ua ru
Будь ласка, заповніть це поле
1

Все про кешбек: як отримати більше коштів при купівлі товарів

Економіка 20:37 - 21 липня 2023

Розповідаємо, що таке кешбек, його види та як ним правильно користуватися, щоб повернути більше грошей із купівлі товарів чи послуг

Все про кешбек: як отримати більше коштів при купівлі товарів

Як заробити більше кешбеку на покупках: інструкція / Фото: Getty Images

Банки та магазини активно заманюють нас на придбання будь-якого товару за допомогою гарного слова кешбек. У цій статті ми докладно розберемося з поняттям кешбек, кому він вигідний і як ним можна скористатися.

Що таке кешбек?

У перекладі з англійської cashback означає "повернення готівки". Тобто покупцю повертається частина витрачених із картки грошей наприкінці звітного періоду. Залежно від умов відсоток кешбеку варіюється від 1% до 30% і повертається клієнтам готівкою або на картку.

Для банків кешбек – це маркетинговий прийом, що дозволяє залучити нових клієнтів. Для магазинів – реальний спосіб підняти продаж. Для користувачів – можливість заощадити та скористатися цікавими пропозиціями від партнерів кешбек-програми.

Різниця кешбеку від бонусів полягає в тому, що покупець отримує реальні гроші, які може вивести на картку та витратити будь-яким способом, яким захоче. А накопичувальні бали дають знижки на подальші покупки і можуть бути витрачені лише у певних місцях та на конкретні цілі.

Як працює кешбек?

Як грамотно користуватися кешбеком / Фото: Getty Images

Суть роботи кешбеку ґрунтується на поверненні користувачеві частини витрачених коштів після здійснення покупок. Це такий спосіб мотивації використовувати певну платформу чи сервіс.

Процес роботи кешбеку зазвичай складається з наступних етапів:

  • Реєстрація. Користувач реєструється на платформі, яка пропонує кешбек-програму. Зазвичай це спеціальний веб-сайт або мобільний додаток.
  • Вибір магазину. Користувач вибирає магазин чи онлайн-платформу, якою він збирається робити покупки. Це широкий спектр партнерів, включаючи роздрібні магазини, онлайн-магазини, туристичні агенції та ін.
  • Перехід за посиланням. Після вибору магазину користувач переходить на його сайт за спеціальним посиланням або через платформу кешбеку. Це дає платформі можливість встановити зв'язок між користувачем і магазином для того, щоб відстежити покупки.
  • Здійснення покупки. Клієнт у звичайному режимі робить покупку на сайті магазину. Додаткові дії від користувача не потрібні.
  • Розрахунок кешбеку. Після завершення покупки магазин передає інформацію про скоєну угоду платформі кешбеку. Платформа отримує інформацію про суму купівлі та відсоток кешбеку, який пропонує магазин.
  • Нарахування кешбеку. Платформа нараховує певний відсоток від суми покупки на обліковий запис користувача. Цей відсоток може змінюватись в залежності від магазину або категорії товарів.
  • Виведення коштів. Користувач може запросити виведення накопиченого кешбеку зі свого облікового запису. Зазвичай є кілька способів виведення: переказ на банківську картку, електронний гаманець чи чек.

Завдяки кешбеку користувач може заощадити гроші та використовувати їх для майбутніх покупок. Також кешбек можна комбінувати з іншими знижками та акціями, що дозволяє користувачеві отримувати ще більше вигод при покупках.

Історія появи кешбеку

Перші згадки про кешбек з'явилися у США наприкінці ХХ століття. На той час роздрібні компанії та банки стикалися з проблемою утримання клієнтів та залучення нових. І тоді у 1980-х роках у США почали розроблятися програми лояльності для споживачів. Однією з перших програм була система кешбеку, яку надав банк Discover Financial Services (попередник Discover Card) у 1986 році. Така програма дозволяла клієнтам отримувати назад частину коштів, витрачених на певні покупки з використанням карти Discover.

У 1990-х роках кешбек став популярним інструментом маркетингу в багатьох сферах роздрібної торгівлі. Банки та фінансові установи пропонували кешбек як стимул для клієнтів, щоб вони користувалися їхніми кредитними картками та здійснювали покупки у певних магазинах чи категоріях товарів.

В Україні діє близько десятка кешбек-сервісів. Найбільш популярними є LetyShops, Grivasi.com, Smarty.sale, PayBack, Moneta, Backit, BonusPark, Kopikot, ShopoPro.

Види кешбеку

Які бувають види кешбеку / Фото: Getty Images

Усі кешбек програми поділяються на дві групи. До першої групи входять пропозиції від банків, що випускають кредитні картки. Щоб стати клієнтом цієї програми, потрібно просто оформити банківську картку та активувати програму лояльності у мобільному додатку.

Друга група - це спеціальні кешбек-сервіси, які збирають на своєму сайті пропозиції від багатьох інтернет-магазинів, отримують від них плату за покупки та діляться з покупцями.

Кешбек може мати різні форми залежно від умов та правил, які встановлюють компанії та послуги. Ось кілька типів кешбеку:

  1. Відсоток від суми покупки. Це найпоширеніший вид кешбеку, при якому користувач отримує певний відсоток від суми своєї покупки як повернення. Наприклад, якщо кешбек складає 5% і користувач здійснив покупку на 1000 гривень, він отримає 50 гривень на дебетову картку.
  2. Фіксована сума. Деякі компанії пропонують фіксовану суму кешбеку незалежно від вартості покупки. Наприклад, користувач може отримати 100 гривень кешбеку незалежно від того, скільки він витратив.
  3. Бонуси та акції. Крім основного кешбеку можуть бути запропоновані бонуси чи акції, які дозволяють отримати додаткові гроші чи переваги. Це може бути бонус за першу купівлю або бонус за запрошення друзів або спеціальна акція, коли кешбек подвоюється на певні товари або в певний період часу.

Радимо перед використанням кешбек-програми уважно ознайомитися з умовами та правилами, щоб зрозуміти, які саме види кешбеку доступні та як можна отримати максимальну вигоду.

Кешбек оподатковується

Відповідно до пункту 14.1.54 статті 14 Податкового Кодексу України, кешбек – це дохід, що підлягає оподаткуванню на загальних підставах. Тому при виведенні коштів від кешбеку ви автоматично сплатите податок 19,5% (ПДФО 18% + військовий збір 1,5%).

Як максимізувати кешбек?

Для максимізації користі від кешбеку дотримуйтесь наступних порад:

  1. Вивчіть умови програми кешбеку. Дізнайтесь які партнери беруть участь у програмі та який відсоток кешбеку вони пропонують.
  2. Плануйте свої покупки. Підбирайте партнерів, у яких ви часто щось купуєте, та використовуйте кешбек для зниження їх вартості.
  3. Порівнюйте пропозиції. Деякі партнери можуть пропонувати різні умови кешбеку. Порівнюйте та вибирайте вигідніші пропозиції.
  4. Підберіть найкращу картку під свою структуру витрат. Якщо ви бачите, що ваша категорія "Ресторани" і "АЗС", що найбільш використовується, то підберіть карту з максимальним кешбеком саме за цими категоріями. Якщо найпопулярніших категорій більше чотирьох, то ваш вибір – універсальна карта, яка дає кешбек на всі витрати.

Кешбек надають банки, магазини, мобільні програми. Якщо моніторити інформацію про програму лояльності ваших категорій, що часто використовуються, то можна пристойно заощадити, а з цим і дозволити собі більшого.

Не пропустіть цікавинки!

Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!

Головне за сьогодні
Більше новин