Як Twitter змінився через рік після придбання Ілоном Маском
За гучною покупкою мільярдера послідували масові звільнення, ребрендинг, хвиля дезінформації та втрата користувачів у соцмережі

Як Ілон Маск вплинув на Twitter за рік після покупки/Фото: Nathan Stirk/Getty Images
Рік тому Ілон Маск придбав одну з найпопулярніших у світі соцмереж – Twitter, заявляючи, що це "важливо для майбутнього цивілізації". За час "правління" Маска соцмережа зазнала кардинальних змін й переважно негативних. Видання Bloomberg проаналізувало, як за останній рік змінився Twitter, який уже й не Twitter зовсім, а Х.
Деталі
За даними фірми Apptopia, щодня у вересні до соцмережі заходило приблизно на 13% менше користувачів, порівняно з жовтнем минулого року. У компанії працює близько 1500 співробітників, порівняно з 7500 людей у день, коли її придбав Маск. І платформа, яка колись була ключовим онлайн-місцем збору медіапрофесіоналів й політичних активістів, швидко втрачає свою актуальність як живе джерело інформації та дебатів у реальному часі.
Маск планував перевести Twitter з доходів від реклами на платні підписки. Незалежний дослідник Тревіс Браун підрахував, що зараз від 950 000 до 1,2 мільйона людей платять за платні послуги X 8 доларів на місяць, а це менш як 1% користувачів соцмережі, які приносять дохід від підписки у менш ніж 120 мільйонів.
За останній рік до Маска прибутки Twitter від реклами становили 4,5 мільярда доларів. Тим часом багато провідних рекламодавців X, такі як Mondelez International, Coca-Cola, IBM і HBO, витрачають на рекламу у соцмережі менше, ніж раніше. Згідно з даними компанії Sensor Tower, що займається аналізом ринку, разом п’ятірка найкращих рекламодавців X витрачає на рекламу на 67% менше, ніж до придбання компанії Маском.
При цьому Маск публічно заявляв, що він покращив модерацію контенту в соцмережі й додав кілька корисних функцій. Він заявляв, що історично збиткова компанія може отримати позитивний грошовий потік уже наступного року.
Оскільки X більше не є публічною компанією, важко оцінити збитковість управління Маска. Fidelity, яка зберегла акціонерний капітал компанії, коли Маск купив її за 44 мільярди доларів, заявила в травні, що оцінила свою частку лише в одну третину від рівня, який вона оцінювала на момент закриття угоди. Варто зазначити, що Маск просив оцінювати його результати не лише за фінансовими показниками, адже він не вважає Х способом заробити гроші.
Маск обіцяв перетворити Twitter у соцмережу, де царюватиме свобода слова, що насправді переросло у скасування багатьох політик компанії щодо дезінформації. Це призвело до засилля екстремістів та тролів. При цьому він позбавив New York Times у жовтні цього року золотого бейджа підтвердження та прирівняв незалежну мережу американських радіостанцій NPR до пропагандистських російських та китайських медіа.
Протягом тривалого часу критикуючи політику платформ соціальних мереж щодо видалення контенту, Маск прийняв політику, засновану на концепції"«свободи слова, а не свободи доступу", тобто компанія іноді залишає оманливий або образливий вміст, обмежуючи кількість людей, які бачать це шляхом налаштування механізму рекомендацій. Згідно з новою політикою, на думку дослідників, X спостерігав значне збільшення ненависті, насильства та фейкових публікацій.
Така тенденція очевидна, адже й сам Маск нерідко поширює маніпулятивну та фейкову інформацію. Він неодноразово робив проросійські заяви щодо війни в Україні (наприклад, пропозиція віддати Крим росії чи припинити підтримувати Україну зброєю). Маск також використовував X для поширення сексистських жартів; порівняв інвестора та філантропа Джорджа Сороса з суперлиходієм Магнето; і допоміг поширити теорії змови після насильницьких подій, таких як напад на чоловіка Ненсі Пелосі та стрілянина в школі у Нешвіллі.
Як політика Маска, так і його особиста поведінка ускладнили стосунки X з рекламодавцями, які хочуть бути впевненими, що їхні оголошення ніколи не розміщуються поруч із такими речами, як пронацистські пости. Великі бренди, такі як Merck & Co., Hilton Worldwide та AT&T, завершили співпрацю зі соцмережею протягом перших кількох місяців перебування Маска на посаді. Важливі відносини з такими компаніями, як Eli Lilly & Co. і PepsiCo, були порушені, коли на платформі з’явилися фальшиві облікові записи, які нібито їх представляють.
Ілон Маск також озвучував плани перетворити Х у щось більше, ніж соцмережу з мікроблогами, додавши купу функціоналу й зробивши сервіс місцем, де, наприклад, можна буде робити платежі та покупки. Поки до реалізації цих планів далеко, але, можливо, вони зможуть "витягнути" поки що збиткове придбання Маска.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!