Закон спрацював не на користь: у Канаді техногіганти мають платити новинним виданням
Повчальна історія від нардепа Ярослава Железняка доводить влучність фрази: "Хотіли як краще, а вийшло як завжди..."

Як діє закон у Австралії та Канаді щодо публікації новин у соцмережах. Фото: Freepik
Деякі країни вирішили захистити місцеві медіа та зробити закон, що у разі публікації у Гуглі або на Фейсбуці новини, потрібно заплатити самому виданню, яке цю новину написало. Першою спробувала на собі це Австралія. Їй закон приніс $130 млн річного доходу. Канада захотіла повторити успіх. Про те, чому законодавство було невдалим у їхньому випадку поділився нардеп Ярослав Железняк.
Канада вирішила досвід повторити і минулого року прийняла Закон про онлайн-новини, щоб техногіганти платили новинним виданням. Google погодився, але Meta вирішила заблокувати новинні посилання на Facebook та Instagram в Канаді. І блокування новин на Facebook та Instagram сильно вдарило по новинних виданнях. Відвідуваність сторінок національних новинних видань впала на 64%, а місцевих — на 85%. Коротше- зараз читачі також знаходять способи обійти заборону, публікуючи скріншоти статей. Ну і зростає дезінформації. Відсоток взаємодії з “ненадійними” джерелами новин на Facebook зріс з 2.2% до 6.9%. До речі, у самої Meta все ок і користувачів у Канаді не зменшилось) Тобто закон для захисту малих видань …в першу чергу і вдарив по ним самим
Железняк зауважує, що досвід Канади може вплинути на рішення інших країн впроваджувати подібні закони.
Висновок для нас: не робити дурниць під лозунгами захистимо когось) Із таких прикладів памʼятаю абсолютно популістичну дискусію про обмеження інтерчейнджа…добре що тоді мудрості вистачило залу не підтримати це.
Раніше ми ділились, що українські розробники пропонують запустити альтернативу Telegram на базі "Дії".
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!