"Ми всі формуємо цей ринок разом": блогерка про виклики, можливості та майбутнє українського YouTube
Авторка YouTube-каналу "Приємний вечір" розповіла, чи може україномовний контент конкурувати з російським

Як розвивається український YouTube у 2025 році / Фото: Анна Марченко
Український контент в соцмережах наразі проходить через фазу стрімкого розвитку та змін. Попри те, що частка українців на третьому році повномасштабного вторгнення продовжує споживати російський контент, більшість все ж таки ставиться до цього свідомо, активно підтримуючи українських контент-мейкерів. Та на скільки широкий вибір пропонують споживачам вищезгадані спеціалісти, чи є в українців доступ до різноманітного контенту, приміром, на YouTube та з якими проблемами зіштовхуються самі блогери під час створення авторського контенту? Усе про розвиток україномовного YouTube редакція META.ua дізналася ексклюзивно у блогерки та авторки популярного YouTube-каналу "Приємний вечір" Анни Марченко.
Деталі
Блогерка з Харкова Анна разом зі своїм хлопцем Славіком створила власний YouTube-канал у важкий період для кожного українця – на початку повномасштабного вторгнення. Спочатку дівчина була налаштована скептично до цієї ідеї, але пізніше зрозуміла, що це саме та справа, якою їй хочеться займатися все життя.

Наразі на каналі "Приємний вечір" вже 60 тисяч підписників, у відео блогерка зазвичай розповідає цікаві історії з шоубізнесу, маркетингу, технологій та інших сфер життя, реагує на новини та обговорює гучні скандали. Це все поєднується з чітким сценарієм, якісною операторською роботою та гарним монтажем. Але до цього формату блогерка прийшла не одразу.
Ми спробували багато: реакції, огляди, навіть пілотний випуск розважального шоу. Але це все було "не нашим", і глядачі це теж відчували. Методом проб і довгих роздумів ми дійшли до формату, який можна побачити зараз: я в кадрі, чіткий сценарій, гарна картинка і цікаві теми для обговорення. Тут я почуваюся впевнено, а Славік допомагає за кадром і час від часу з’являється у рекламах.
Анна зазначила, що на початку створення каналу зіштовхнулася з кількома проблемами. Найважче було поєднувати основну роботу фотографа з тоді ще хобі – блогом. У парі блогерів виникали сварки та непорозуміння стосовно того, хто за що відповідає. Але зараз, маючи вже кількарічний досвід у блогінгу, дівчина зізнається, що процес став більш налагоджений, проте з’явилися нові труднощі.
На даний момент найбільша проблема це фінанси. Ми прагнемо покращувати якість контенту, але це вимагає інвестицій: нове обладнання, косметика, оренда офісу. Наша квартира вже схожа просто на склад техніки, тому переїзд на офіс стоїть дуже гостро.

Блогерка стверджує, що порівнюючи з періодом до початку повномасштабного вторгнення, український YouTube став дуже конкурентоспроможним. Особливо велике різноманіття спостерігається у розважальному сегменті – це шоу, влоги, тру крайм, б’юті-огляди, плітки та новини з попкультури. Однак разом з тим за словами Анни Марченко, не вистачає атмосферного жіночого контенту (поради, стиль життя, дружба і т.д.), а також якісного експертного контенту (психологія, харчування, спорт, маркетинг, просування і т.д.).
Дівчина додає, що вже помітно, як україномовний YouTube набирає обертів, попри те, що доволі важко конкурувати з англомовними та російськомовними каналами.
Через обмежену аудиторію та конкуренцію з англомовними чи російськомовними каналами це [ред. пробитися у топи платформи] прямо складно. Але якісний контент та яскрава подача можуть творити дива. Ми помічаємо, як український контент набирає популярності, і це доводить: глядач готовий підтримувати своє, якщо ми даємо йому якісний продукт.
Разом з тим у блогерів можуть виникати труднощі з певними обмеженнями та цензурою самої платформи.
З перших же відео стикнулись з авторськими правами від телеканалів. Але авторські права і вимоги рекламодавців з нами насправді досі – кожне 2 відео має обмеження, частіше через те, що в алгоритмів сувора цензура, підписники часто ображаються, що ми запікуємо навіть банальні слова по типу "секс", але ми не можемо інакше, адже нам просто відключать монетизацію. Причому з кожним місяцем алгоритми стають все жорсткішими і кожного разу потрібно придумувати, як їх обходити.

