7 речей, які НЕ кажуть емоційно розумні люди
Емоційний інтелект – одна з найважливіших навичок, необхідних кожному професіоналу

Не кажіть ці 7 речей / Фото: Pixabay
Емоційно розумні люди усвідомлюють свої сильні та слабкі сторони, відкриті до зворотного зв'язку та співпраці, а також здатні встановлювати зв'язок з іншими.
Чого вони НЕ роблять, так це не використовують наступні 7 фраз.
"Ви завжди / ви ніколи..."
Наприклад: "Ти завжди пишеш мені після закінчення робочого дня" або "Ти ніколи не задоволений моєю роботою, що б я не робив".
Що не так з цією фразою? Емоційно розумні люди не показують пальцями, коли вказують на проблеми. Вони зосереджуються на розв'язанні проблеми, а не на особистих нападках.
Замість цього, ви можете сказати: "Мені здається, що моя робота не відповідає вашим очікуванням. Чи можете ви сказати мені, що ви хотіли б, щоб я змінив, щоб ми були на одній хвилі?"
"Чому ви такий...?"
Наприклад: "Чому ви не хочете йти на контакт?"
Це питання провокує ще більш негативну реакцію замість того, щоб розв'язати проблему.
Це звучить так, ніби ви звинувачуєте людину в тому, що вона поводиться певним чином. Це гарантує, що ви змусите її зайняти оборонну позицію.
Натомість ви можете сказати: "Допоможіть мені зрозуміти вашу точку зору" або "Чому ви так ставитеся до моєї пропозиції?".
Ідея полягає в тому, щоб змусити людину поділитися своєю думкою без осуду, щоб ви могли досягти консенсусу.
"Байдуже / Не має значення"
Часто це може звучати просто нешанобливо. Наприклад: "Я можу поділитися з вами цими файлами, якщо хочете". "Так, добре, неважливо".
Або
"Хочете дізнатися більше про нашу місію?" "Дякую, але зараз це не має значення"
Такі фрази демонструють дуже низький рівень емпатії. Яка альтернатива? Просто не використовуйте їх, коли відповідаєте на пропозиції чи прохання.
Використовуйте їх лише тоді, коли хочете сказати, що не існує неправильного варіанту або щось справді неважливе.
Наприклад: "Не має значення, коли ми виконаємо це завдання, тому що у нас немає жорсткого дедлайну".
"Я завжди так робив раніше"
Коли ви пояснюєте, чому ви зробили щось певним чином, кажучи: "Просто я завжди так робив раніше", це створює враження негнучкої людини, яка не відкрита до навчання.
Натомість спробуйте сказати: "Як ви думаєте, чи є більш ефективний підхід до виконання цього завдання? Я хотів би дізнатися про нього".
"У мене немає на це часу"
Ця фраза звучить дуже неповажно. Ви ніби говорите, що ви зайнятіші за інших і важливіші за них, а це не те ставлення, яке ви хочете мати до своїх колег або клієнтів.
Замість цього скажіть: "Я не можу вписати це в свій графік" або просто "Чи не могли б ви взяти на себе це завдання? Я був би дуже вдячний".
"Я спробую"
Ця фраза часто свідчить про брак зобов'язань і мотивації. Найчастіше вона означає: "Я хочу закінчити цю розмову і НЕ робити те, що ви від мене хочете".
Пам'ятайте, що це нормально – не погодитися або уточнити, що потрібно зробити, а не уникати завдання, даючи нечіткі обіцянки.
Наприклад, якщо ваш колега каже: "Ти можеш автоматизувати цей процес?"
Ви можете сказати: "Я б із задоволенням, але я не знаю, як це зробити. У вас, бува, немає ідей?"
"Це неможливо / Це не може бути зроблено / Ми не можемо цього зробити"
Емоційно-інтелектуальні люди ніколи не поспішають відкидати ідеї чи можливості, оскільки розуміють важливість розвитку інноваційної та перспективної робочої культури.
Замість цього вони, швидше за все, скажуть: "Як щодо того, щоб поки що відкласти це завдання на потім?" або "Це буде складно, тому що наша команда не має попереднього досвіду в цій галузі. Чи можете ви пояснити, навіщо нам це потрібно? Я, можливо, зможу покопатися і знайти рішення".
Важливо зазначити, що використання цих фраз не обов'язково означає, що вам бракує емоційного інтелекту. Зрештою, якщо ви вмієте спілкуватися ввічливо і з емпатією, ви продовжуватимете розвивати свій потенціал і ростимете свій емоційний інтелект.
Нещодавно ми розповідали, як подобатися оточенню.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!