Прогрес України в межах Пакета розширення ЄС: план рекомендацій
Данило Гетманцев нагадав оцінки зі Звіту ЄК-2024, які ми маємо станом на зараз за результатами роботи минулого року

План рекомендацій від Кабміну в межах Пакета розширення ЄС 2024 року. Фото: GettyImages/Автор- Michele Tantussi
Кабінет Міністрів України затвердив План заходів з виконання рекомендацій Європейської Комісії, представлених у Звіті про прогрес України в межах Пакета розширення ЄС 2024 року. Данило Гетманцев оприлюднив результати у телеграм-каналі.
До нього включено понад 380 завданьдля виконання рекомендацій, які були надані у Звіті 2024 року, а також продовження виконання рекомендацій зі Звіту 2023 року, які не були виконаними в повному обсязі (усього таких рекомендацій – 195).
На жаль, підготовка і затвердження «плану роботи» зайняла дуже багато часу – п’ять місяців, адже Звіт ЄК був представлений 30 жовтня 2024 року, а про невиконані домашні завдання з попереднього – було відомо ще раніше.
Щоб надолужати втрачений час, тепер необхідно попрацювати дуже щільно. По суті є період до кінця серпня (5 наступних місяців) – адже щоб в оцінці поточного стану та річного прогресу були відзначено позитивні для нас моменти, треба не тільки встигнути виконати рекомендації, але у вересні детально прозвітувати про це, щоб “заслуги” були відображені вже у третьому річному Звіті про прогрес, який ЄК має оприлюднити орієнтовно у кінці жовтня 2025 року.
Гетманцев нагадав оцінки зі Звіту ЄК-2024, які ми маємо станом на зараз за результатами роботи минулого року.
Оцінка поточного стану справ за розділами переговорної рамки:
- ранній етап (early stage): «Здатність справлятися з конкурентним тиском і ринковими силами всередині ЄС», розділи: 32 «Фінансовий контроль», 2 «Свобода пересування працівників», 19 «Соціальна політика та зайнятість», 11 «Сільське господарство та розвиток сільських територій», 33 «Фінансове та бюджетне забезпечення»;
- певний рівень підготовки (some level of preparation): «Реформа державного управління», розділи: 23 «Судова влада та основні права», 24 «Правосуддя, свобода та безпека», 5 «Державні закупівлі», 18 «Статистика», 3 «Право на заснування та свобода надання послуг», 6 «Корпоративне законодавство», 7 «Право інтелектуальної власності», 8 «Конкурентна політика», 9 «Фінансові послуги», 28 «Захист споживачів і здоров'я», 16 «Оподаткування», 26 «Освіта і культура», 14 «Транспортна політика», 21 «Транс'європейські мережі», 27 «Довкілля та зміна клімату», 13 «Рибальство та аквакультура», 22 «Регіональна політика та координація структурних інструментів»;
- між певним рівнем підготовки та середньою підготовленістю: розділи: 4 «Вільний рух капіталу», 20 «Підприємництво та промислова політика»;
- середня підготовленість (moderately prepared): розділи: 1 «Вільний рух товарів», 17 «Економічна та монетарна політика», 25 «Наука та дослідження», 12 «Безпека харчових продуктів, ветеринарна та фітосанітарна політика»;
- між середньою підготовленістю та хорошим рівнем підготовки: розділ 10 «Цифрова трансформація та медіа»;
- хороший рівень підготовки (good level of preparation): розділи: 29 «Митний союз», 15 «Енергетика», 30 «Зовнішні відносини», 31 «Зовнішня політика, політика безпеки та оборони»;
- добре просунутий (well advanced): - .
Прогрес за 2024 рік:
- відкат (backsliding): - ;
- відсутність прогресу (no progress): розділ 2 «Свобода пересування працівників»;
- обмежений прогрес (limited progress): «Здатність справлятися з конкурентним тиском і ринковими силами всередині ЄС», розділи: 5 «Державні закупівлі», 32 «Фінансовий контроль», 3 «Право на заснування та свобода надання послуг», 7 «Право інтелектуальної власності», 8 «Конкурентна політика», 19 «Соціальна політика та зайнятість», 14 «Транспортна політика», 22 «Регіональна політика та координація структурних інструментів», 33 «Фінансове та бюджетне забезпечення», 30 «Зовнішні відносини»;
- певний прогрес (some progress):«Реформа державного управління»,
розділи: 23 «Судова влада та основні права», 24 «Правосуддя, свобода та безпека», «Наявність функціонуючої ринкової економіки» (між раннім етапом та певним рівнем підготовки), 18 «Статистика, 1 «Вільний рух товарів», 4 «Вільний рух капіталу», 6 «Корпоративне законодавство», 9 «Фінансові послуги», 28 «Захист споживачів і здоров'я», 10 «Цифрова трансформація та медіа», 25 «Наука та дослідження», 26 «Освіта і культура», 15 «Енергетика», 21 «Транс'європейські мережі», 27 «Довкілля та зміна клімату», 11 «Сільське господарство та розвиток сільських територій», 12 «Безпека харчових продуктів, ветеринарна та фітосанітарна політика»; - хороший прогрес (good progress): розділи 16 «Оподаткування», 17 «Економічна та монетарна політика», 20 «Підприємництво та промислова політика», 29 «Митний союз», 13 «Рибальство та аквакультура», 31 «Зовнішня політика, політика безпеки та оборони»;
- дуже хороший прогрес (very good progress): - .
- Непогану динаміку руху, яку демонструємо з липня минулого року у межах скринінгу законодавства, маємо підкріплювати ефективним виконанням рекомендацій Європейської Комісії.
Восени нас вперше оцінюватиме нинішній склад ЄК, який був затверджений 1 грудня 2024 року і оновився майже на три чверті.
Як показує досвід тих, хто проходив шлях вступу до ЄС перед нами, якщо стартові Звіти ЄК про прогрес є доволі компліментарними до країни-кандидата, то з часом по мірі переговорів оцінки стають більш суворими та вимогливими не тільки в частині гармонізації законодавства з європейським, але й в частині системної демонстрації “гарних практик” його застосування.
Ми писали, що понад 3 тис. мобілізованих ФОП мають податковий борг майже 30 млн грн
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!