Дешевше, ніж ремонт двигуна: ціни на заміну батареї в електромобілях знижуються
Акумулятор є головним елементом електромобілів, тому доступність й зручність його заміни може серйозно впливати на увесь ринок

Батареї в електромобілях стрімко дешевшають/Фото: Christopher Furlong/Getty Images
Безумовно, акумулятор є головним "органом" електромобілів, й занепокоєння щодо довгострокової справності батареї та потенційно висока вартість її заміни, особливо на вживаній моделі, може стримати багатьох покупців від переходу на електричні авто. Однак у світі виробництва акумуляторів відбувається тиха революція, яка зосереджена на збільшенні щільності енергії акумуляторів і покращенні їх довговічності, а також на легкості та здешевшанні їх заміни.
Деталі
Зараз заміна батареї в електромобілі є порівняно рідкісним явищем. Автовиробники зазвичай пропонують гарантію на вісім років або 150 000 кілометрів на акумулятор. За даними сервісу Recurrent, більшість сучасних акумуляторів можуть працювати вдвічі довше (і з вдвічі більшим пробігом). І це консервативна оцінка. У світі вдосталь автівок Tesla з пробігом у понад 350 тисяч кілометрів, у яких ще не міняли акумулятор.
При цьому у звіті Recurrent зазначають, що вартість заміни акумулятора постійно знижується й в майбутньому вона стане надзвичайно низькою. Посилаючись на дані кліматичної дослідницької фірми RMI, Recurrent оцінює, що ціни на акумуляторні сегменти можуть досягти 35 доларів за кВт-год до кінця десятиліття. Це призвело б до ціни заміни акумулятора в 50 доларів США за кВт-год, тобто близько 3375 доларів США за батарею на 75 кВт-год. За цими оцінками витрати на заміну батареї електромобіля зрівняються з витратами на заміну деяких двигунів внутрішнього згорання. При цьому вартість такої послуги різна, залежно від двигуна, й може перевищувати 10 тисяч доларів.
Станом на сьогодні заміна батареї електромобіля може коштувати від 5000 до 16 000 доларів, залежно від розміру акумулятора, марки та моделі автомобіля.
При цьому власники можуть компенсувати витрати на заміну батарей, перепродаючи свої використані акумулятори. Використані акумулятори можна ремонтувати й перепрофільовувати для різних цілей. Згідно з розрахунками, продаж старого пакета акумулятора компенсує ціну нового на 10-20 доларів США за кВт/год, залежно від розміру, хімічного складу та збереження.
Загалом висновок наступний: ціни на літій швидко падають, і електромобілі готові досягти паритету цін з автомобілями на бензині. У жовтні Goldman Sachs заявив, що ціни на літій на шляху до різкого падіння зі 149 доларів за кіловат-годину у 2023 році до лише 80 доларів за кВт-год у 2026 році. Це падіння на 50% допоможе електромобілям досягти паритету вартості володіння з автомобілями з ДВЗ в США протягом наступних кількох років.
Раніше ми повідомляли, що довгоочікуваний великий електричний кросовер Hyundai нарешті з’явився у формі Ioniq 9. Він є еквівалентом Kia EV9 і базується на знайомій архітектурі E-GMP.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!