RU UA
1

Руйнування тунелю між станціями метро: експертиза спростувала неякісне будівництво

Суспільство 16:06 - 24 липня 2024

Експертиза з'ясувала причину підтоплення метро в Києві

Підтоплення київського метро: експертиза спростувала неякісне будівництво тунелів/Фото: КМДА

Підтоплення київського метро: експертиза спростувала неякісне будівництво тунелів/Фото: КМДА

Експертиза з'ясувала причину підтоплення метро в Києві. Вона спростовує заяви КМДА про неякісне будівництво тунелів.

Деталі

Київська міська прокуратура, проаналізувавши відомості, викладені в публікації офіційного порталу Київської міської ради/КМДА, в рамках досудового розслідування, яким встановлюють причини підтоплення тунелів між станціями метро "Деміївська" і "Либідська". Встановлено, що сторона обвинувачення провела низку необхідних експертиз.

У прокуратурі повідомили:

За результатами комісійної будівельно-технічної експертизи зроблені висновки, що технічною причиною руйнування тунелю метро стала його неналежна експлуатація. Проведеною експертизою досліджено якість будівництва тунелю, порушень і будь-яких відхилень, які призвели до розгерметизації цього тунелю, не встановлено"

Водночас КМДА вчора заявила, що причиною підтоплення станцій метрополітену є не службова недбалість, а неякісне спорудження самої конструкції тунелю. У повідомлені йдеться:

Попри те, що експертні звіти та дослідження науковців підтверджують, що проєктна документація містить неякісні проєктні рішення, а під час будівництва було неякісно споруджено конструкцію тунелю цієї ділянки, основні звинувачення полягають у начебто неналежному утриманні та обслуговуванні тунелю, а також його експлуатації

Також встановлено, що заходи з усунення потрапляння води в тунель виконували у період з березня 2011 до грудня 2023 року без залучення фахівців науково-дослідних інститутів, метробуду, проєктних та інших організацій або окремих фахівців, які встановили б причини пошкоджень і надали рекомендації щодо їх усунення.

Зазначено, що посадові особи Комунального підприємства "Київський метрополітен" не надавали результатів жодних експертиз чи інших документів, на яких ґрунтуються їхні заяви про неякісні проєктні рішення під час будівництва тунелю між станціями метро та начебто виявлені відхилення від проєктних рішень під час будівництва, що начебто й призвело до підтоплення.

КП "Київський метрополітен" зазначено, що "результати проведених досліджень на цей час дооформлюються", водночас у січні 2024 року в КМДА заявили, що отримали перші попередні висновки від Науково-дослідної судово-експертної установи.

За інформацією прокуратури, навіть на запити слідства посадові особи КП "Київський метрополітен" та КМДА зазначені висновки не надали до органу досудового розслідування.

Виконувачу обов'язків начальника й начальнику служби колії, тунельних споруд і будівель комунального підприємства "Київський метрополітен" повідомлено про підозру в службовій недбалості (ч. 2 ст. 367 Кримінального кодексу України) у зв'язку з аварією на Оболонсько-Теремківській ("синій", М2) лінії столичної підземки 2023 року, що спричинила закриття руху на перегоні між станціями "Деміївська" й "Либідська".

Не пропустіть цікавинки!

Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!

ГОЛОВНЕ ЗА СЬОГОДНІ
Більше новин