Хто такий таргетолог і скільки він заробляє

Суспільство 22:40 - 07 липня 2022

Таргетологу потрібно вміти налаштовувати рекламу та правильно розпоряджатися рекламним бюджетом. Детальніше про професію таргетолога і скільки він заробляє, розповімо у матеріалі

Хто такий таргетолог і скільки він заробляє

Хто такий таргетолог та як ним стати / Фото: Getty Images

Таргетолог – це фахівець, який налаштовує рекламу у соціальних мережах на конкретну цільову аудиторію. Він робить так, щоб потенційні клієнти конкретної компанії бачили саме цю рекламу у Instagram, Facebook та інших соцмережах. Неправильне налаштування реклами веде до зливу рекламного бюджету, тому робота ще потребує особливої ​​відповідальності.

Що має вміти робити таргетолог

Чи помічали ви, що як тільки ви прогуглите якийсь предмет, наприклад стіл, як він відразу висвічується в рекомендаціях на сторінках куди б ви не зайшли. Здавалося б, варто лише подумати про стіл, як вам пропонують купити його на сайті за привабливою пропозицією. Це означає, що ви зіткнулися з роботою таргетолога.

Слово target з англійської перекладається як "мета", і завдання таргетолога полягає в тому, щоб рекламу побачила не максимальна кількість людей, а цільова аудиторія, тобто та, яка потенційно може купити товар чи послугу. Тобто потрібно не лише налаштувати рекламу, а й зробити так, щоб вона привела лідів (потенційного покупця чи користувача).

Обов'язки таргетолога

  • аналіз конкурентів та аудиторії;
  • пошук та сортування цільової аудиторії;
  • аналіз продукту та послуги;
  • створення реклами та креативів;
  • налаштування реклами у соцмережах;
  • планування та коригування бюджету для рекламної кампанії;
  • аналіз та оптимізація реклами після запуску;
  • запуск тестової реклами та створення звітів по ній.

Плюси роботи таргетологом

Фото: Getty Images

Можна виділити такі плюси роботи таргетологом:

  1. Затребуваність професії. Практично всі бізнесмени виходять в інтернет і майже немає жодної компанії, яка була б представлена ​​лише офлайн. Для цього потрібна людина, яка зможе організувати та направити потік клієнтів. Якщо ви є таргетолог, який постійно розвиває свої здібності, ви не залишитеся без клієнтів. Особливо ця професія стала потрібна під час пандемії, коли бізнесу довелося переходити в онлайн.
  2. Високий прибуток. Ви можете вести до 10 проектів самостійно і кожен проект буде коштувати близько $130-200. Не важко порахувати, що за 10 проектів ви зароблятимете $1300-2000 на місяць. На дохід таргетолога впливають досвід, кількість, обсяги та вартість реалізованих проектів. Якщо у вас є задатки підприємця, то можете відкрити своє агентство з націлення та заробляти ще більше.
  3. Можливість віддаленої роботи. У таргетолога немає необхідності перебувати поруч із клієнтом. Потрібен лише ноутбук із підключенням до інтернету. Ви можете побудувати свій робочий графік так, як вам зручно, та працювати з будь-якої точки світу.
  4. Ведення кількох проектів одразу. Кількість проектів, якими одночасно може займатися таргетолог, залежить від наявності досвіду, часу та бажання. Принадність фрілансу полягає в тому, що навіть якщо хтось із клієнтів відмовиться з вами співпрацювати, у вас все одно буде дохід, чого не можна дозволити собі, звільнившись з офісної роботи.
  5. Швидке навчання. Щоб стати таргетологом, не потрібно вчитися чотири роки у вузі, достатньо лише кілька курсів. Але при цьому вам потрібно постійно вчитися та впізнавати тренди професії, оскільки вони швидко змінюються.
  6. Робота з будь-яким типом бізнесу. Ви не пірнаєте у рутину і самі вибираєте з ким працювати. Ви можете вивчати різні бізнеси та проекти для налаштування реклами або вибрати одну нішу та працювати тільки з нею.
  7. Поєднання аналітики та креативу. У націленні важливі не лише технічні аспекти, там є місце і для креативу. Таргетолог експериментує, перевіряє гіпотези, шукає найкращі рішення для залучення трафіку.

Мінуси роботи таргетолога

Фото: Getty Images
  1. Залежність від соціальних мереж. Справа не в тому, що ви постійно оновлюватимете стрічку, а в тому, що ваша робота буквально залежить від алгоритмів Facebook, Instagram та інших сайтів. Кожна соцмережа встановлює свої правила, і багато початківців таргетологів стикаються з банами і блокуваннями своєї реклами. Щоб такого не сталося, потрібно добре знати правила майданчика, на якому ви запускаєте рекламу, та постійно стежити за оновленнями цих правил.
  2. Велика відповідальність. Таргетолог працює із рекламними бюджетами, які дає клієнт. Вам потрібно вміти розподіляти бюджет та відповідати перед замовником на випадок, якщо щось піде не так. При цьому буває, що замовник не розуміє, навіщо платити якісь суми понад вашу зарплату.
  3. Завжди слід бути на зв'язку. Клієнти можуть писати вам вдень і вночі і важливо побудувати робочий графік так, щоб вам не довелося відповідати на повідомлення 24/7.
  4. Конкуренція. Хоча ця професія є досить новою, конкуренція на ній дуже висока, особливо на біржах фрілансерів.

