ua ru
Будь ласка, заповніть це поле
1

Дистанційна освіта нашкодить Україні? – експерти

Суспільство 17:37 - 26 січня 2024

Як "дистанційка" вплине на ситуацію в Україні

Дистанційна освіта нашкодить Україні? – експерти

Як дистанційна освіта вплине на ринок праці в Україні / Фото: Pixabay

З початку пандемії коронавірусу, а також повномасштабного вторгнення росії, українські студенти та школярі вимушено перейшли на дистанційний формат освіти. Редакція МЕТА поговорила з експертами, щоб дізнатися, як довгий період дистанційної освіти може вплинути на Україну та, зокрема, її ринок праці.

Деталі

Лідія Білас, засновниця мережі освітніх проєктів МрійДій

Через дистанційне навчання американські школярі та студенти в майбутньому будуть заробляти на сімдесят тисяч доларів менше, ніж могли б, якби не стався COVID-19. Саме до такого висновку прийшли вчені зі Стенфорду, провівши нещодавнє дослідження та ще раз підкресливши негативний вплив онлайн-навчання на успішність. Не важко провести паралелі та зрозуміти, що якщо рівень компетенції та відповідно потенційний дохід впаде у середньостатистичного американського студента, теж саме станеться і з українською молоддю. Але поки увесь світ відновлюється, надолужуючи втрачене в стінах шкільних закладів та університетів, українським учням доводиться переміщатись зі своїх осель не у шкільні класи, а у підвали. Умови навчання для наших дітей не покращились, а погіршились, що не може не призвести до негативного впливу на український ринок праці в майбутньому.

Ще одне, вже українське, дослідження від Державної служби якості освіти, підтверджує це твердження. За оцінками опитаних вчителів, близько 30% не мають постійного доступу до освітнього процесу в умовах війни. Цей показник сягає 40% на Півдні. Низька мотивація, відсутність зворотного зв’язку, невміння вчитись самостійно також приводить до зниження успішності. 57% педагогів у селах та 44% у містах зазначили погіршення знань з української мови, 52% та 47% відповідно вказали на погіршення рівня іноземної мови, 45% та 40% – математики, 37% та 25% – інформатики.

Як врятувати український ринок праці?

Треба залишатись реалістами. В умовах війни майже неможливо покращити умови навчання. Дбаючи про базову потребу – безпеку, нам доводиться жертвувати інтелектуальним розвитком дітей. Бюджет країни розподіляється сьогодні з урахуванням першочергових потреб на оборону (опускаємо тут голосні історії корупційних скандалів). Але все ж таки варто розуміти, що освіта – це насіння, яке важливо засіяти вчасно. Інвестиція в навчальний процес – це стратегія, яка окупиться в майбутньому. Саме збільшення фінансування освіти стало однією з причин японського економічного дива.

Якщо цього не зробити в Україні зараз, що, в принципі, вже теж з великим запізненням, через кілька років врожай на ринку праці буде відсутній і нашу країну просто не буде кому відбудовувати. Тому вже зараз варто посилити технічне оснащення навчальних закладів в сільській місцевості, покращити якість дистанційної освіти та шкільної програми, додати практичну складову до навчального процесу, підвищити фінансову винагороду вчителям.

Поки що ж відповідальність за успішне майбутнє дітей здебільшого лягає на плечі батьків, які виборюють право своїх дітей на якісну освіту.

Олександр Явтушенко, Голова Секретаріату Громадської ради при Міністерстві цифрової трансформації України

Як викладач і як ще декілька років тому студент, я точно переконаний, що дистанційна освіта вкрай негативно впливає на якість отриманих знань, соціалізацію студентів і можливість ефективно застосовувати отримані під час такого навчання навички.

Дистанційна освіта в Україні може мати негативний вплив на ринок праці з кількох аспектів:

  1. Втрата якості навчання: Для багатьох учнів і студентів відсутність особистого контакту з вчителями та одногрупниками може призвести до втрати якості навчання та обмеження можливостей для практичної взаємодії та обговорення матеріалів.
  2. Соціальна ізоляція: Дистанційна форма освіти може призвести до відсутності соціальної взаємодії та побудови мережі контактів, що є важливим для подальшої кар'єрної реалізації.
  3. Зменшення мотивації: Відсутність фізичної присутності та взаємодії може призвести до втрати мотивації студентів, що може вплинути на їхню активність та результативність навчання.
  4. Недостатня підготовка до реального життя: Відсутність можливостей для практичного досвіду та взаємодії з реальними проблемами, яка часто присутня в традиційних навчальних програмах, може призвести до недостатньої підготовки студентів до викликів реального життя на ринку праці.

Загалом, недоліки дистанційної освіти можуть вплинути на якість освіти та підготовку майбутніх фахівців, що може відобразитися на їхній конкурентоспроможності на ринку праці. Треба повертати офлайн навчання, більше стимулювати студентів спілкуватися наживо між собою, між викладачами. Це підвищить і їх мотивацію, і якість навчання, і можливість застосування знань у реальному секторі.

Нещодавно ми розповідали, які професії будуть найбільш популярними найближчим часом.

Не пропустіть цікавинки!

Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!

Головне за сьогодні
Більше новин