Арбітраж трафіку: що це таке і скільки можна заробити
Розповідаємо простими словами, що таке арбітраж трафіку, які бувають ризики і скільки можна заробити в цьому напрямі.

Що таке арбітраж трафіку та скільки можна на ньому заробити / Фото: Getty Images
Багато сучасних професій сьогодні пов'язані з маркетингом. Одна з таких спеціальностей – арбітраж трафіку.
Що таке арбітраж трафіку?
Арбітраж – це економічний термін, що означає заробіток різниці ціни. Наприклад, ви купуєте товар на одній платформі, а продаєте з надбавкою на іншій. Різниця між купівлею та продажем – і є ваш заробіток. Таким же чином працює і арбітраж.
Арбітраж трафіку – це залучення клієнтів за відсоток продажу. Такий арбітраж часто плутають із партнерським маркетингом та СРА-маркетингом. Давайте розумітися.
Партнерський маркетинг (від англ. affiliate marketing) – допомога у продажу товару за комісію. Наприклад, будь-який магазин техніки може продавати продукцію Apple. Кожен із таких магазинів продає чужий товар за додатковий відсоток. Це партнерський маркетинг.
СРА-маркетинг (від англ. сost per action) - різновид партнерського маркетингу. Різниця його в тому, що ви отримуєте винагороду за певну дію. Наприклад, за заявку на покупку, реєстрацію користувача або саму покупку.
В арбітражі трафіку ви залучаєте клієнтів для партнерського маркетингу. При цьому компанія-партнер ніяк не спонсорує реклами чи інші активності.
Види арбітражного трафіку

Виділяють шість видів арбітражного трафіку:
- прямий – користувачі вручну вводять адреси веб-ресурсів;
- органічний – відвідувачі приходять із результатів пошукової видачі;
- реферальний – перехід відбувається за посиланнями у додатках, месенджерах чи партнерських сайтах;
- платний – відвідувачі потрапляють на сайт після натискання на контекстну або таргетовану рекламу;
- трафік із соцмереж – всі користувачі, які прийшли із соцмереж;
- невизначений - так називають трафік, походження якого важко встановити.
Значна частина арбітражного трафіку буде платною, оскільки розміщення будь-якої реклами необхідно фінансувати. Але якщо спеціаліст має свої майданчики з хорошою відвідуваністю – сайт, особисту сторінку, канал у Telegram, групи в соцмережах, email-розсилку з великою кількістю підписників – то він приваблює користувачів безкоштовно. Цей спосіб дозволяє увійти до арбітражу без початкового капіталу.
Залежно від виду проекту, арбітраж буває "білим" та "чорним".
- "Білий" арбітраж передбачає дозволені в інтернеті способи просування. Їх застосовують для легальних товарів та послуг, інтернет-магазинів.
- "Чорний" арбітраж використовує сумнівні та заборонені способи просування. До них відносяться: клікбейт, вікна, що не закриваються, обхід рекламних заборон у соцмережах. До таких методів вдаються букмекерські контори, онлайн-казино та продавці БАДів.
Хто такий арбітражник і чим він займається?

Це фахівець, який купує та перепродає трафік. Він налаштовує та запускає рекламу, а залучений трафік перенаправляє на сайт замовника.
Арбітражник завжди купує рекламу за власні кошти, ніхто не надає йому бюджет. А виплату отримує лише за результат. Залежно від проекту, арбітражнику платять за заявки, реєстрації або замовлення.
Як ми вже згадували, заробіток арбітражника складається з різниці вартості отримання та продажу трафіку. Завдання фахівця – максимально оптимізувати витрати на підвищення особистого доходу. І це основна складність у роботі.
Потрібно мати аналітичний склад розуму, вміти визначати цільову аудиторію і правильно вибирати спосіб просування. Знати, коли краще використовувати SMM, як настроїти контекстну та таргетовану рекламу, запустити email-розсилки або домовитися про розміщення у блогерів. Арбітражник самостійно вибирає та налаштовує відповідний варіант реклами.
Особливості арбітражу трафіку
Робота з арбітражем трафіку має три особливості:
- Ви можете втратити гроші. Чимала частка фахівців на початку своєї кар'єри просто "зливає бюджет". Тому при запуску реклами, особливо спочатку, краще не вкладати в справу великі суми.
- Потрібно постійно тестувати рекламу. Це робиться для того, щоб розуміти, що добре працює, а що ні. Тестувати рекламні креативи та шукати способи отримати більше посилань на сайт потрібно щодня.
- Найімовірніше, знадобиться команда. Для арбітражу важлива зв'язка технаря та креативника.
Де придбати трафік?

Купівля трафіку залежить від його виду та джерела. Розглянемо найпопулярніші джерела трафіку:
- Безкоштовний трафік. У такому випадку ви отримаєте трафік безкоштовно, проте витратите свій час на розміщення сайту на тематичних ресурсах: форумах, соцмережах і т.і.
- Власний сайт. Якщо у вас є свій сайт, де можна розмістити посилання на інший ресурс, то трафік можна отримувати і з нього.
- Контекстна реклама. Трафік можна лити з контекстної реклами, яку ви розмістите на Google Ads або інших сервісах контекстної реклами.
- Соцмережі. Джерело трафіку схоже на попереднє, тільки реклама відображатиметься не на сайтах, а в соцмережі. Таку рекламу налаштовуватимуть через рекламний кабінет Facebook, наприклад.
Куди зливати трафік?
Після того, як ви отримали трафік, його необхідно "злити", тобто перенаправити на інший ресурс. Для цього підійдуть різноманітні партнерські програми. Підійдуть такі:
- СРА-програма. Це оплата за якусь дію. Наприклад, за реєстрацію на сайті, замовлення товару, заповнення анкети або завантаження файлу.
- SMS-програма. У такому разі користувачеві пропонують залишити номер телефону або відправити SMS. Такі програми сьогодні втрачають актуальність, бо залежать від тарифів та правил мобільного оператора.
- Партнерська програма з продажу. У такому випадку трафік спрямовується на сайти, де користувач може замовити реальний товар.
Скільки можна заробити на арбітражі?
Заробіток залежить від того, скільки грошей ви вкладете у просування та який отримаєте трафік. Буває, що свої гроші вкладати не потрібно: замовник вам платить, ви налаштовуєте рекламу та те, що залишається – і є ваш заробіток.
Арбітражник може працювати і за іншими спеціальностями: таргетологом, РРС-фахівцем, affiliate manager - менеджером з партнерського маркетингу. У більшості вакансій зарплата прихована, але середні дані щодо України – від $700 до $3 тисяч на місяць.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!