ua ru
Будь ласка, заповніть це поле
1

Що таке "Теорія мертвого Інтернету" і чи стає вона уже реальністю?

Технології 12:41 - 22 травня 2024

Невже штучний інтелект здатен витіснити контент, створений людьми, із соціальних мереж?

Що таке "Теорія мертвого Інтернету" і чи стає вона уже реальністю?

Феномен "креветки Ісуса" може бути одним з прикладів Теорії мертвого Інтернету/Love Jesus and friends/Facebook

Ви, можливо, не чули про "Теорію мертвого Інтернету", але зі стрімким розвитком штучного інтелекту вона стає надзвичайно актуальною і, можливо, у майбутньому (навіть недалекому) може стати реальністю.

Деталі

Яскравою ілюстрацією цієї теорії є "креветка Ісус". Просто введіть у полі пошуку Facebook "shrimp Jesus" і ви побачите десятки зображень, у яких поєднано Ісуса та креветок. Практично усі вони створені штучним інтелектом, а деякі збирають купу лайків, коментарів та репостів.

"Теорія мертвого Інтернету" передбачає, що штучний інтелект і боти перевершать та витіснять створений людьми контент у соцмережах. "Креветка Ісус" може бути першим явним "дзвіночком" у цьому.

Теорія передбачає, що дії та контент в Інтернеті, включаючи облікові записи в соціальних мережах, будуть рухатися до створення та автоматизації агентами штучного інтелекту.

Дослідники Джейк Рензелла з Університету Сіднея та Влада Розова з Університету Мельбурна зазначають у своїй статті на The Conversation, що такі агенти можуть швидко створювати дописи разом зі згенерованими штучним інтелектом зображеннями, призначеними для залучення (кліків, лайків, коментарів) у різних соцмережах. Що стосується "креветки Ісуса", схоже, штучний інтелект дізнався, що це найновіша суміш абсурду та релігійної іконографії, яка стала вірусною.

Але теорія мертвого Інтернету йде ще далі. Здається, що багато облікових записів, які працюють з таким контентом, також керуються агентами штучного інтелекту. Це створює порочне коло, коли ШІ створює контент для ШІ.

Здається, причина тяжіння до автоматизованого створення контенту є очевидною – штучний інтелект чудово й швидко аналізує, що збирає найбільше лайків та переглядів, а потім створює відповідний вміст. Потім зібрані за допомогою цього вмісту лайки та коментарі можна монетизувати завдяки отриманню частини прибутку від реклами, як це робиться у соцмережах типу Facebook. Але чи зупиниться автоматизація на нешкідливому збиранні лайків?

Рензелла та Розова зазначають, що хоч "креватка Ісус" може здаватися нешкідливим феноменом, у довгостроковому плані теорія мертвого Інтернету може мати серйозніші наслідки.

У міру того, як у цих керованих ШІ облікових записів зростає кількість підписників (серед них буде багато ботів, але траплятимуться й справжні), велика кількість підписників легітимізує обліковий запис для реальних користувачів. Так виникають цілі армії облікових записів, а ті, які мають велику кількість підписників, можуть використовуватися у певних цілях.

Це надзвичайно важливо, оскільки соціальні медіа зараз є основним джерелом новин для багатьох користувачів у всьому світі. Дослідники зазначають, що в Австралії 46% підлітків у віці від 18 до 24 років назвали соціальні мережі основним джерелом новин минулого року.

Боти в соцмережах уже не перший рік є засобом впливу на маси. Це один з улюблених засобів гібридної війни російської федерації, який також неодноразово використовували й під час виборів у різних країнах. Масштабні дослідження неодноразово виявляли поширення фейкової інформації у соцмережах за допомогою армій ботів.

Нещодавно кілька масштабних проросійських кампаній дезінформації мали на меті підірвати підтримку України та сприяти проросійським настроям. Як виявили активісти та журналісти, скоординовані зусилля використовували ботів і ШІ для створення та поширення фейкової інформації, яка охопила мільйони користувачів соціальних мереж.

Лише на X кампанія використовувала понад 10 000 облікових записів ботів, щоб швидко опублікувати десятки тисяч повідомлень прокремлівського змісту, приписуваних американським і європейським знаменитостям, які нібито підтримують війну проти України.

Цей масштаб впливу є вагомим. Деякі звіти навіть виявили, що майже половина всього інтернет-трафіку у 2022 році була зроблена ботами. Завдяки останнім досягненням у генеративному штучному інтелекті, таким як моделі ChatGPT від OpenAI і Gemini від Google, якість згенерованого контенту лише покращуватиметься.

Організації соціальних медіа намагаються вирішити проблему зловживання своїми платформами. Зокрема, Ілон Маск дослідив можливість вимагати від користувачів X платити за членство, щоб зупинити ботоферми. Гіганти соціальних медіа здатні видаляти велику кількість виявленої активності ботів, якщо вони цього захочуть.

Теорія мертвого Інтернету насправді не стверджує, що більшість ваших особистих взаємодій в Інтернеті є підробкою.

Однак це ще одна призма, через яку необхідно сприймати сучасний Інтернет. Інтернетом уже користуються не лише люди. І надалі люди можуть стати не головним користувачем соцмереж, що й означає слово "мертвий" у назві теорії. "Жива" його частка може стати меншістю.

Свобода створювати та ділитися своїми думками в Інтернеті та соціальних мережах – це те, що зробило його таким потужним. Природно, що цю потужність намагаються взяти під контроль й спрямовувати в певних цілях.

Теорія мертвого Інтернету – це нагадування бути скептичним і критично орієнтуватися в соціальних мережах та інших вебсайтах. Будь-яка взаємодія, тренд і особливо "загальні настрої" цілком можуть бути штучно нав'язаними.

Раніше ми писали, що Олег Скрипка презентує кліп "Батько наш Бандера", створений штучним інтелектом.

Джерело: The Conversation

Не пропустіть цікавинки!

Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!

Головне за сьогодні
Більше новин