Картина, яка пояснює суть росії: що насправді зображено на “Трійці” Пєрова
Ця картина – алегорія всієї російської системи, яку розкодував сам Гоголь

Що насправді зображено на “Трійці” Пєрова
На перший погляд – зворушлива сцена з картини Василя Пєрова: троє виснажених дітей тягнуть діжку засніженою вулицею. Але за цією, здавалось би, очевидною соціальною драмою криється глибша метафора. У новому випуску авторського блогу “РОЗКУЛЬТУРЕННЯ” культуролог Богдан-Олег Горобчук розкриває, чому “Тройка” — це не просто мистецтво, а концентрований образ російської державності.
Деталі
Звична картина з радянських підручників – “Тройка” художника Василя Пєрова – вже давно стала символом дитячої праці та соціального занепаду царської епохи. Троє змарнілих дітей тягнуть важку діжку крізь сніг, а позаду їх підганяє дорослий. Це зображення десятиліттями трактували як вирок кріпосній системі та експлуатації.
Але що, якщо перед нами не лише сцена з минулого – а візуальна формула самої росії?
У новому випуску блогу “РОЗКУЛЬТУРЕННЯ” дослідник культури Богдан-Олег Горобчук пропонує глянути на картину Пєрова глибше. За його словами, діти на “Трійці” – не лише жертви системи, а її втілення. росія – це країна, яка примушує себе тягти далі, знекровлена, змучена, але не здатна зупинитися. Дорослий позаду – влада, що штовхає беззмістовну конструкцію далі, попри мороз, втому й відчай.
Горобчук звертається до спадщини Миколи Гоголя, щоб глибше розтлумачити цей культурний символ. У творчості письменника – як у “Мертвих душах” чи “Ревізорі” – росія постає як колесо без осі, що крутиться, не знаючи куди і навіщо. У цьому сенсі “Тройка” Пєрова – буквально ілюстрація гоголівського абсурду: замість трійки коней – троє дітей, замість руху вперед – болісне тупцювання на місці.
Замість звичного пафосу й наративів про “велич” росії, Пєров (можливо, несвідомо) малює щось інше: державу, що ніколи не подорослішає. Вона вічно залишиться дитиною, яку змушують працювати понад сили, без надії на визволення. Історія, яка тягнеться, але ніколи не веде до розвитку.
Детальний аналіз та несподівані культурні паралелі – у новому відео на YouTube-каналі “Центр дослідження мордоRU”.
Раніше ми писали, як росія краде донецьке вугілля: прихована метафора в картині Васнецова.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!