Нове дослідження показало, що тексти пісень стали злішими, простішими та більш повторюваними
Аналіз понад 12 000 реп, поп, кантрі, рок і R&B пісень за останні 50 років показує більш емоційні та прямолінійні тексти

Нове дослідження показало, як змінилися тексти пісень за останні 50 років/Фото: Spencer Davis/Unsplash
Останніми роками зростаюча доступність персоналізованих музичних даних змусила багатьох слухачів краще розуміти власні смаки та схильності. Але виміряти, як змінилася сама музика у різних жанрах впродовж десятиліть є, мабуть, складнішим завданням. Тепер нове дослідження вчених робить хороший крок у бік вирішення цієї проблеми.
Деталі
В межах цього дослідження проаналізовано тисячі англомовних пісень, випущених між 1970 і 2020 роками, щоб краще зрозуміти, як еволюціонують зміст, структура та тон музики. Команда європейських вчених дослідила п’ять найпопулярніших музичних жанрів західного світу: реп, поп, кантрі, рок і R&B.
Загалом команда виявила, що за останні 50 років тексти пісень загалом стали більш особистими, зрозумілими та насиченими негативними емоціями — тенденція, за гіпотезою дослідників, яка відображає як настрій суспільства, так і мінливий ландшафт того, як музика приносить задоволення.
Вчені почали зі створення музичної бази даних за допомогою онлайн-платформи last.fm, тексти пісень були взяті з genius.com. З початкового пулу з 582 759 пісень вони звузили набір даних до 353 320, а потім проаналізували тексти пісень на такі ознаки, як складність, читабельність, структура, рима та емоційність. Потім моделі штучного інтелекту створили та вивчили репрезентативну вибірку з 12 000 пісень, які включали більш збалансоване поєднання років випуску та жанрів.
Загалом аналіз показав, що пісні тепер використовують більше римованих слів і приспівів. В усіх жанрах тексти пісень мали тенденцію ставати простішими та більш повторюваними. Пісні також стали більш особистими: такі займенники, як "мій" і "я", стали частіше зустрічатися майже в усіх жанрах, окрім кантрі. Пісні також стають більш емоційними — у всіх жанрах частіше вживаються слова, пов’язані з негативними емоціями, а реп демонструє найбільше зростання гніву.
Поряд із загальними тенденціями різні жанри мали свою особливу еволюцію. Наприклад, слухачі репу найчастіше переглядають тексти пісень, але словесне багатство цього жанру, яке описується як кількість використаних унікальних слів, з часом зменшувалося. Дослідники пояснюють це з тенденцією до повторюваних рядків та рим.
Прихильники кантрі-музики частіше шукали та переглядали тексти нових пісень, і навпаки, слухачі року частіше переглядали тексти старих пісень — це, як вважають дослідники, відображення віку аудиторії жанрів.
Слухачі R&B переглядали тексти пісень на другому місці за частотою. Але, за словами авторів дослідження, для попмузики, рок-музики та кантрі слова пісні можуть бути не дуже значущим показником того, як жанри еволюціонували за останні п’ять десятиліть
Через те, що в додатках і на потокових платформах слухають більше музики, ніж будь-коли, привернення уваги слухачів перемістилося на перший план для багатьох артистів, і тенденції, виявлені в новому дослідженні, можуть відображати це.
Психологи пояснюють ці зміни у музиці тим, що коли люди стикаються з багатьма виборами, вони, як правило, віддають перевагу речам, які легше опрацювати та зрозуміти.
Наприклад, аналіз Пола Ламера з Echo Nest, платформи музичних даних, що належить Spotify, показує, що майже 50 відсотків слухачів Spotify пропускають пісню до її закінчення, і майже чверть пропускають її в перші п’ять секунд. Отже, перші 10-15 секунд мають вирішальне значення для того, чи пропустить слухач нову пісню, а це може пояснити ріст повторюваності у текстах сучасних пісень.
Раніше ми розповідали, чому в чоловічих і жіночих сорочках ґудзики на різних боках.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!