RU UA
1

Геймери більше схильні до расизму та сексизму – дослідження

Наука 15:03 - 25 жовтня 2022

Нове дослідження вчених показує, що люди, які захоплюються відеоіграми, можуть бути більше схильними до екстримальної поведінки

Кіберспортсмен на турнірі

Вчені виявили, що геймери більше схильні до екстримальної поведінки, такої як расизм та сексизм/Фото: Florian Olivo/Unsplash

Нове дослідження вчених показує, що людина, яка твердо ідентифікує себе як "геймер", швидше за все, буде схильна до екстремальної поведінки, як-от расизм і сексизм, й захищатиме свою спільноту за будь-яку ціну.

Деталі

Хоча питання токсичності та радикалізації давно відомі як проблема в деяких частинах геймерської спільноти, механізми, чому це відбувається, до кінця не зрозумілі. Нове дослідження показує, що ключовою частиною розуміння цієї проблеми є знання того, наскільки сильно ідентичність геймера проникає в життя людини. Керівник досліджень у некомерційній організації Take This, яка надає інформацію про психічне здоров’я ігровій індустрії, Рейчел Коверт зазначає:

Коли особистість геймера є дуже важливою для того, ким ви є як особистість, це, здається, відображає те, що ми називаємо токсичною культурою геймерів, швидше відображає відсторонення, ніж включення, такими способами, як расизм, сексизм і мізогінія. Усі ці речі, які ми знаємо, існують в ігрових просторах, здається, міцно засвоєні тими, хто ідентифікує себе як частину цієї спільноти.

Фото: Axville/Unsplash

Слід зазначити, що це стосується лише невеликої токсичної частини ігрової спільноти, яка загалом нараховує сотні мільйонів учасників. В ігровій культурі існує багато позитивних спільнот і елементів. Проте деякі екстремісти, особливо ультраправі, використовують ігрові спільноти як майданчик для вербування. Дослідження виявили, що такі місця, як Steam і Discord, є популярними серед білих расистів. 

Навіть термін "геймер" є одним із тих, які оскаржуються в спільноті, оскільки він часто використовується у стосунку до токсичного геймінгу. Для одних "геймери" — це лише люди, які грають на ПК, для інших — це лише люди, які грають у змагальні багатокористувацькі ігри або проходять відеоігри лише на найважчих режимах. Цей термін може бути ексклюзивним для багатьох і останнім часом є гарячою проблемою в спільноті.

У трьох дослідженнях респондентам давали вільно визначати людям чи підпадають вони під поняття "геймер". Дослідження опублікували у науковому журналі Frontiers in Communication. Вчені провели три різні дослідження, у кожному з яких аналізували переконання гравців. Дослідження проводилися шляхом опитування сотень людей, які грали у відеоігри. Коверт розповіла, що для розуміння дослідження потрібно зрозуміти концепцію, відому як "злиття ідентичності". Це коли ідентичність є майже визначальною рисою особистості, чимось, що пронизує всі аспекти життя людини. Дослідниця пояснює:

У нас є індивідуальні та соціальні ідентичності. Отже, я Рейчел, я жінка і я геймер. Я люблю "Відьмака". Це мої соціальні ідентичності, і вони окремі. Злиття ідентичностей — це коли соціальна ідентичність та індивідуальна ідентичність зливаються воєдино й ви не можете їх розірвати.

Коверт наводить приклад людини, яка роками служила в армії й ця ідентичність просочилася в усі аспекти її життя, коли між "солдатом Дагом" і "батьком Дагом" не залишається великої різниці. Ті, хто пройшов через це злиття ідентичності, сприйнятливі до "екстремальної прогрупової поведінки".

Фото: Fredrick Tendong/Unsplash

Існує підгрупа геймерів, які долучилися до відеоігор, щоб стати частиною спільноти, оскільки вони необов’язково мають таку можливість в іншому аспекті свого життя, й вони утворюють міцний зв’язок у межах цієї субкультури. У статті автори називають це "палицею з двома кінцями", оскільки так геймери можуть знайти спільноту, яка принесе позитив у їхнє життя, але також може познайомити людей з токсичною та ненависною поведінкою. У гіршому випадку це може призвести до того, що деякі геймери "будуть спокушені прийняттям екстремістських переконань, які поведуть їх на шлях радикалізації".

Як і кожна велика спільнота, геймерська спільнота не є монолітною, тому дослідники вирішили поглянути на різницю між двома популярними ігровими спільнотами — Call of Duty та Minecraft. Дослідження показало, що антисоціальна поведінка, як-от расизм і мізогінія, сильніше корелює з фанатами серії Call of Duty. Коверт зазначає:

Тож це може відрізнятися в різних громадах залежно від того, з якими людьми ви проводите багато часу. Я не думаю, що справа обов’язково в контенті, а в спільноті, в яку ви занурені.

Дослідники наголошують, що ця проблема потребує подальшого вивчення і їхні висновки ні в якому разі не можна трактувати нібито вся геймерська спільнота є расистською чи сексистською, а також не можна заявляти, що саме захоплення відеоіграми призводить до екстримальної поведінки. Рейчел Коверт підкреслює:

Я вважаю, що ігри — це чудове місце, де можна запропонувати більше позитивних речей і негативних речей. Я вважаю, що важливо, щоб ми вели розмову про те, що ігри використовуються таким чином, адже якщо не говорити про це, то ми не зможемо пом'якшити вплив цього.

Раніше фахівці з Оксфордського університету виявили, що для міцних дружніх стосунків не потрібно, як то кажуть, пуд солі з'їсти.  Вчені провели нове дослідження і з’ясували, аби виникла дружба між людьми, які поки є лише знайомими, треба  докладати зусиль протягом 2 040 хвилин (34 години). 

Джерело: Vice

Не пропустіть цікавинки!

Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!

ГОЛОВНЕ ЗА СЬОГОДНІ
Більше новин