Редакційна політика

Зміст

  1. Основні принципи редакційної політики
  2. Мета і завдання редакційної політики
  3. Формати Meta.ua і вимоги до них
  4. Взаємодія редакції Meta.ua з авторами, блогерами, читачами і джерелами
  5. Корпоративна культура працівників meta.ua

Основні принципи редакційної політики

  • відкритість сайту;
  • дотримання авторських прав;
  • інформація, яка публікується на ресурсі повинна бути об’єктивною та оперативною;
  • члени редакційної ради, кореспонденти і автори несуть персональну відповідальність за достовірність і якість опублікованого матеріалу.

Мета і завдання редакційної політики

Метою редакційної політики Meta.ua є оперативне і об'єктивне інформування читачів сайту про найважливіші події, процеси, тенденції, прогнози в Україні і світів Україні та світі. Зокрема, збір та розповсюдження якісних новин, створення публікацій на соціально-значимі теми з метою підвищення рівня інформованості суспільства.

Формати Meta.ua та вимоги до них

Кожен з перелічених нижче матеріалів, який публікується на сайті, має бути поданий двома мовами: українською та російською.

Новина

Оперативна інформація, коротке повідомлення про найбільш важливі події, які представляють інтерес для читачів.

Складається із заголовка; підзаголовка (коротке пояснення суті новини, розміщується після заголовка перед основним текстом); фотографії, що ілюструє новину; основного тексту; бекграунду (опис попередніх подій, пов'язаних з новиною, якщо такі були, посилання на попередні новини); посилання на ньюзмейкера та/або на першоджерело;

У новині викладаються тільки перевірені факти, без висловлювання власних думок або точки зору.

Стаття

Матеріал, в якому автор ставить завдання проаналізувати суспільні ситуації, процеси, явища, перш за все з точки зору закономірностей, що лежать в їх основі.

У статті висловлюється розгорнута грунтовна аргументована концепція автора або редакції з приводу актуальної соціологічної проблеми. Позиція по конкретній темі аргументується та вибудовується через систему фактів: цифри, закономірності, коментарі учасників подій (якщо йдеться про конфлікт, обов'язково необхідно звернутися до всіх сторін для отримання позицій), коментарі експертів, інфографіка, будь-яка інша інформація, що дозволяє  більш повно розкрити суть питання.

До класичних статей ми відносимо будь-які матеріали, написані нашими журналістами, колегами, які співпрацюють з Meta.ua на позаштатних засадах, а також матеріали наших читачів, якщо вони відповідають редакційній політиці сайту.

Авторам дозволяється використовувати псевдоніми, наприклад, задля власної безпеки.

Інтерв'ю

Класичне інтерв'ю – бесіда журналіста/журналістів Meta.ua  з однією чи кількома особами, до яких є суспільний інтерес. Спікерів для інтерв'ю обирає редакція. Є декілька правил, яких ми дотримуємося в підготовці до інтерв'ю:

1) Ми не надсилаємо заздалегідь питання спікеру. В окремих випадках, на прохання співрозмовника, Meta. ua може надіслати коло тем, яких ми хочемо торкнутися в інтерв'ю – для більш якісної підготовки спікера;

2) Ми не надсилаємо підсумковий текст на погодження, якщо лише автор не просить переглянути текст на наявність фактологічних помилок (у такому випадку ми уважно переглядаємо, які зміни було запропоновано, і залишаємо за собою право не вносити зміни в підсумковий текст, якщо йдеться про додавання чи вирізання тексту, що змінює зміст відповідей).

3) Ми залишаємо за собою право прибирати з тексту викладену спікером інформацію, яка не стосується наших питань. Те саме стосується слів, які принижують честь та гідність іншої людини.

Відео

Візуальне подання інформації або даних. Найчастіше являє собою повну чи часткову трансляцію з прессконференцій, місць подій і т.п.

Вимоги до заголовків та підзаголовків матеріалів

1) Заголовок та підзаголовок не можуть брехати. Категорично неприпустимі ситуації, коли в читача складається враження, що його заохотили відкрити сторінку обманом, навіть якщо це стало результатом «стиснення», спрощення фактів під обсяг заголовка. Істотне перебільшення і применшення в заголовку також сприймається, як брехня;

2) категорично неприпустимі емоційні епітети, якщо вони не є цитатою процитованого в тексті ньюзмейкера або не передають суть новини. Приклади неприпустимих форматів: «Мережі підірвало відео…», «Всі в шоці від…»;

3) заголовок та підзаголовок не повинні принижувати читачів або групу людей;

