"Краще 200 живих людей, ніж 2 000 куплених ботів": корисне інтерв'ю до Дня соцмереж
Ще більше прискорення, "починати не з форми, а з суті" і твоя "унікальна торгова пропозиція": SMMниця розповіла МЕТА, як сьогодні бути популярним у соцмережах

"Краще 200 живих людей, ніж 2 000 куплених ботів": корисне інтерв'ю до Дня соцмереж
30 червня – Усесвітній день соцмереж. Перша з них з’явилась 1997-го року. Масово вони почали вриватися в наше життя в нульових. А зараз – уже давним-давно геть захопили його.
Сьогодні кожен з нас – бренд, який прагне до просування в соціальних медіа. Та власне, тепер саме вони – чи не єдині медіа. Адже класичні, тобто справжні медіа, до мого превеликого болю, соціальні медіа вже майже дожирають... Тож, говоримо сьогодні з досвідченою SMMницею Юлією Галда про те, як бути популярними в соцмережах?

Юля Галда: величезний величний трак і я маленька дівчинка, яка думає, як втілити стратегію їх продажів…
SMM, тобто англ. "social media marketing", тобто "маркетинг у соціальних мережах".
Проджект-менеджерка SMM-агенції Сhoza Юля Галда прийшла в SMM з любові до письма в 2020-у році. А закохалася в нього через можливість випробовувати різні теорії та "чіпляти" аудиторію:
Так, для мене це справді робота моєї мрії. Мені цікаво писати так, щоб "чіпляло"; думати, хто є моєю аудиторією; аналізувати тренди та тенденції; досягати цілей і бачити гарні показники. Для мене це не про "запостіть допис, зробіть гарні сторьки" – для мене це про стратегію, прибуток мого клієнта, його впізнаваність і популярність. І про мою роль в цьому. У нас є різні клієнти, для яких ми ведемо Інста, Фб, Тік-ток, ТГ, вайбер і навіть Лінкедін
У SMMі треба вмикати саме логіку з урахуванням дуже мінливих настроїв суспільства. Насправді за типу веселим просуванням у соцмережах іще до початку роботи стоїть величезна робота. Це аналіз конкурентів, прописування унікальності, брендинг, прописування тону voice – і це все дуже захопливо
Для фану Юля жаліється на популярний народний міф про її роботу, що, до слова, вигідний продавачам курсів із просування в соцмережах, які направду мало чому навчають:
Про нас говорять типу "працюй коли хочеш і де хочеш" – а насправді я тупо завжди в телефоні, привʼязана до нього
А на курсах здебільшого не зацікавлені у навчанні фахівців і можливих конкурентів. Також там навчають стандартизовано – те, як воно мало би працювати, але так не працює. Усі сторінки унікальні, кожен бізнес унікальний – і потрібно створювати саме цю унікальність, а не бути, як всі
А ще ділиться сокровенним – головним страхом SMMника:
Так, ми всі боїмося розмістити нюдс чи особистий допис на сторінці клієнта – багатьом це сниться навіть

Якщо серйозно – то про більшість проєктів, якими Юлія пишається, вона не може говорити. Бо люди не хочуть розповідати, що їх хтось спеціально просуває. А також не хочуть розголошувати, яка саме агенція їх просуває, щоб про це не дізналися конкуренти. Тож, виявляється, робота з просування в соцмережах – іще й здебільшого суперсекретна.
Але про співпрацю з українським представництвом BMW і MAN вона може розповідати й робить це з натхненним захопленням:
Я працювала з єдиними офіційним імпортером MAN в Україні. Це вантажівки. Ми робили їх зйомки. Це така велич! Дотик до їх величезної багаторічної історії, до їх інженерних рішень, до їх потужності. Цей весь блиск, уся ця кабіна, ці здоровенні колеса – усередині воно настільки технологічне! Дотик до оцього всього – просто не знаю, як передати моє захоплення
Величезний трак і я маленька дівчинка, яка думає: а як втілити стратегію продажів для далекобійників, аграріїв, власників бізнесу. Тобто це потрібно максимально переключити мозок з мого власного мислення "як сподобалось би мені" на їх мислення: що саме їм потрібно сказати, як їм це потрібно сказати, що їх цікавить
І прикол же ж основний в тому, що тут я роблю щось для величезних MANів, а тут – уже прописую милі сторіс для аудиторії матусь для мережі дитячих магазинів. Оце контраст: у SMMі ніколи не буває одноманітно. І кожного разу ти маєш бути зовсім інакшим для того, щоб відчути їх болі
А потрібно ще підлаштовуватися під оновлення тих самих соцмереж, з їх алгоритмами, нововведеннями і примхами. Розгадувати: чому цей допис залетів і чим він був особливий. Інколи просто сидиш і дивишся: причин залетіти в нього не було – але чогось так сталося. І оця нотка авантюризму в цій роботі є завжди