Незважаючи на всі перепони українська YouTube-спільнота формується і вже можна помітити певні колаборації та дружбу серед блогерів. Та чи виникають сварки й конфлікти між українськими блогерами?
Тут важко дати відповідь на питання, бо ютуберське комʼюніті тільки формується. У мене була міні суперечка, але вона швидко вирішилась, є блогери з якими періодично спілкуємось і навіть завʼязується дружба, але це поки перші кроки, думаю нам потрібні спільні івенти, або колаборації, щоб познайомитись ближче. Але я рада завжди згадувати у своїх відео інші канали та навіть раджу своїм рекламодавцям, на кого звернути увагу. Що було для мене трохи дивним повʼязане з блогерами? – була якась блогерська премія у Києві, але туди не було запрошено жодного ютубера, це максимально дивно.
Авторка каналу "Приємний вечір" поділилася своїм переліком цікавих YouTube-каналів, відео яких вартують уваги.
Новини/плітки:
- Рома Геній
- Беспалов медіа
- Халус
- Культурна братія
Про кіно:
- Geek journal
- Копійка
Мода/стиль:
- Викупай троха нє
- Настя Бурлака
- Alina Sha
- Дарія Кривченко
Б'юті:
- This is Stefy
Розважальний та розважально-соціальний контент:
- Стася
- Cozylina
- Сонях
- Its Martik
- Sailor Sanya
- Alla Malkin
Інтервʼю/подкасти/girl talk:
- Маша Єфросиніна
- Раміна
- Вася Тимошенко
- Лєра Рума
- Okey Eva
- ILA
- Перепрошую
Історії/тру-крайм:
- Blogmaster
- Ковальський
- Настя розкаже
Подорожі:
- Маша Сєбова
Маркетинг/соцмережі:
- Таня Стороженко
- Garmash
Влоги:
- Karina Berezhna
- YevaEsty
Анна також відокремила ті теми, які набирають найбільше переглядів на каналі "Приємний вечір". Здебільшого – це новини, що наробили багато галасу в мережі.
Звичайно, найбільше переглядів отримують відео про скандали, таємниці, гроші й ескорт. Думаю, це тому, що людям цікаво побачити "залаштунки" та дізнатися те, про що не говорять відкрито. А от відео про екологію чи швидку моду для мене були справжнім відкриттям: я й гадки не мала, що ці теми зможуть зібрати так багато зацікавлених, так я зрозуміла, що моя аудиторія це сучасні усвідомлені особистості.

Також блогерка відзначила, що помітила деякі зміни у своїй аудиторії. Україномовний контент, який раніше набирав популярності серед жителів західних областей України, став ширитися й іншими регіонами країни.
Ви навіть не уявляєте, як я була рада, коли побачила в першій трійці лідерів міст по переглядах Одесу, тоді я зрозуміла, що ми робимо все недарма. Довгий час нас дивились тільки Київ і міста на заході країни, але поступово україномовний контент починають дивитись і в інших регіонах.
Що ж потрібно робити для того, щоб український контент на YouTube став популярнішим?
Перше — це якість. Якщо блогери вкладатимуться в картинку, подачу та ідеї, вони зможуть переконати людей споживати український контент. Але й аудиторії потрібно змінювати свої звички: давати шанс україномовним авторам, навіть якщо вони тільки починають, і ділитися їхнім контентом із друзями. Ми всі формуємо цей ринок разом.
Блогерка зазначила, що попри дійсно велику конкуренцію в сучасному україномовному YouTube, створити власний канал та стати популярним – цілком можливо.
Це абсолютно реально, але буде важче, ніж два роки тому. Конкуренція зростає, і без якісної ідеї та вкладання часу в розвиток каналу просунутися буде складно. Але якщо знайти свою унікальність і не боятися експериментувати, навіть у 2025 можна почати й досягти успіху.

Авторка каналу "Приємний вечір" дала три головні поради тим, хто хоче почати вести YouTube українською:
- Ютуб вимагає багато часу і грошей, тому будьте готові до серйозних вкладень.
- Вкладайтесь у себе – акторство, ораторство, танці, стиль, психологія, тайм-менеджмент – творчі сфери відкриють ваші емоції та впевненість, а аналітичні допоможуть чітко вибудувати стратегію розвитку.
- Працюйте над якістю: навіть якщо у вас мало підписників, зробіть так, щоб кожне відео було "шедевром". Це приверне тих, хто оцінює контент, а не цифри.
Разом з тим Анна додала, що бачить перспективне майбутнє для українського YouTube, який буде конкурувати на світовому ринку.
- Через 5 років я бачу український YouTube насиченим професіоналами. Це будуть не тільки блогери, а й повноцінні команди, які створюватимуть якісний контент на рівні з найкращими світовими каналами. Дуже сподіваюсь, що наш продукт буде у цьому числі.
Сама ж блогерка мріє робити "кіно" на YouTube та вивести україномовний контент на такий рівень, що американські блогери вчилися в українських кріейторів, а не навпаки.

Раніше ми писали про маркетинг у соцмережах у 2025 році та як бізнесу в Україні адаптуватися до цього.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!