ua ru
Будь ласка, заповніть це поле
1

Більшість людей їх не любить: вчений назвав найбезпечніші місця у літаку

Наука 13:28 - 10 лютого 2023

На шанси вижити у авіакатастрофі впливає велика кількість факторів, але шанс потрапити у таку надзвичайну ситуацію настільки низький, що можна цим не перейматися

Чоловік сидить у літаку

Вчений назвав найбезпечніші місця у літаку/Фото: Justin Sullivan/Getty Images

Під час бронювання місць на літак мало хто думає про те, наскільки кожне місце безпечне в разі екстренної ситуації (взагалі хочеться не думати про екстренні ситуації в літаку). Більшість людей бронюють місця для комфорту, наприклад, з більшим простором для ніг або легшим доступом до туалету. Дехто бронює місця спереду літака, щоб мати можливість швидше вийти.

Деталі

Мало хто в першу чергу шукає для бронювання середні місця в останньому ряду літака, але вчені заявляють, що вони є найбезпечнішими.

Варто зазначити, що авіаперельоти є найбезпечнішим видом транспорту. У 2019 році в усьому світі було трохи менш як 70 мільйонів польотів із лише 287 летальними випадками. Відповідно до аналізу даних перепису населення, проведеного Національною радою з безпеки США, шанси загинути в літаку становлять приблизно 1 до 205 552 у порівнянні з 1 до 102 в автомобілі. Попри це мало хто приділяє таку ж увагу смертельним ДТП, як падінням літаків. Ймовірно, рідкість аварій під час авіаперельотів і є тим чинником, чому медіа звертають на них більшу увагу, ніж на ДТП, які стаються сотні разів кожного дня.

Наш інтерес до авіакатастроф також може полягати в тому, що ми хочемо зрозуміти, чому вони відбуваються, або яка ймовірність того, що вони повторяться. І, можливо, це непогано; наша турбота гарантує ретельне розслідування цих трагічних інцидентів, що допомагає забезпечити безпеку авіаперельотів.

Фото: Jordan Mansfield/Getty Images

Професор Даґ Друрі, керівник відділу авіації CQUniversity Australia, зазначає, що авіакатастрофи за своєю природою не відповідають нормам. У 1989 році під час катастрофи рейсу United Flight 232 у Су-Сіті, штат Айова, 184 із 269 людей на борту вижили. Більшість тих, хто вижив, сиділи позаду першого класу, у передній частині літака.

Проте розслідування TIME, яке розглядало дані про авіакатастрофи за 35 років, показало, що середні задні сидіння літака мали найнижчий рівень смертності: 28% у порівнянні з 44% для середніх сидінь біля проходу. Сидячи біля ряду виходів, ви завжди забезпечите найшвидший вихід у разі надзвичайної ситуації, за умови, що з цього боку немає вогню. Але крила літака зберігають паливо, тому середні вихідні ряди дискваліфікуються як найбезпечніший варіант.

За словами Друрі, при розміщенні ближче до передньої частини, ви будете перед тими, хто йде позаду, що робить найбезпечнішими сидіння ближче до хвоста літака. Щодо того, чому середні сидіння безпечніші, ніж ті, що біля вікна чи біля проходу, все очевидно: через буфер, який утворюють люди з обох боків.

Вчений підкреслює, що тип надзвичайної ситуації при авіаперельоті також визначатиме здатність вижити. Зіткнення з горою експоненціально зменшить шанси на виживання, як це було під час трагічної катастрофи 1979 року в Новій Зеландії. Рейс TE901 Air New Zealand впав на схили гори Еребус в Антарктиді: загинули 257 пасажирів і членів екіпажу.

Приземлення в океані носом уперед також зменшує шанси на виживання, про що свідчить рейс 447 Air France у 2009 році, у якому загинуло 228 пасажирів і членів екіпажу.

Фото: Raul Sifuentes/Getty Images

Пілоти навчені якнайкраще мінімізувати потенційний ризик у надзвичайних ситуаціях. Вони намагатимуться уникнути зіткнення з горами та шукатимуть рівне місце, наприклад відкрите поле, щоб приземлитися якомога м'якше. Техніка приземлення у воду вимагає оцінки стану поверхні та спроби приземлитися між хвилями під нормальним кутом приземлення.

Друрі запевняє, що літаки розроблені таким чином, щоб бути дуже міцними в надзвичайних ситуаціях. Насправді основна причина, чому екіпаж нагадує нам про необхідність пристебнути ремені безпеки, полягає не в ризику аварії, а в "турбулентності чистого повітря", яку можна відчути в будь-який час на великій висоті. Саме це погодне явище може завдати найбільшої шкоди пасажирам і літакам.

Виробники проєктують нові літаки з більшої кількості композитних матеріалів, здатних витримувати навантаження під час польоту. У цих конструкціях крила не є жорсткими й можуть згинатися, щоб поглинати екстремальне навантаження, щоб запобігти пошкодженню конструкції.

Звичайно, існують певні змінні, наприклад вплив швидкості польоту, які можуть дещо відрізнятися в різних типах літаків. Однак фізика польоту більш-менш однакова у всіх літаках. Як правило, більші літаки матимуть більше конструкційного матеріалу і, отже, більш міцні, щоб витримувати тиск на висоті. Це означає, що вони можуть забезпечити певний додатковий захист у надзвичайній ситуації, але це, знову ж таки, сильно залежить від серйозності надзвичайної ситуації.

Раніше ми повідомляли, що український Ан-225 "Мрія" стане новим літаком у грі Microsoft Flight Simulator. Аби пілотувати легендарний літак, необхідно буде придбати його в Steam DLC за $19,99.

Джерело: The Conversation

Не пропустіть цікавинки!

Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!

Головне за сьогодні
Більше новин