99% медіапрацівників знають, як відрізнити правду від маніпуляцій — результати дослідження
До якого формату подачі інформації ставиться критично майже половина опитаних?

99% медіапрацівників знають, як відрізнити правду від маніпуляцій — результати дослідження/Фото: pexels
Дослідження, проведене ГО “Детектор медіа” у партнерстві з ЮНЕСКО та за підтримки Японії показало, що 99% медіапрацівників в Україні демонструють високий рівень медіаграмотності.
Деталі
Згідно з опитуванням, 99% представників медіасфери продемонстрували високі знання у сфері медіаграмотності: 41% мають високий рівень, ще 58% — вищий за середній. Для порівняння, серед загального населення України віком 18–65 років лише 7% мають високий індекс медіаграмотності, тоді як 28% — низький або нижче середнього.
Найвищий рівень медіаграмотності зафіксовано серед працівників онлайн-медіа — 48% із них мають високий показник. Для порівняння, у друкованих медіа таких 31%, на телебаченні — 36%, на радіо — 34%. Також виявлено вікову тенденцію: серед молодших журналістів (18–35 років) 53% мають високий рівень, у групі 46–55 років — 37%.
62% медіапрацівників виявляють високу чутливість до дезінформації та маніпуляцій — удвічі більше, ніж середньостатистичні українці (31%).
Працівники ЗМІ краще орієнтуються в ролі медіа в суспільстві, розумінні впливу контенту на аудиторію (45% проти 27%) та в питаннях цифрової безпеки й використання ШІ (29% проти 4%).
Майже половина представників медіа (47%) критично ставиться до формату телемарафону “Єдині новини” навіть в умовах війни, тоді як серед загальної аудиторії таких — 29%.
59% користуються спеціальними інструментами для перевірки фактів (Google Search by Image, Deep Fake O-Meter, ChatGPT тощо), 41% — не користуються. Половина медіафахівців проходили тренінги з медіаграмотності (серед загального населення — лише 7%).
Лише 13% медіаекспертів не змогли назвати жодної ініціативи, що перевіряє точність контенту (для порівняння, серед населення — 63%). Найчастіше згадувалися “Детектор медіа” (68%) та StopFake (59%).
Мета дослідження — зрозуміти, наскільки добре медіапрацівники орієнтуються в сучасному інформаційному середовищі, і як можна допомогти їм стати ще більш професійними. Така робота важлива для того, щоб люди отримували якісну та правдиву інформацію.
Обговорення медіаграмотності є звичною практикою в редакціях: 53% обговорюють її регулярно, 37% — час від часу, 10% — ніколи.
Раніше ми писали про те, що Укрзалізниця знайшла спосіб встановити кондиціонери там, де їх ніколи не було.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!