Яка сьогодні твоя улюблена соцмережа – у роботі, і в особистому житті?
Соцмережі я любила, вони зробили величезний вклад в мою соціалізацію. Власне, в них я познайомилася зі своїм чоловіком. Завдяки їм – у мене сім'я. Тому ми з чоловіком жартуємо, що я вимушена служити алгоритмам, бо колись вони мені коханого "підсунули".
Найбільш улюблена моя соцмережа в роботі – це Інстаграм. Найбільш улюблена в особистому житті – це Фейсбук. Там найбільше людей, за якими мені цікаво спостерігати. Тобто конкретно там алгоритми за моїми запитами працюють краще. В Інстаграмі – більше продажів і бізнесу, ніж у Фейсбуці.
Яка найбільш популярна й модна соцмережа в 2025-у році у світі та Україні, на твій погляд?
В Україні не всі соцмережі працюють в цілому так, як у всьому світі. Наприклад, той самий Твіттер чи Лінкідін у нас є, але достатньо вузькоспеціальні та майже ізольовані.
Щодо популярності та модності – це зважаючи, для яких цілий.
Я вважаю, що все-таки Тік-Ток у нас зараз працює найкраще.
Що саме зараз є секретом успіху соцмережі? Наскільки швидко це все змінюється?
Секрет успіху в соцмережі – справжність, бути собою, розуміння своїх сильних сторін, тобто "унікальної торгової пропозиції", якщо це так можна назвати. І розуміння своєї стратегії: для чого ти туди йдеш, які саме кроки для цієї мети потрібно зробити. Контакт зі своєю аудиторією – він має тебе, зрештою, привести до твоєї великої стратегічної глобальної цілі.

Чи можеш дати прогноз на майбутнє – у якій соцмережі зараз варто бути й розвиватися, щоб бути популярним через кілька років, якщо ти вже пропустила Інста, Ютуб та Тікток, не розвиваючи їх від початку, а тепер з шалено платною рекламою не можеш конкурувати? Чи в Тікток іще можна встигнути заплигнути в останній вагон?
Напевно, що будемо слідкувати в цілому за змінами поведінки людини. Бо раніше заходили величезні форуми та тексти. Зараз вони перейшли у фотоформат. В Інстаграмі, згадаю, колись були популярні фотки, особливо їжі та котиків. Потім пішов в моду відеоформат.
Будемо дивитися, що надалі буде більше заходити людям. Однозначно це не буде нічого більш розумне, ніж зараз. Бо швидкість переключення уваги та її втримування – зараз дуже велика проблема: усі звикли до швидкого дофаміну. Тому я прогнозую, що він ставатиме ще більш швидким. Нас знову очікує якесь прискорення – можливо, якісь більш короткі формати. І до цього треба якось підлаштовуватися.
Власне, щоб ти порадила людям, які хочуть бути популярними в соцмережах сьогодні?
Напевно, починати не з форми, а з суті.
Що я маю на увазі? Коли людина приходить в соцмережі, вона думає: а яку картинку їй запостити, як гарно зняти відео, як бути гарною в кадрі. Вона думає більше про естетичну форму, забуваючи про суть.
Тобто я вважаю, що можна знехтувати естетичною картинкою на користь: взяти неестетичну картинку, але розумно й логічно її обіграти. Тобто, я більше за сенси, ніж за гарне відео чи фото. На цьому завжди можна виїхати – це людям зараз подобається.
Які соцмережі сьогодні найкраще працюють для бізнесу в Україні?
Шукайте свою аудиторію та формати, які їй зручні.
Наприклад, є одна сторінка в нас у роботі, на якій в Інстаграм в коментарях підписники майже не пишуть, але у Фейсбуці – там величезне спілкування. Бо аудиторія того бізнесу – плюс 35 років, і для них Фейсбук більш звичний. Є сторінка, яку ми однаково ведемо, що в Тік-Тоці, що в Інстаграмі: в Інста майже не пишуть, а в Тік-Тоці – величезні охоплення. Інша сторінка – навпаки. Тому все дуже індивідуально.
І якщо вам якийсь SMMник прогарантує певне охоплення та спрацювання певних методів – з великою вірогідністю це означає, що в нього був попередній досвід, який справді саме так спрацював попереднього разу. Але це не означає, що вдруге аналогічний досвід буде працювати так само. Бо SMM спершу завжди потрібно тестувати на нетривалий час, на невелику аудиторію, на невеликий бюджет.

