RU UA
1

Железняк: Таксі з вертикальним вильотом (дрон) зробив перший в історії рейс у США

Технології 20:12 - 18 листопада 2023

У Joby Aviation зі США є конкурент з Китаю - eVTOL - дрон, який перевозить двох пасажирів без водія

Железняк: Таксі з вертикальним вильотом (дрон) зробив перший в історії рейс у США

Таксі з вертикальним вильотом (дрон) зробив перший в історії рейс у США

Американський Joby Aviation на цьому тижні він зробив перший в історії рейс електричного повітряного таксі в Нью-Йорку стартував з вертодрому в центрі Манхеттена.

Деталі

Це електричні літаки з вертикальним зльотом і посадкою для комерційних пасажирських перевезень. Joby прагне запустити свою послугу в 2025 році, коли пасажири зможуть бронювати свої поїздки за допомогою програми.

Раніше, 3 жовтня 2023 року Китайська адміністрація цивільної авіації (CAAC) видала сертифікат, важливий документ для авіаційної індустрії, для першого у світі електричного таксі з можливістю вертикального зльоту та посадки. Це двомісне таксі звалося EH216-S. Більш того,  дозвіл дозволяє польоти без пілота на борту. 

H216-S виготовлено компанією EHang з провінції Гуандун. Це дрон з 16 малими роторами. 

CAAC надав свою згоду після того, як EHang провів більше ніж 40 000 тестових польотів, включаючи польоти з добровольцями в 18 містах Китаю. Компанія також піддавала EH216-S структурному аналізу та випробуванням на зіткнення, перевіряла його можливість продовжити польот в разі відмови одного з роторів. Регулятори також оглядали бездротову мережу, яку використовує EHang, для зв'язку їхніх літаючих таксі з контрольним центром на землі. Це дозволяє резервним пілотам виконати посадку за допомогою дистанційного керування в разі виникнення проблем, - пише Железняк. 

EHang вже створив завод для виробництва цих «таксі», і вони сподіваються розпочати екскурсійні польоти в Гуандуні ще до кінця року. Існує інтерес із інших регіонів. 18 жовтня уряд міста Хефея в провінції Аньхой оголосив угоду на суму $100 млн з EHang щодо організації туристичних польотів та інших послуг, таких як доставка та реагування на надзвичайні ситуації, з використанням 100 таких дронів.

EH216-S має дальність близько 30 км та швидкість до 130 км/год. EHang розробляє другу версію, VT30, з дальністю польоту 300 км, але вона вимагатиме окремого сертифікату. EHang вірить, що їх eVTOL зможуть послуги таксі за ціною звичайних таксі.

EHang стверджує, що їхні безпілотні eVTOLи будуть тишчішими, ніж гелікоптери, та набагато дешевше в експлуатації, завдяки здатності замінити дорогого пілота на другого платного пасажира. Також компанія вважає, що відмова від пілотів зробить польоти безпечнішими. 

Світі окрім китайців ще подібні штуки робить німецька компанія Volocopter і дві каліфорнійських фірм Joby Aviation і Archer Aviation. Усі троє проводять випробувальні польоти пілотованих eVTOL різних конструкцій. Транспортний засіб Volocopter, наприклад, більше схожий на звичайний гелікоптер із пасажирським салоном, підвішеним під круглою рамою, що підтримує 18 невеликих пропелерів. Він сподівається почати перевозити пасажирів у своїй двомісній версії (з одним місцем для пілота) на Олімпійських іграх у Парижі, які відкриються в липні 2024 року, - написав Железняк.

Читайте також, три українки отримали премію за застосунки для допомоги дітям-біженцям – Суспільне.

Не пропустіть цікавинки!

Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!

ГОЛОВНЕ ЗА СЬОГОДНІ
Більше новин