ua ru
Будь ласка, заповніть це поле
1

Музей звернувся за допомогою до ШІ, щоб порахувати усіх людей на відомій класичній картині

Технології 13:26 - 25 квітня 2025

Можливості штучного інтелекту також випробували на кількох інших цікавих картинах

Музей звернувся за допомогою до ШІ, щоб порахувати усіх людей на відомій класичній картині

Музей звернувся за допомогою до ШІ, щоб порахувати усіх людей на відомій класичній картині/Фрагмент картини “Святкування Оммегангу в Брюсселі: процесія гільдій”. Деніс ван Алслут, 1616. Національний музей Прадо

Існує легенда, за якою молода жінка, яка стала святою Урсулою, вирушила зі своєї рідної Англії в четвертому столітті, щоб подорожувати європейським континентом. Причини її подорожей — чи вийти заміж за чоловіка за велінням батька, чи здійснити паломництво до Риму — туманні. Але одна яскрава, хоч і малоймовірна, деталь збереглася: її супутниками були близько 11 000 дів.

Попри їх кількість, подорож виявилася нещасливою. Коли багатотисячна група прибула до Кельна, Німеччина, усі загинули від рук гунів. При цьому діви залишилися жити у мистецтві. Одна картина «Свята Урсула з 11 000 дів», створена близько 1490 року, була настільки вражаючою, що її невідомого художника охрестили «Майстром 11 000 дів». Ця картина висить у музеї Прадо, але чи справді на ній зображено 11 тисяч дів? З першого погляду зрозуміло, що – ні. Але скільки саме на ній дів. На це питання допоміг відповісти штучний інтелект.

«Свята Урсула з 11 000 дів». Фото: Prado Museum

Насправді на картині лише 139 дів. Програма під назвою «Порахунок Прадо» є спільними зусиллями музею та іспанського ШІ-стартапу Sherpa.ai. Розроблений компанією алгоритм здатен ідентифікувати та підраховувати об’єкти та людей у ​​вибраних творах мистецтва.

При цьому «Свята Урсула з 11 000 дів» здається не дуже складним завданням для ШІ, і навіть цілком посильним для людини, але такі картини як «Святкування Оммегангу в Брюсселі: процесія гільдій» і «Святкування Оммегангу в Брюсселі: процесія Богоматері Саблонської», написані фламандським художником Денісом ван Алслотом у 1616 році, є набагато складнішою задачкою.

“Святкування Оммегангу в Брюсселі: процесія гільдій”. Деніс ван Алслут, 1616. Національний музей Прадо
«Святкування Оммегангу в Брюсселі: процесія Богоматері Саблонської». Деніс ван Алслут, 1616. Національний музей Прадо

У новому опитуванні, проведеному Прадо, музей запитує своїх відвідувачів, на якій картині більше персонажів. З першого погляду видно, що в обох шедеврах багато людей. Але з чисельністю 1761 особа “Процесія гільдій” містить більше персонажів.

Такими головоломками музей Прадо намагається взаємодіяти зі соціальними мережами, заохочуючи глядачів вивчати деталі та особливості, які ми зазвичай пропускаємо.

Джерело: Smithsonian magazine

Не пропустіть цікавинки!

Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!

Головне за сьогодні
Більше новин