ua ru
Будь ласка, заповніть це поле
1

Як працюючим батькам встигати прибирати вдома: 7 способів

Суспільство 17:48 - 23 липня 2024

Залучення всієї родини - це перший крок у правильному напрямку

Як працюючим батькам встигати прибирати вдома: 7 способів

Як працюючим батькам встигати прибирати вдома / Фото: Freepik

У наш час батьки мають так багато викликів, особливо якщо один чи більше з них працюють. Ви несете відповідальність за те, щоб маленька людина (або кілька маленьких людей!) жила і була здоровою, одночасно намагаючись вести домашнє господарство, робити кар'єру і задовольняти свої власні базові потреби. Ніщо не буває легким, особливо коли йдеться про підтримання чистоти в домі. Один із способів полегшити це завдання - встановити чіткий розпорядок дня. Не знаєте, з чого почати? Ось сім реальних звичок прибирання для батьків, які працюють.

Залучайте дітей до прибирання

Якщо ваші діти відповідальні за безлад, вони також можуть допомогти з прибиранням, принаймні, в міру своїх можливостей. Ви можете доручити їм, наприклад, складати чистий посуд наприкінці дня.

Залучення дітей до роботи по дому змалечку має багато переваг: вони навчаються таким навичкам, як тайм-менеджмент, і можуть розвинути в собі вищу самооцінку. Американська академія дитячої та підліткової психіатрії пропонує наступні види домашньої роботи залежно від віку:

Домашні обов'язки відповідно до віку

  • Від 2 до 3 років: Прибирати іграшки, одягатися з допомогою дорослих.
  • Від 4 до 5 років: Допомагати годувати домашніх тварин, застеляти ліжка та прибирати зі столу.
  • 6-7 років: Витирати столи, складати білизну та підмітати підлогу.
  • Від 7 до 9 років: Мити посуд, допомагати готувати їжу і пакувати обіди.
  • 10-11 років: Міняти постільну білизну, прибирати на кухні чи у ванній кімнаті, працювати на подвір'ї.
  • Від 12 років і старше: Мити машину та допомагати з молодшими братами і сестрами. Підлітки можуть допомагати з покупкою продуктів і виконанням доручень.

Заправляйте ліжко

Починайте день з гарного настрою і заправляйте ліжко вранці. Важливо створити рутину, яка починається, як тільки ти прокидаєшся вранці. Першим ділом варто застеляти ліжко. Це задає тон продуктивному дню.

Відмовтеся від халата на підлозі

Збирайте білизну по всьому будинку, щоб позбутися жахливої "шафи на підлозі", коли підлога, по суті, стає другою шафою. Це займає лише кілька хвилин, і, якщо день прання припадає на вихідні, речі вже будуть розкладені і готові до виходу.

Для профілактики варто мати кошик (підійде навіть невеликий плетений кошик) у кожній кімнаті, щоб білизна не опинилася на підлозі. Коли білизна розкидана всюди, це відкрите запрошення для інших речей, які також не будуть прибрані.

Прати частіше, але менше

До п'ятниці у вас накопичується купа білизни, і ви відчуваєте стрес перед вихідними? Якщо у вас є трохи вільного часу протягом тижня, спробуйте випрати менше білизни в середині тижня.

Якщо думка про те, що вам доведеться частіше складати одяг, викликає у вас біль, це не обов'язково! Подумайте про те, що більшість дитячих речей вам, ймовірно, навіть не доведеться правильно складати, тому дайте собі волю і не соромтеся поспішати з цим процесом, якщо вам це необхідно.

І покладіть шкарпетки у великі сітчасті мішки для білизни, щоб ви могли кидати туди шкарпетки - це значно пришвидшить процес складання, і ваша машина більше ніколи не буде загадково заковтувати шкарпетки, бо вони будуть у мішку.

Багатозадачність

Хоча дослідження показали, що багатозадачність не завжди є найефективнішим способом виконання справ, батьки споконвіку використовували багатозадачність, щоб тримати свої домогосподарства на плаву. Це, безумовно, той підхід до прибирання, який вам слід застосовувати, коли у вас мало часу.

Наприклад, поки ви чистите зуби у ванній кімнаті, приділіть хвилину, щоб протерти дзеркало, кран і стійку. Тримайте рушник поруч, щоб ви могли легко взяти його і робити це щодня.

Інша порада для туалету - тримати туалетну щітку та засіб для чищення біля унітазу. Збризкуйте їх і злегка чистіть кожні кілька днів, щоб, коли прийде час глибокого прибирання, це не стало катастрофою.

Прибирайте 30 хвилин щодня

Якщо приділяти 30 хвилин щовечора прибиранню, то вам не доведеться робити глибоке прибирання кожні вихідні. Протягом 30 хвилин кожен член сім'ї повинен виконати якомога більше завдань, наприклад, винести сміття з усіх кімнат, почати прання, скласти речі, пропилососити і витерти пил. Три-чотири людини, які роблять це після вечері щовечора можуть допомогти підтримувати будинок у належному стані.

Делегуйте повноваження, коли це можливо

Навіть з найкращим розпорядком і намірами, підтримувати чистоту вдома може бути складно і забирати багато часу, в залежності від розміру вашого будинку і сім'ї. Немає нічого соромного в тому, щоб делегувати повноваження і шукати допомоги ззовні.

Хоча ви можете відчувати провину за те, що звернулися по допомогу, не варто. Зрештою, це звільняє час для більшої кількості сімейних заходів. Сімейний час важливіший.

Нещодавно ми розповідали про 8 шкідливих звичок, через які у вашому домі неприємно пахне.

Джерело: Real Simple

Не пропустіть цікавинки!

Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!

Головне за сьогодні
Більше новин