Офіс президента вніс в Раду законопроекти щодо БЕБ
Железняк пише, що ці документи правильно було б назвати: законопроект про те, як НЕ перезавантажити БЕБ і зберегти вплив ОП

Що не так з документами?
Офіс президента вніс в Раду законопроект №10439 “Про Бюро економічної безпеки України” щодо удосконалення роботи Бюро. Правильно назвати: законопроект про те, як НЕ перезавантажити БЕБ і зберегти вплив ОП.
Деталі
Це саме та версія яку розробляли два відомих заступника ОП і намагалися ще протягнути в кінці грудня.
Що не так з їх варіантом:
1. Законопроект НЕ передбачає перезавантаження БЕБ. Навпаки цементує систему і людей від ОП які зараз призначені в БЕБ. Перезавантаження перенесено на… рік після війни.
2. Навіть відбір голови прописаний так, що його буде легко відкласти або зманіпулювати.
3. Законопроект прямо порушує зобовʼязання перед МВФ, ЄС та G7. Тобто прийняття в такому вигляді одразу призведе до зупинки фінансування.
В слайдах порівняння між тим що треба зробити VS що хоче Офіс
...Думаю, що це чудовий приклад, як черговий раз деякі представники ОП підставили Президента і його обіцянки бізнесу (викладені в рішенні РНБО). Ось вам і реальна політична воля… тобто її відсутність )
Що буде далі? Ми будемо готувати альтернативну версію, яка дасть можливість реально перезавантажити БЕБ, а не зробити чергову профанацію з метою збереження політичного впливу над цим органом. За кращими практиками та рекомендаціями іноземних партнерів, громадськості та бізнес-асоціацій.
...До Уряду зауважень не маю, дякую що розділили законопроект на дві частини. А хто реально писав закон вже давно знаємо.



Щодо другого законопроекту про зміни у КПК №10440, який також сьогодні Офіс президента вніс в Раду.
Там, відверто, відкритих зашкварів (поки) немає, але це знову «велике нічого». Що буде він прийнятий - що ні, нічого не зміниться. Майже всі зміни, на яких наполягав бізнес проігноровані.
Зараз пару прикладів:
1. Головний пункт - пропонується, що Рада бізнес-омбудсмена буде залучена до обшуків та виїмки в провадженнях БЕБ. Начебто норма звучить ок, тільки штат бізнес-омбудсмена трошки більше 30-ти і єдиний офіс в Київі. Та і вже вони самі публічно проти такої ідеї виходили. Тобто чиста профанація.
2. Можливість доручення на проведення слідчих дій тільки співробітникам БЕБ - начебто ок, але в тексті другим абзацом це нівелюється і як залучали СБУ/ ДБР, так і далі будуть залучати. Знову профанація
3. Прописано що прокурор має невідкладно перенаправляти кримінальні впровадження за підслідністю - начебто, звучить ок. Але така норма вже є і законопроектом жодного наслідків за невиконання такої норми не несе. Коротше, профанація.
Там є в законопроекті якісь цікаві ідеї, але їх десь 10% від тексту і то треба переписувати.
Але всі норми про які просив та наполягав бізнес повністю проігноровані:
- нормальне врегулювання підслідності і відповідальність за її порушення
- заборона оперативним підрозділам СБУ втручатися в роботу БЕБ
- врегулювання повернення арештованого майна та і взагалі арештів
- питання обшуків
- посилення якості судового контролю…
- та багато інших важливих та корисних змін на захист бізнесу.
...Коротше, все, з чим виходили бізнес-асоціації, громадськість та окремі народні в цьому законі НЕ враховано. Ось ще раз хтось підставив Президента та проігнорував рішення РНБО… хто ж цей заступник ОП
Тому, шановний бізнес- я думаю за ці два тижні поки можна подати альтернативний законопроект, вам треба підготувати свою версію. Яка буде реально вирішувати проблеми тиску на бізнес, а не створювати чергове «велике нічого».
Перезавантаження БЕБ, оплата праці чиновників та посилення обороноздатності: засідання КМУ.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!