4) заголовок та підзаголовок не можуть містити образливі або лайливі слова, за рідкісними винятками, наприклад, коли ці слова – частина цитати політика або якоїсь іншої відомої особи, і новиною стало те, що він їх ужив;

5) читач може сприйняти заголовок, як позицію редакції, тому у випадках, коли редакція категорично не згодна з позицією ньюзмейкера, це повинно бути відображено в заголовку;

6) рекомендується писати заголовок так, щоб він не повністю розкривав суть новини, залишаючи читачеві стимул відкрити її. Наприклад: «Коронавірус в Україні: названа нова дату карантину». У підзаголовку слід більш повно розкривати ідею, виражену в заголовку. Так, у прикладі, наведеному вище, підзаголовком може бути: «Кабмін продовжив карантин в Україні до 31 грудня»;

7) прізвища маловідомих читачеві ньюзмейкерів бажано супроводжувати або замінювати вказівкою на місце роботи чи посаду.

Технічні й стилістичні вимоги

1) Заголовки новин повинні бути короткими, не більше 75 символів з пробілами. Максимальна довжина підзаголовків – 100 символів з пробілами;

2) крапка в кінці заголовків та підзаголовків не ставиться;

3) у заголовках лапки не ставляться; наприклад, коли ми даємо цитату якоїсь відомої людини зі світу політики, спорту або шоу-бізнеса. У підзаголовках – навпаки, причому лапки мають бути у вигляді ялинки: « »;

4) тире повинно бути таким: – ;

5) слід уникати вживання в заголовку та підзаголовку маловідомих термінів або абревіатур. Допускається використання популярних абревіатур. Наприклад: ЄС, НАБУ, ДСНС, ЛНР/ДНР, ОРДЛО;

6) числівники вітаються, проте їх не повинно бути багато, 1-2 на заголовок.

Взаємодія редакції Meta.ua з авторами, блогерами, читачами та джерелами

Взаємодія з авторами

Авторами матеріалів Meta. ua можуть бути журналісти, політичні експерти, народні депутати і політики, блогери. Ми не приймаємо для публікації статті та інтерв'ю невідомих нам авторів, написані не на наше прохання, без будь-якої нашої участі. Такі матеріали можуть буті прийняті редакцією тільки як тестові завдання на профпридатність майбутнього автора. Всі заявлені теми і персонажі для інтерв'ю повинні бути узгоджені. У свою чергу, редакція Meta.ua докладає максимум зусиль, щоб домогтися збалансованості тексту за рахунок рекомендації експертів з теми або допомогти автору витримати стиль інтерв'ю, підказавши йому актуальні запитання.

Навіть після узгодження теми редакція залишає за собою право не публікувати текст, якщо він не відповідає стилістиці та редакційній політиці сайту.

Редакція Meta. ua залишає за собою право не вступати в листування з авторами і редагувати та скорочувати тексти на свій розсуд. При цьому ми дбайливо ставимося до авторського стилю і точності цитат. Можливе узгодження з автором внесених змін, якщо він цього вимагає, або редакція бачить потребу пересвідчитися в коректності редагування.

Вибір заголовків статей залишається прерогативою редакції. Ми беремо до уваги варіант, запропонований автором, але залишаємо за собою право змінити його, у тому числі – для відповідності стилю та формату видання.

Питання гонорарів за матеріали обговорюються редакцією з кожним автором особисто.

Взаємодія з читачами

Ми любимо і поважаємо свого читача. Саме для читача ми пишемо оперативні новини, готуємо аналітичні статті, викладаємо відео та проводимо онлайн-трансляції. Читачі можуть висловлювати свою думку в коментарях під матеріалами.

Коментарі під статтями і новинами проходять постмодерацію, проте щодня на сайті з'являються тисячі коментарів, і наша команда не в змозі їх всі прочитати. Ми заздалегідь приносимо вибачення тим, кого зачіпають деякі жорсткі коментарі на сайті.

Meta.ua не може вступати в листування з усіма своїми читачами. Однак ми вдячні кожному уважному читачеві, який допоможе нам виявити технічні проблеми в роботі сайту або вкаже на фактологічні помилки. Ми, в свою чергу, докладаємо максимум зусиль, щоб виправити ситуацію.

Взаємодія з джерелами і ньюзмейкерами

Редакція Meta.ua докладає максимум зусиль, щоб здобути важливу для читача інформацію. Однак не в будь-який спосіб. Ми не купуємо інформацію. Ми не порушуємо закон і не йдемо на неетичні методи, щоб зробити матеріал.

Сенсаційна інформація – якщо не йдеться про офіційні заяви чи рішення – як правило, повинна бути підтверджена кількома незалежними один від одного джерелами. У виняткових випадках новина може ґрунтуватися на одному джерелі.

