ua ru
Будь ласка, заповніть це поле
1

Неохайні люди можуть навчитися бути чистюлями – ось, як

Суспільство 11:45 - 16 січня 2024

Експерти кажуть, що охайності, як і неохайності, можна навчитися

Неохайні люди можуть навчитися бути чистюлями – ось, як

Як стати чистюлею / Фото: Pixabay

Може здатися, що деякі люди є природженими чистюлями, а інші просто запрограмовані на створення безладу. Але експерти стверджують, що це не так. Ці тенденції не є вродженими, вони здебільшого набуваються з часом.

Ми є продуктом нашого навчального середовища, – каже Джозеф Р. Феррарі, професор психології в Університеті ДеПола в Чикаго, який досліджує прокрастинацію та безлад. – Охайності можна навчитися або відучитися, так само як і безладу можна навчитися або відучитися.

Отже, якщо ваш безладний чоловік або дитина вважає, що вони просто не народилися з геном охайності, або якщо ви думаєте так про себе ожливо, настав час переглянути свої погляди. Ось прості способи навести лад у своїх справах.

Подумайте, чому ви хочете бути охайнішими

Один із перших кроків – подумати про те, що стоїть на вашому шляху. Дослідження, опубліковане у випуску Міжнародного журналу екологічних досліджень та громадського здоров'я за 2023 рік, вивчало причини безладу і виявило, що нерішучість, вагання або опір соціальному тиску, який спонукає до наведення порядку, є поширеними факторами, що сприяють безладу. З огляду на це, варто визначити свої причини бажання стати краще організованим чи охайним, причини, які важливі саме для вас, а не для когось іншого.

Ніхто не ставить собі за мету бути організованим чи охайним, – каже Шира Гілл, експерт з організації в районі затоки Сан-Франциско та авторка книг "Мінімаліст" і "Організоване життя". – Це інструмент, який ви можете використовувати, щоб наблизитися до своїх цілей.

Можливо, ви хочете мати можливість запросити друзів у будь-який момент. Можливо, ви втомилися від стресу та безладу у вашому житловому просторі. Або, можливо, вам набридло витрачати час на пошуки речей, які можна швидко дістати. Якщо ви пов'яжете своє прагнення до порядку з життям, яке хочете мати, то у вас з'являться внутрішні стимули для його досягнення, каже Гілл.

Спробуйте метод гірськолижного схилу для прибирання

У своїй книзі "Домашня терапія" Аніта Йокота, ліцензований терапевт і дизайнер інтер'єру в Лос-Анджелесі, описує підхід до організації, який передбачає погляд на безладну чи неорганізовану кімнату, як на лижний схил: замість того, щоб намагатися спуститися вниз по крутому схилу, що було б нервово, вона рекомендує пройти його, працюючи з одного боку до іншого, вирівнявши кут або частину кімнати, перш ніж переходити до іншої зони.

Зигзагоподібний рух у просторі створює невеликі успіхи, які мотивують вас продовжувати роботу, каже вона в інтерв'ю.

Психологічно, – каже вона, – це дуже важливо. Це достатня мотивація, щоб прибрати всю кімнату, тому що це допомагає усвідомити: "Я роблю це".

Зменште кількість речей у вашому домі

Більшість людей мають проблему з об'ємом і завеликою кількістю речей, з якими важко впоратися, – каже Гілл. – Перш ніж намагатися впорядкувати свої речі, важливо відредагувати їх, вирішивши, що ви хочете зберегти, а від чого можна позбутися.

Щоб зробити це розмежування, Гілл рекомендує запитати себе: "Чи підтримує ця річ моє бачення життя, якого я хочу? Чи додає вона цінності моєму повсякденному життю, чи захаращує його? Чи варта ця річ місця, яке вона займає в моєму домі?"

Створіть коробку для зберігання

Якщо зі зламаними чи пошкодженими речами, дублікатами, застарілими або тими, якими ви просто не користуєтесь, легко розлучитись, то з сентиментальними речами – складніше. Саме тут у пригоді може стати коробка або кошик для зберігання.

Використовуйте його для тимчасового зберігання речей, до яких ви ставитеся неоднозначно, пояснює Йокота. Після того, як ви очистили речі, які хочете зберегти, викинути або віддати, використовуйте коробку для зберігання, щоб виграти собі трохи часу для прийняття важчого рішення.

Нехай речі побудуть там від 24 до 48 годин, щоб ви могли обміркувати свої амбівалентні почуття і вирішити, чи хочете ви їх зберегти, чи викинути, – каже Йокота. – Ви можете поставити коробку для зберігання в кожній кімнаті або зоні, над якою працюєте.

Знайдіть для всього місце, яке має для вас сенс

Подумайте, що працює, а що ні в даному просторі, а потім розробіть системи, які дадуть вам легкий доступ до того, що ви хочете або потребуєте.

Частиною охайності є знання того, де які речі мають лежати,– каже Дарбі Саксбе, професор психології в Університеті Південної Каліфорнії. – Спробуйте згрупувати схожі речі разом, а потім відвести кожній групі предметів певне місце.

Почніть з невеликого простору, скажімо, з шухляди для сміття на кухні або тумбочки, і використовуйте лотки, контейнери або кошики, щоб згрупувати пов'язані між собою предмети. Пам'ятайте: організація потрібна для пошуку, а не для зберігання.

Створіть 15-хвилинні ритуали прибирання

Якщо виділити собі невеликі проміжки часу, щоб попрацювати над впорядкуванням, цей процес стане менш складним. Ось чому Гілл рекомендує встановити таймер (наприклад, на телефоні) і впорядкувати одну зону, наприклад, шухляду столу або шафку під кухонною раковиною, на 15 хвилин.

Якщо ви виграєте 15 хвилин, це дасть вам енергію та мотивацію взятися за наступну ділянку, – каже вона. – Коли з кімнатою буде покінчено, переходьте до іншої кімнати.

Прийміть нове ставлення

Щоб підтримувати охайний, краще організований простір, Гілл рекомендує взяти на озброєння мантру "не класти, а прибирати". Якщо ви зупинитеся, щойно повернувшись додому, і свідомо витратите кілька хвилин на те, щоб покласти пошту у спеціальний кошик, повісити сумочку або повідок для собаки, а також інтегруєте ці дії у своє повсякденне життя, ви запобігатимете накопиченню безладу.

Аналогічно, Моргенштерн радить виробити звичку класти речі на місце після того, як ви ними скористалися. Це включає в себе складання одягу, який ви носили, в кошик або шафу після того, як зняли його в кінці дня, і миття посуду після їжі.

Вам потрібна зміна мислення, – каже Моргенштерн. – Замість того, щоб залишати свої речі де попало, подумайте про це, як про підготовку їх до наступного використання. Це маленький подарунок самому собі.

Нещодавно ми розповідали, як зберігати килими чистими, якщо у вас є домашні улюбленці.

Джерело: The Washington Post

Не пропустіть цікавинки!

Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!

Головне за сьогодні
Більше новин