Як стати таргетологом

З огляду на те, що вивчення професії не займає 4 роки, навряд чи така програма з'явиться у вузі. Тому є два варіанти освоєння професії: самостійно та на курсах. Для самостійного навчання вам знадобляться інструкції з рекламних кабінетів. Багато навчальних відео можна знайти на YouTube.

Онлайн-курси зазвичай тривають 1-3 місяці, але зустрічаються і триваліші. Є загальні курси, де розглядаються різні рекламні кабінети, а також вузьконаправлені, наприклад, які навчають лише по роботі з Instagram. Вартість таких курсів варіюється, тому кожен знайде собі варіант до душі.

7 порад тим, хто хоче стати таргетологом

Фото: Getty Images
  1. Вивчіть соціальні мережі, з якими хочете працювати. Таргетолог повинен розуміти та вміти працювати з інструментами, в яких він налаштовуватиме рекламу. Важливо розуміти нюанси та відмінності всіх рекламних кабінетів.
  2. Поринайте в бізнес клієнта. Коли ви знаєте всі особливості продукту або послуги, які рекламуватимете, ви краще розумітимете аудиторію і зможете самостійно налаштувати рекламну кампанію так, щоб вона принесла результати.
  3. Навчіться працювати із зображеннями та відео. Увагу потенційного клієнта спершу привертає красива картинка, а потім він читає опис реклами чи переходить за посиланням. Таргетолог повинен вміти самостійно створювати кретиви або давати техзавдання фотографам та дизайнерам.
  4. Пишіть тексти, що продають. Таргетолог має вміти пояснювати цільовій аудиторії, чому вигідно купити саме цей продукт чи послугу, а не просто хвалити бізнес замовника.
  5. Працюйте із цифрами. Хорошому таргетологу треба вміти створювати та налаштовувати рекламу, а також аналізувати її результати. У рекламному кабінеті є статистика щодо взаємодії користувачів із рекламою. Таргетологу важливо вміти розуміти, що означають ці показники, щоб поліпшити рекламу.
  6. Думайте про залучення клієнтів. Звертайте увагу не лише на показники лайків та кліків з реклами, а також наскільки реклама збільшує продажі та скільки приносить грошей бізнесу.
  7. Вчіться виправляти помилки. Націлення – річ непроста. Таргетологам не завжди вдається оптимально налаштувати таргет із першого разу. Нерідко доводиться переробляти після того, як вони побачать перші результати та аналітику. Це складова професії, і важливо не засмучуватися, якщо щось не виходить із першого разу, а шукати підходи, аналізувати та виправляти власні помилки.

Як знайти перших клієнтів

Почати кар'єру можна з біржі фрілансу, серед друзів та знайомих або навіть влаштуватися в офіс джуніором, щоб напрацювати портфоліо та репутацію. Також творці та куратори курсів іноді допомагають знайти замовлення учням, які закінчили платні курси з відмінними результатами.

Щоб влаштуватися таргетологом та працювати із західними проектами, потрібно розмовляти англійською на рівні Upper Intermediate та розуміти основи digital-маркетингу, а також мати мінімальний досвід роботи з рекламними компаніями.

Бувають вакансії, де від таргетолога чекають освіти у сфері журналістики, PR чи комунікацій, а також знання української та англійської мови, досвід роботи із соцмережами та відеоредакторами, навичок роботи з текстами.

Скільки заробляє таргетолог

Фото: Getty Images

Таргетолог може заробляти від $100 за проект та вище. Він може мати дохід $2000 на місяць і при цьому працювати 30 годин на тиждень, а не 40, як ми звикли. На практиці досвідчений таргетолог може брати $250-300 за проект та вести приблизно п'ять проектів на місяць.

Рівень заробітку можна регулювати як підвищенням кваліфікації, і обсягом роботи. Якщо у вас є можливість вести більше проектів, то заробляти ви будете більше.

Перспективи у майбутньому

Зараз професія таргетолога має попит і швидше за все, так буде і в майбутньому, адже реклама в соцмережах не зникне. Але самі соцмережі розвиваються, а розробники рекламних кабінетів намагаються оптимізувати всі процеси, зробити їх набагато простіше та зрозумілішим для звичайних користувачів. Ймовірно, що майбутньому успішному таргетологу потрібно буде вивчати та розвивати інші навички, наприклад, копірайтинг, сторітелінг, роботу з різними програмами з дизайну та анімації для створення креативів.

Не пропустіть цікавинки!

Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!

ГОЛОВНЕ ЗА СЬОГОДНІ
Більше новин
RU UA
1