Як на мене, сьогодні в соцмережах якраз найбільше не вистачає соціальності. Заходжу у Фб і не бачу дописів своїх друзів – а лише купа дурнуватої, перепрошую, реклами. Здається, тут уже не можна ні з ким познайомитись, подружитись, вилити душу та знайти підтримку, бо, відповідно, і твої дописи друзі не бачать. Так само – Інста. Що коїться і що робити?
Алгоритми і Інстаграму, і Тік-Току, і Фейсбуку справді зараз більше працюють на рекламу – тому ти зараз будеш бачити більше рекламних дописів, ніж навіть тих самих півроку тому.
У Тіктоці тільки нещодавно з'явилася платна реклама – і це дуже багатьох людей дратує. Але там ще можна заблокувати перегляд платної реклами. У решті соцмереж цього зробити не можна... Соціальності справді не вистачає, бо люди розкидані світом і єдина можливість підтримувати зв'язки – лише дистанційно, лише у соцмережах або в месенджерах.
Як на це вплинути?
- Можна налаштувати алгоритми трішки під себе.
- Наприклад, вбивати в пошук тих людей, яких ти б хотіла більше бачити – так Фейсбук чи Інстаграм теж бачитиме, що ти ними цікавишся: відповідно, він буде тобі їх видавати більше, ніж всіх інших.
- Впливають також на алгоритм лайки та коментарі. Якщо ви їх будете лайкати та коментувати – алгоритм теж буде показувати вам їх трішки більше.
- Але я думаю, що найкраще – це вступати в групи, спільноти, на сторінки за плюс-мінус схожими інтересами, спілкуватися, шукати там знайомих. Власне, якщо ви будете вступати в групи за інтересами – ви будете знаходити там одних і тих самих людей, можливо, формувати якісь свої маленькі ком'юніті. Так можна зав'язати дружбу на роки, незважаючи на те, що ви в реальному житті ніколи б не познайомились. У мене були такі випадки, це дуже цікаво, це захопливо, і це саме той випадок, за який можна подякувати соцмережам.
- А що, напевно, найкраща порада – це, якби смішно б не звучало, ділити на два все, що кажуть на курсах SMM.
Тобто потрібно формувати свою стратегію, своє бачення, свою унікальність. Лупайте сю скалу – і ви обов'язково зберете свою аудиторію. Бо однозначно ваша аудиторія існує. Будь-що можна продати, маючи цікаве позиціонування.
Для розвитку особистого бренду потрібно спочатку дізнатися більше про себе, свою унікальність, знову-таки бути справжньою та менше хайпувати. Бо хайп – це добре лише в короткотерміновій стратегії.
Він вам дасть якесь разове величезне охоплення на 1-2 дописи – і на цьому все. Нехай краще у вас будуть маленькі, але стабільні показники – ніж величезні скачки в цих показниках. Маленькі стабільні показники дадуть вам у довготерміновій перспективі набагато більше користі.
І ніколи не купуйте підписників – це зло. Краще своя сторіночка на 200 живих людей, ніж на 2 000 куплених ботів.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!