ua ru
Будь ласка, заповніть це поле
1

Більшість сервісів за підпискою маніпулюють своїми користувачами – дослідження

Технології 17:57 - 11 липня 2024

Сайти й додатки можуть використовувати так звані "темні патерни", які підштовхують користувачів до певної дії

Більшість сервісів за підпискою маніпулюють своїми користувачами – дослідження

Більшість сервісів з підписками використовують "темні патерни"/Фото: drobotdean/freepik

Дослідження Міжнародної мережі із захисту прав споживачів (ICPEN) і Глобальної мережі із захисту конфіденційності (GPEN) показали, що більшість сервісів за підпискою використовують так звані "темні патерни", щоб впливати на поведінку клієнтів щодо підписок і особистих даних.

Деталі

Темні шаблони — це практики, які зазвичай зустрічаються в онлайн-інтерфейсах користувача, які спрямовують, обманюють, примушують або маніпулюють споживачами, змушуючи їх робити вибір, який часто не відповідає їхнім інтересам.

ICPEN провела перевірку 642 сайтів і мобільних додатків із компонентом підписки. Оцінка виявила, що принаймні один темний патерн використовується майже на 76 відсотках платформ, а одразу кілька темних патернів зафіксували на 68% перевірених сервісів.

Одним із найпоширеніших виявлених темних патернів було приховування коли компанія ускладнює пошук потенційно негативної інформації. ICPEN зазначає, що 81% платформ з автоматичним поновленням підписки поміщали можливість для покупця вимкнути автоматичне поновлення поза процес покупки. Інші темні патерни для послуг передплати включали втручання в інтерфейс, коли бажані дії легше виконати, і навіть примусові дії, коли клієнти повинні надати інформацію для доступу до певної функції.

У супровідному звіті GPEN розглядалися темні патерни, які могли спонукати користувачів порушувати конфіденційність. У цьому аналізі майже всі з понад 1000 досліджених сайтів і додатків використовували оманливий дизайн. Понад 89% із них використовували складну та заплутану мову у своїх політиках конфіденційності. Втручання в інтерфейс було ще одним ключовим порушником тут: 57% платформ зробили найлегшим вибір опції, яка найменше захищає конфіденційність, а 42% використовували емоційно насичену мову, яка могла б вплинути на користувачів.

Будь-хто може піддатися впливу темних патернів й приймати неоптимальні рішення. Вони можуть бути нешкідливими, але також можуть спонукати ділитися більшою кількістю особистої інформації, ніж це насправді покращує ваш досвід користувача. Також ви можете оформити підписку на сервіс, яким вам було потрібно скористатися одноразово, але через те, що він зробив непомітною можливість скасування автопоновлення, ви просто платитимете щомісяця гроші за сервіс, яким не користуєтеся. Й зазвичай процес скасування підписки значно незручніший, ніж протилежний.

Раніше ми повідомляли, що через ШІ викиди парникових газів Google зросли на 50% за 5 років.

Джерело: Engadget

Не пропустіть цікавинки!

Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!

Головне за сьогодні
Більше новин