Внаслідок ембарго російських нафтопродуктів у ЄС може подоржчати пальне
Убезпечити споживачів від підвищення цін могли б українські трейдери, які підписали середньострокові або довгострокові контракти на постачання палива

У лютому може подорожчати пальне: з чим зіткнуться українці/Фото: Pexels
Вже три тижні ціни на пальне в Україні знижуються. Експерти розповіли, що незабаром може відбутися подорожчання та з чим зіткнуться люди після ембарго російських нафтопродуктів у ЄС.
Деталі
Економічний експерт Геннадій Рябцев розповів, що ціни на пальне знизилися після новорічних свят.
Наскільки подешевшало пальне в Україні
- Бензин А-95 зменшився в ціні з 52,26 гривні до 50,50 гривні
- Бензин А-95+ подешевшав з 53,08 гривні до 51,85 гривні
- Ціна на бензин А-97 знизилася на 71 копійку
- В середньому дизельне пальне подешевшало на 92 копійки
Нафта марки Brent з 1 січня зменшилася в ціні з 85,99 долара за барель до 77,96 долара.
Через низхідний тренд на ринку нафти у Європі подешевшали нафтопродукти, звідки закупають паливо усі українські трейдери. Завдяки цьому вдалося уникнути прогнозованого стрибка цін на новорічні та різдвяні свята, — зазначив головний консультант у Національному інституті стратегічних досліджень Геннадій Рябцев.
Зниження цін на пальне відбувається також через нарощення постачань напередодні європейського ембарго нафтопродуктів, яке набере чинності 5 лютого.
Внаслідок динамічних постачань ціни падають. Багато українських мереж мають запас на 20–25 днів. Підготовка до антиросійського ембарго на нафтопродукти триває, — розповів директор "Консалтингова група А-95" Сергій Куюн.
Що відбудеться після ембарго російських нафтопродуктів у ЄС
Внаслідок цього в Україні може подорожчати пальне. Зупинка постачання нафтопродуктів рф до Європи зробить сильнішу конкуренцію при закупівлях.
Внаслідок ембарго може виникнути нестача ресурсу на спотовому ринку. Річ у тому, що всі українські трейдери здійснюють саме спотові закупівлі на ринку зі дня на день. Наразі в жодного українського трейдера немає довгострокового контракту, — повідомив Рябцев.
На спотовому ринку може виникнути найбільший дефіцит дизельного пального.
Я це не виключаю підвищення цін після ембарго, тому що це означає, що Європі доведеться замістити десь 40% постачань свого дизельного палива. Це дуже багато, Європа — дуже великий ринок. Це десь в районі 3 мільйонів тонн на місяць. У нас, мабуть, споживання буде десь 5 мільйонів тонн за рік. А тут 3 мільйони на місяць — дуже суттєві обсяги, — пояснив Куюн.
Виробники з Європи зможуть компенсувати зникнення нафтопродуктів рф з ринку лише для тих компаній, які підписали середньострокові та довгострокові контракти. На спотовий ринок може потрапляти менше палива, ніж це було у 2022 році.
Чи можна уникнути різких подорожчань палива
Убезпечити споживачів від підвищення цін могли б трейдери, які підписали середньострокові або довгострокові контракти на постачання палива. До того ж у такому разі закупівельні ціни були б дешевшими за спотові.
Держава не контролює раціональність закупівель палива для українців.
Важливо, що з початком війни трейдери почали отримувати вдвічі більші прибутки, аніж до війни, від чого на потреби держави не йде нічого, — наголосив Рябцев.
Раніше ми повідомляли, чи працюватимуть АЗС без світла та що станеться з цінами на бензин.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!