RU UA
1

Продажі вінілових платівок вперше з 1987 року перевищили продажі компакт-дисків

Музика 12:25 - 17 березня 2023

Меломани в США купили 41 мільйон вінілових альбомів і лише 33 мільйони компакт-дисків у 2022 році

Вінілова платівка

Продажі вінілових платівок у США вперше за 36 років перевищили продажі компакт-дисків/Фото: Jan Kopřiva/Unsplash

У США вперше з 1987 року любителі музики придбали більше вінілових альбомів, ніж компакт-дисків. У 2022 році американські меломани купили 41 мільйон вінілових платівок у порівнянні з лише 33 мільйонами компакт-дисків.

Деталі

Тріумф вінілу не є дивним, оскільки продажі платівок зростали протягом останніх 16 років поспіль. Минулого року продажі вінілу зросли на 17%, принісши дохід у розмірі 1,2 мільярда доларів. Продаж компакт-дисків приніс 483 мільйони доларів (падіння на 18%).

Попри це, як вінілові записи, так і компакт-диски становили лише невелику частку доходу музичної індустрії у 2022 році. Приблизно 84% прибутків надійшли від потокових сервісів.

Музичні платівки вперше з’явилися на ринку у 1948 році, незабаром після закінчення Другої світової війни. Ці 12-дюймові диски, вперше випущені компанією Columbia Records, могли відтворювати до 21 хвилини переривчастої музики на кожній стороні.

Вінілові записи залишалися улюбленим форматом для домашнього прослуховування музики до 1979 року, коли на сцену вийшов Sony Walkman. З новим касетним програвачем кожен міг слухати музику в дорозі. У результаті продажі вінілових платівок почали падати.

Фото: Ryan Arnst/Unsplash

Інші винаходи, такі як портативні програвачі компакт-дисків і iPod, лише прискорили загибель вінілових платівок у 1980-х, 1990-х і на початку 2000-х років. Однак приблизно у 2008 році вініл знову став модним. Як писали у New York Times у 2021 році, слухачі почали обирати вініл "через колекційність, якість звуку чи просто тактильний досвід музики в епоху цифрової ефемерності".

Багато меломанів стверджують, що вініл забезпечує тепліший і автентичніший звук порівняно з цифровим (хоча деякі вважають, що це дуже суб’єктивно). Ностальгія також відіграє важливу роль у тих, хто пережив золотий вік вінілу, але молоді покоління також стимулюють продажі, прагнучи виділитися.

Пандемія Covid-19 також сприяла поверненню вінілу. Вінілові платівки ставали все більш популярними, оскільки жива музика зникла, а концертні майданчики закрили. Записи також заохочують слухачів проводити більше часу з цілим альбомом — і в перші дні пандемії любителі музики мали багато вільного часу вдома.

Артисти також заробляють на популярності вінілу. Джонатан Коен із журналу Spin повідомляє, що альбом "Midnights" Тейлор Свіфт, який розійшовся тиражем 945 000 копій, став найкращим вініловим релізом 2022 року.

Раніше ми писали, що Артем Пивоваров випустив альбом "Твої вірші, мої ноти". Артист мав на меті популяризувати українську культуру через призму музики. 

Джерело: Smithsonian Magazine

Не пропустіть цікавинки!

Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!

ГОЛОВНЕ ЗА СЬОГОДНІ
Більше новин