Результати українських учнів у всіх трьох галузях PISA нижчі за середні показники у країнах ОЕСР
Дослідження PISA підтвердило значні гендерні розриви у сфері читання та математики серед українських школярів

Різниця порівняно із середніми значеннями для країн ОЕСР з математики становить 31 бал, з читання - 48 балів/Фото: pexels
З математики та природничо-наукових дисциплін українські школярі відстають від своїх однолітків із країн Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) на півтора року навчання, а з читання – майже на два з половиною роки. Такі результати показало міжнародне дослідження PISA-2022.
Деталі
PISA-2022 продемонструвало не лише нижчий, ніж у середньому у країнах ОЕСР, рівень сформованості математичної, читацької та природничо-наукової грамотності українських школярів, а й масштаби навчальних втрат, порівнюючи з 2018 роком. За стандартами PISA, вони еквівалентні півріччю навчання з природничо-наукових дисциплін, одному року навчання з математики та двом рокам – із читання, – йдеться в національному звіті за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022
Результати українських учнів у всіх трьох галузях PISA нижчі за середні показники у країнах ОЕСР: різниця порівняно із середніми значеннями для країн ОЕСР з математики становить 31 бал, з читання – 48 балів, з природничих дисциплін – 35 балів. У звіті зазначили:
З математики та природничо-наукових дисциплін ця різниця близька до еквівалента півтора року навчання, а з читання українські школярі відстають від своїх однолітків із країн ОЕСР майже на два з половиною роки навчання
Крім того, дослідження PISA підтвердило значні гендерні розриви у сфері читання та математики серед українських школярів. Зокрема, у читанні хлопчики відстають від дівчаток на понад рік навчання, але випереджають їх на 10 балів з математики.
Успішність учнів значною мірою залежить від їхнього соціально-економічного статусу, а саме, учні з високим соціально-економічним статусом мають вищі результати з математичної, читацької та природничо-наукової галузей порівняно з учнями з низьким соціально-економічним статусом.
При цьому учні з нижчим соціально-економічним статусом найчастіше навчаються в Україні у звичайних школах або професійно-технічних навчальних закладах і проживають у невеликих містах, селищах чи селах, а з вищим – навчаються в ліцеях, гімназіях і спеціалізованих школах та проживають у великих містах.
За результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022, найпомітнішою є різниця в результатах учнів, які мешкають у сільській місцевості та великих містах: різниця в балах з математики цих категорій українських 15-річних підлітків становить 92 бали, що за стандартами PISA-2022 еквівалентно більш ніж 4,5 року навчання.
Раніше ми писали, що освітній омбудсмен виступає за суттєву зміну підходів у вивченні української літератури в школах.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!