ua ru
Будь ласка, заповніть це поле
1

Революція в авіації: JetZero обіцяє до 2030 року ввести в експлуатацію літак зі змішаним крилом

Технології 13:34 - 04 травня 2023

Цей реактивний літак з революційною технологією має зменшити споживання палива на 50% та зможе стати ідеальною платформою для авіалайнерів на чистому водні

Концепція літака JetZero

Американський стартап планує до 2030 року ввести в експлуатацію революційний літак/Фото: JetZero

Каліфорнійський стартап JetZero заявляє, що активно співпрацює з ВПС США, NASA та FAA, щоб до 2030 року ввести в експлуатацію реактивний авіалайнер зі змішаним крилом, який обіцяє споживати на 50% менше палива та забезпечить ідеальну платформу для авіалайнерів із чистим воднем.

Деталі

Літаки зі змішаним крилом, серед інших, уже представляли Airbus, NASA та Boeing. Вони навіть будували робочі демонстраційні апарати, але жодна з компаній не взяла на себе зобов’язання ввести їх в експлуатацію.

Суть полягає ось у чому: на півдорозі між звичним крилом літака і традиційною формою авіалайнера, змішаний корпус крила використовує широкий плаский фюзеляж, який плавно переходить назовні в пару широких крил, без чіткої лінії, що відокремлює крило від корпусу.

У такої конструкції є кілька переваг: сам фюзеляж може сприяти набагато більшій підйомній силі, ніж звичайна форма труби, тому вам не потрібна така велика поверхня крила. Він аеродинамічно стабільний, тому вам не потрібні крила на хвості й ці фактори в сумі сприяють різкому зниженню опору та ваги, що призводить до менших двигунів і додаткової економії ваги. Усередині набагато більше місця для вантажів і пасажирів, а планування сидінь починає більше нагадувати театр, ніж звичайний авіалайнер. Двигуни можна встановлювати зверху, що забезпечує значно нижчий рівень шуму як у салоні, так і на землі.

Коли мова заходить про чисті літаки, що працюють на водневому двигуні, додатковий простір для зберігання в напрямку до крил ідеально підходить для перевезення баків з воднем, які легкі, але займають багато місця. Концепція літака зі змішаним крилом була однією із трьох від Airbus, представлених як версії авіалайнерів майбутнього на водневому паливі ще у 2020 році.

З точки зору недоліків, розмах крил ширший, ніж у типового авіалайнера, що може обмежити кількість відсіків в аеропорту. Їх важче евакуювати, а пасажири з боків відчувають справжні американські гірки, коли літак крениться, оскільки вони перебувають далеко від осі крену.

У той час як NASA й Airbus повідомили про 20% зниження споживання палива за допомогою своїх прототипів, у JetZero вважають, що вони применшують. Засновник стартапу Марк Пейдж заявив:

Змішане крило на 50% ефективніше. Так, це те, що я сказав: на 50%. Він використовує вдвічі менше палива, виробляє вдвічі менше вуглекислого газу порівняно з літаком у формі труби з крилами, відверто кажучи, навіть із тими ж двигунами. Паливо є найбільшою статтею у звіті про прибутки та збитки авіакомпанії. Змішане крило JetZero зменшує це навпіл. Це не просто конкурентна перевага; у майбутньому це буде виживання.

Компанія JetZero зараз готова вийти зі "стелс-режиму" і спробувати побудувати, випробувати, сертифікувати та ввести в експлуатацію повноцінний літак до 2030 року, готуючи демонстратор масштабу 1/8 за підтримки NASA до польоту пізніше цього року.

Першим літаком JetZero, якщо він коли-небудь буде, буде Z-5. Він призначений для заміни Boeing 767, розрахований на перевезення щонайменше 250 пасажирів із запасом ходу 9260 км. У той час як розмах крил 767 сягає приблизно 52 метри, ширина Z-5 буде майже 61 метр. Однак він все одно зможе працювати в будь-якому аеропорту, який може прийняти Airbus A330. Він використовуватиме готові двигуни, не вимагаючи нічого особливого. При цьому йдеться не лише про створення пасажирського літака. Пейдж наголошує:

Ми не просто будуємо авіалайнер, ми створюємо багатоцільову платформу. Платформу, яка є найкращою у своєму класі на кожному ринку. Авіалайнер, вантажне судно, танкер. ВПС США цікавиться цим літаком як заправником. Примітно, що заправник JetZero спалює лише половину палива, ніж існуючі сьогодні заправники.

Раніше ми повідомляли, що безпілотний винищувач Bayraktar Kizilelma успішно пройшов випробування з українським двигуном. Безпілотний винищувач Bayraktar KIZILELMA успішно пройшов перевірку ідентифікаційної системи на середній висоті.

Джерело: New Atlas

Не пропустіть цікавинки!

Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!

Головне за сьогодні
Більше новин