Ми докладаємо всіх зусиль, щоб не стати інструментом для недоброчесного співрозмовника, який прикривається прагненням вивести когось на чисту воду.

Наше завдання – з’ясувати всі деталі, складові повної історії.

Уся інформація має бути зваженою для того, щоб подати її об’єктивно. Якщо будь-яке питання є спірним, то виникає потреба вивчати не лише факти, але й різні точки зору.

Ми прагнемо досягти цього за допомогою:

  • точного збору матеріалів з використанням, де це можливо, першоджерел.
  • перевірки фактів.
  • перевірки справжності документальних свідчень і цифрових матеріалів.
  • підтвердження, там, де це можливо, заяв і тверджень, зроблених учасниками історії.

Ми намагаємося бути свідками подій і збирати інформацію з першоджерел. Там, де це неможливо, нам слід мати справу зі свідками і за потреби отримувати підтвердження їхніх свідчень. Якщо ми спираємося на єдине джерело, то завжди перевага надається таким, які можуть бути названі. Посилання на джерело приводиться у відповідній графі під текстом новини.

Інформаційне партнерство

Ми не будемо інформаційними партнерами компаній чи організацій, чия політика суперечить редакційній політиці Meta.ua.

Ми можемо розглянути співпрацю в ролі інформаційного партнера, якщо її підсумком стане взаємний репутаційний бонус.

Ми будемо інформаційними партнерами лише в тому випадку, якщо така співпраця збігається з інтересами наших читачів.

Ми можемо бути інформаційними партнерами невеликої ініціативи чи проекту, якщо розуміємо, що це важливо для створення відповідального і критичного середовища. Навіть якщо репутаційних бонусів буде неспівмірно менше.

Ми, як правило, наполягаємо на статусі генерального інформаційного партнера.

Корпоративна культура працівників Meta.ua Політика видання щодо подарунків

Редакція не схвалює отримання подарунків своїми журналістами від ньюзмейкерів. Отримані подарунки (окрім книг та продуктів із коротким терміном зберігання) будуть реалізовані на благодійних аукціонах.

Політика видання щодо комерційних товарів

Редактори Meta.ua не можуть рекомендувати комерційні товари у своїх матеріалах або готувати публікації, що можуть бути сприйняті читачами, як реклама (за винятком спонсорованих рекламних текстів із відповідним маркуванням). Під час підготовки матеріалів для Meta.ua співробітники не можуть керуватися комерційними розрахунками, зокрема, інтересами потенційних або чинних рекламодавців.

Політика щодо конфлікту інтересів

Штатні співробітники Meta.ua мають розуміти, що їхня діяльність за межами роботи в онлайн-виданні (зокрема, посади в різних структурах, активна участь у діяльності різних організацій) може бути розцінена як діяльність, що накладає тінь на роботу видання.

Співробітники мають повідомити редактору про обставини, що стосуються будь-яких особистих, світоглядних та фінансових інтересів, які можуть вступати в протиріччя з виконанням ними своїх професійних обов’язків.

Коли журналіст пише про щось, до чого має стосунок, він повинен повідомити про це своєму керівнику. Це стосується як штатних, так і позаштатних працівників.

Загальним правилом залишається те, що журналіст не може писати матеріали про своїх родичів та близьких або цитувати їх.

Політика щодо використання службового становища

Співробітники не мають використовувати своє становище для отримання вигоди для самих себе або інших. Meta.ua та його співробітники не можуть допустити того, щоб будь-яка винагорода, у тому числі непряма, або подарунок впливали на точність, неупередженість, незалежність їхньої роботи.

Політика щодо використання соціальних мереж

Редакція не перешкоджає вільному веденню акаунтів у соціальних мережах своїми співробітниками і не може забороняти писати певні повідомлення або писати їх певним чином. Проте наш співробітник має розуміти, що для великої кількості людей він/вона все одно асоціюється з нашим виданням. Через це редакція запроваджує декілька основних правил поведінки журналістів Meta.ua в соціальних мережах.

Співробітник не повинен використовувати лексику, яка може дискримінувати людей за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.

Якщо журналіст поширює ексклюзивну інформацію, що становить суспільний інтерес, у своїх акаунтах, він/вона має спочатку зв’язатися з випускаючим редактором новин та поставити його до відома.

Співробітник не може у своїх акаунтах висловлювати позицію видання без узгодження з редакцією.

Ми вважаємо неетичним критикувати в соціальних мережах своїх колег зі Meta.ua або роботу видання, але відкриті до критики, побажань та зауважень на редакційних нарадах і вітаємо такі рекомендації від усіх співробітників.