Електромобілі дійсно роблять повітря чистішим: ось факти
У Нью-Йорку та Каліфорнії електромобілі уже настільки популярні, що їх позитивний вплив на повітря дуже легко підрахувати

Електромобілі зробили повітря Нью-Йорку та Каліфорнії чистішим/Фото: Carsten Koall/Getty Images
Останні звіти урядових установ Нью-Йорку і Каліфорнії показують, що ці міста уже пожинають переваги агресивного впровадження електромобілів, отримуючи чистіше повітря з меншими викидами парникових газів.
Деталі
Рада з повітряних ресурсів Каліфорнії (CARB), державна агенція, відповідальна за просування та затвердження програм чистої енергії в штаті, нещодавно опублікувала звіт, у якому зазначено, що електромобілі допомогли скоротити викиди парникових газів штату на 9,3 мільйона метричних тонн у 2022 році порівняно з роком раніше, або приблизно на 2,4%. З 2000 по 2022 рік викиди штату в різних секторах скоротилися на 20%, а його валовий внутрішній продукт при цьому зріс на 78%.
У 2004 році CARB схвалив знаменний нормативний документ щодо скорочення викидів транспорту шляхом запровадження перших у країні стандартів викидів парникових газів. Стандарти з’явилися після того, як у 1990 році штат ухвалив положення про транспортні засоби з нульовим рівнем викидів (ZEV), які вимагали від автовиробників виробляти більше автомобілів, які менше забруднюють навколишнє середовище. Агентство каже, що ці правила тепер окупаються.
Скорочення викидів на 2,4% було еквівалентом видалення 2,2 мільйона автомобілів, що працюють на викопному паливі, з доріг Каліфорнії за один рік. Найбільше скорочення відбулося в транспортному секторі, оскільки штат лідирує в країні з впровадження електромобілів. Вітер і сонячна енергія також допомогли, оскільки зараз на них припадає 30% виробництва електроенергії в штаті, а також зусилля зі скорочення інших промислових і сільськогосподарських викидів метану.
Ця новина з’явилася на тлі того, що в США залишається різкий розкол щодо електромобілів, що зумовлено кількома факторами. Одним із цих факторів є міф про те, що електромобілі забруднюють стільки ж, а то й більше, ніж автомобілі, що працюють на викопному паливі, через їхню залежність від невідновлюваних джерел електроенергії та вплив на навколишнє середовище гірничих акумуляторних матеріалів. Хоча це реальні проблеми, які потребують вирішення, існує також широкий науковий консенсус щодо того, що електромобілі значно зменшують забруднення порівняно з автомобілями з ДВЗ.
На східному узбережжі Комісія з таксі та лімузинів Нью-Йорка (TLC), агентство, відповідальне за ліцензування та регулювання жовтих таксі, транспортних засобів, що надаються напрокат, приміських мікроавтобусів і транспортних засобів для паратранзиту, заявило в середу, що все більший парк електричних таксі міста допомагає зменшити викиди CO2.
За даними TLC, у 2024 році електричні Uber, Lyfts та інші служби замовлення поїздок, які використовують Tesla та інші електромобілі, здійснили 14 мільйонів поїздок з нульовим рівнем викидів, що допомогло місту заощадити 19 000 метричних тонн CO2. Це середньорічні викиди майже 3800 будинків, згідно з TLC.
Тільки 7,6% продажів нових автомобілів у США минулого року (близько 1,2 мільйона автомобілів) припадали на електромобілі. Хоча це був рекордний рік для продажів електромобілів, є потенціал для більшого. Якщо поточна політика щодо електромобілів збережеться після президентських виборів у листопаді, це число може зрости найближчими роками. Тож те, що вже помітно у Каліфорнії та Нью-Йорку, є лише першим поглядом на величезну можливість скорочення шкідливих викидів за допомогою переходу на електромобілі.
Раніше компанія Reimo перетворила Volkswagen Caddy у приголомшливий кемпер. Volkswagen сама випускає дім на колесах Caddy California, але, як це часто буває, сторонньому виробнику вдалось зробити Caddy кращим домом на колесах.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!