Honda йде проти тренду й вважає, що електромобілі — не панацея
При цьому японський автовиробник вклав купу грошей у розробку електромобілів

Honda йде проти тренду й вважає, що електромобілі — не панацея/Фото: Brandon Bell/Getty Images
Honda різко скоротила свої очікування щодо електромобілів. Минулого року японський автовиробник витратив на електромобілі 68 мільярдів доларів, але нещодавно скоротив цю суму аж на 30%. При цьому компанія відмовилась від колишньої цілі — до кінця десятиліття повністю електричні автомобілі мали б становити 30 відсотків річних продажів. Тепер з'явилася нова заява Honda, у якій компанія пояснює, чому не вважає електромобілі панацеєю.
Деталі
Honda все ще дотримується своєї мети «досягти вуглецевої нейтральності для всіх продуктів та корпоративної діяльності» до 2050 року, але каже, що є більше ніж один спосіб зробити це. Нещодавно призначений генеральний директор Honda Australia Джей Джозеф пояснив:
Я хочу зазначити, що електромобілі не є метою. Електромобілі на акумуляторах — це шлях до досягнення вуглецевої нейтральності, але не обов'язково єдиний шлях. Електромобілі продовжуватимуть удосконалюватися — ми працюємо над твердотільними акумуляторами, але наша мета — вуглецева нейтральність, а не електромобілі на акумуляторах. Це лише очевидний шлях у найближчій та середньостроковій перспективі, але ми також розроблятимемо інші технології, які допоможуть досягти цього. Ми хотіли б, щоб це включало електрифіковані автомобілі на паливних елементах, коли для цього з'явиться інфраструктура.
Honda не відмовилася від водню. CR-V e:FCEV — це автомобіль на паливних елементах з родзинкою, який також є гібридом, що підключається до мережі, завдяки акумуляторному блоку ємністю 17,7 кіловат-години, що забезпечує запас ходу на електротязі у 50 кілометрів. Toyota та Hyundai також залишаються відданими водню, і навіть BMW планує випустити автомобіль на паливних елементах у 2028 році з допомогою Toyota.
Але проблемою для автомобілів на водні залишається інфраструктура. Такі автівки просто немає де заправляти. За даними H2stations.org, на кінець минулого року у світі працювало лише близько 1160 заправних станцій для автівок на паливних елементах. Іншою альтернативою електриці є синтетичне паливо, заправки з яким практично відсутні.
Міжнародне енергетичне агентство повідомляє, що звичайні електромобілі становили понад 20 відсотків світових продажів у 2024 році та мають намір перевищити 25 відсотків цього року. Хоча Китай значною мірою стимулює попит, Європа також досягає суттєвих успіхів. За даними Європейської асоціації виробників автомобілів, електромобілі становили 17,5 відсотка продажів нових автомобілів у першій половині 2025 року, порівняно з 13,9 відсотка за аналогічний період минулого року.
Раніше чотириразовий чемпіон Формули-1 Макс Ферстаппен назвав найгірші автомобілі у світі.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!