких штатах» як ніколи. Долю федеральних виборів може вирішити буквально тисячі або навіть десятки голосів у малих округах.
На цій кампанії можна було бачити стандартні агітаційні заходи - плакати біля будинків, мітинги кандидатів, дебати, мікротаргетована реклама, розсилка електронних листів, залучення голівудських зірок, обходи помешкань виборців, об’їзди мікрорайонів із мегафоном, мобільні застосунки з інформацією про політичну позицію виборця, інтерв’ю політиків відомим журналістам, вихід книг мемуарного характеру із скандальними подробицями. Варто згадати хоча б книгу "Війна" Боба Вудворда, в якій повідомлялось, що Трамп дзвонив путіну з початку повномасштабного вторгнення в Україну. Це вміло використали демократи в кампанії проти Трампа.
Безпрецедентним є використання звичайної та цифрової реклами в соціальних медіа. На цих президентських виборах рекорди б’є реклама на YouTube, націлена на неполітичну аудиторію, або, як я називаю "тихого виборця". Для прикладу, Трамп провів тригодинну зустріч у подкасті з Джо Роганом, який прослухали 36 млн осіб лише на YouTube. Помітно було багато реклами Трампа на ігрових платформах, що свідчило про бажання отримати підтримку молодих чоловіків-виборців. Штаб Гарріс величезні кошти тратить на рекламу в манікюрних салонах, журналах про стиль життя та у торговельних центрах "хитких штатів", орієнтуючись на жіночий електорат.
З метою розширення виборців Гарріс вийшла на поле суперника і намагалась заручитись підтримкою поміркованого республіканського електорату. Так, у свій час був зареєстрований комітет політичної дії виборців колишнього республіканського кандидата Ніккі Хейлі за Гарріс (від якого сама Хейлі віхрещувалась), організована кампанія підтримки Гарріс з боку відомих і поважних республіканців Діка Чейні та Арнольда Шварцнегера.
Слід відзначити і деякі змістовні акценти рекламних технологій. Для прикладу, гендерна поляризація. Яскравим прикладом може слугувати вірусний ролик с Джулією Робертс, націлений на прихованих жінок-прихильниць Гарріс у патріархальних і консервативних родинах, схильних голосувати за Трампа з нагадуванням про те, що їх голос є конфіденційним.
Кампанія була наповнена яскравими перформансами, залученням стендаперів-коміків та популярних журналістів в агітаційний угар. Щоб підкреслити єдність з робочим класом Трамп смажив картоплю у McDonald's у приміській зоні Філадельфії та сів за сміттєвоз, щоб потролити Байдена, який необережно назвав прихильників Трампа "сміттям".
Найбільш скандальною технологію стала лотерея Ілона Маска, яка викликало вже судову справу проти нього. Маск заявив, що до виборів президента даватиме по $1 мільйону на день випадковій людині, яка підписала петицію організації America PAC про зобов’язання підтримувати право на свободу слова та право на володіння зброєю. Це дозволить йому зібрати величезний масив персональних даних, які можна використати в спрямуванні трампівських меседжей та реклами у відповідальний момент фінального голосування 5 листопада.
І окремо слід сказати про те, що саме ці вибори б’ють рекорди по масовому використанню генеративного штучного інтелекту на виборах: просування у соціальних медіа, яскраві діпфейки, телефонні дзвінки із голосом зірок та політиків, графічне домальовування великої кількості прихильників на мітингах. В деяких штатах вже ухвалені закони, що обмежують застосування AI у виборах (Мічиган, Вашингтон, Каліфорнія тощо). На федеральному рівні поки заборон немає", – розповів Олег Постернак.
5 листопада у Сполучених Штатах Америки відбудуться президентські вибори. Їм передувала масштабна передвиборча кампанія як Демократичної партії та Камали Гарріс, а також Республіканської партії та Дональда Трампа. Meta.ua звернулася до політичного експерта Юрія Чевордова із проханням розповісти про основні тенденції передвиборчої кампанії у США.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!