5 речей про коньяк, які ви не знали
Цікавинки з історії коньяку

Що ви не знали про коньяк / Фото: Pixabay
Цього року Rémy Martin, одному з чотирьох великих коньячних будинків, виповнюється 300 років. Історія компанії сягає 13 століття, і ось п'ять речей, які ви, мабуть, не знали про історію коньяку.
VSOP – британський термін, введений Ремі Мартіном
Позначення віку на коньяку може бути важко розшифрувати для тих, хто не знайомий з тим, як виготовляється коньяк. Коньяк зазвичай є сумішшю різних "о-де-ві" – так будинки описують спирти, що входять до складу готового коньяку.
Термін VSOP розшифровується як "Very Superior Old Pale", і мінімальний вік будь-якого о-де-ві в купажі повинен бути не менше чотирьох років. Термін VSOP був вперше використаний у 1817 році при британському королівському дворі, але згодом вийшов з ужитку. Він був знову введений Ремі Мартіном у 1927 році, коли вони відбудували будинок з майже банкрутства в один з чотирьох найбільших коньячних будинків. Позначення віку VSOP тепер повсюдно використовується всіма великими коньячними домами і є одним з найпопулярніших виразів Ремі Мартена.
Цього року Rémy Martin святкує 300-річчя будинку. Планується випустити ювілейне видання VSOP в рамках постійної серії спеціальних випусків.
Голландці допомогли створити коньяк, яким ми його знаємо
Голландці любили французьке вино, яке вони відправляли до Голландії по річці Шаранта. У 16 столітті вони почали переганяти вино після прибуття, щоб краще його зберегти. Дистильоване вино отримало назву "brandwijn", що перекладається як палене вино. Зрештою, торговці зрозуміли, що економічно вигідніше переганяти вино перед відправкою.
Голландці заснували перші офіційні винокурні в регіоні, імпортуючи мідні перегінні апарати з Амстердама. Впровадження технології мідного перегінного апарату та ненавмисне дозрівання бренді в бочках під час транспортування спирту назад до Голландії сформували основу для бренді, а згодом і коньяку, який ми знаємо сьогодні.
Подвійна дистиляція була натхненна самим дияволом
Хоча голландці відіграють важливу роль в історії найвідомішого напою Франції, вони, безумовно, мають спільну заслугу з дияволом – принаймні, якщо вірити гідній фільму легенді про народження коньяку.
Для створення профілю та рівня алкоголю, які ми визнаємо як коньяк, о-де-ві має бути дистильоване двічі. Шевальє де ла Круа Марон, лорд Сегонзак, завдяки своїй "побожній" натурі, запровадив подвійну дистиляцію. Слід зазначити, що цей самопроголошений благочестивий чоловік убив свою дружину та її коханця, коли застав їх у ліжку після повернення з хрестового походу. Як не дивно, здається, він відчував себе трохи винним і бачив у снах, як диявол зварить його живцем.
На щастя для любителів коньяку, не такий вже й побожний Сегонзак переосмислив свою провину і вирішив, що сни були посланням від Бога. Він вирішив спробувати витягти душу зі свого о-де-ві шляхом подвійної дистиляції, створивши те, що ми знаємо як коньяк.
Найстарішому коньячному дому понад 380 років
Найстарішим коньячним домом, який працює сьогодні, вважається Augier, заснований у 1643 році Філіпом Ож'є. Він був заснований у 1643 році. Він не входить до "Великої четвірки" коньячних будинків, до якої належать Hennessy (заснований 1765 року), Remy Martin (заснований 1724 року), Martell (заснований 1715 року) та Courvoisier (заснований 1828 року).
У 2013 році Augier був придбаний Pernod Ricard, другою за величиною вино-горілчаною компанією у світі. Pernod Ricard також володіє Martell, тому не дивуйтеся, якщо ви почнете бачити більше історичних брендів, особливо з наближенням їх 400-річного ювілею!
Коньяк допоміг сформувати французьку скляну промисловість
Коньяк – це різновид бренді, але не всі бренді є коньяком. Як і багато інших спеціалізованих продуктів харчування та напоїв у всьому світі, виробництво коньяку захищене, згадаймо хоча б шампанське, скотч, херес і сир пармезан. Згідно з французьким законодавством, для того, щоб коньяк міг називатися коньяком, він повинен відповідати ряду суворих законодавчих вимог, однак, на відміну від скотча, шампанського і хересу, місце розливу не обмежується. Це означає, що коньяк може бути розлитий де завгодно, якщо дотримані інші вимоги щодо походження та терміну витримки.
Попри свободу розливу в пляшки, в середині 19 століття коньячні будинки почали розливати свій продукт в пляшки перед відправкою. Це пов'язано з тим, що найдешевший варіант не завжди є найкращим з точки зору кінцевого прибутку.
Коньячні будинки зрозуміли, що хоча транспортування в бочках і розлив у пляшки на місці призначення може допомогти знизити транспортні витрати, це не дуже добре для консистенції або бренду. Це тому, що спирт продовжує дозрівати в деревині, тому навіть майстер не може бути впевненим, яким буде смак його продукту в кінці довгої подорожі між Францією та, наприклад, Америкою чи Шанхаєм. Такі невеликі варіації стають все більш важливими, коли бренди починають торгувати по всьому світу.
З іншого боку, скло вважається інертним матеріалом, що забезпечує стабільність продукту. Але не менш важливо, що пляшка є важливим маркетинговим інструментом при побудові бренду на нових ринках.
Перехід до транспортування у склі збігся з більш широкою глобальною експансією коньяку на азійські ринки та потребою у послідовному брендингу. Це також стимулювало розвиток французького виробництва скляних пляшок машинного виготовлення.
Коньячний склороб Клод Буше розпочав розробку напівавтоматичної пляшкової машини у 1984 році. Він завершив свій дизайн у 1897 році і встановив його на своєму склозаводі St Martin у місті Коньяк. Машина Буше не настільки відома, як її ранні американські та англійські аналоги, але вона також продавалася на міжнародному рівні і працювала на заводі St Martin в Коньяку до 1930 року.
У перші дні машинні пляшки не були значно дешевшими, ніж видувні вручну. Це свідчить про те, що не економія коштів була рушійною силою розвитку скляного заводу в Коньяку. Натомість пляшки, виготовлені машинним способом, були більш однорідними і могли вироблятися швидше, а для зростаючої коньячної промисловості та інших галузей, що потребували скляних пляшок у той час, ці фактори були настільки ж важливими, як і ціна, що стимулювали розвиток.
Це явище ми спостерігаємо і сьогодні. Розуміння, що виникло у 1800-х роках, було розвинене і вдосконалене сучасною індустрією напоїв, яка знає, що найдешевший спосіб зробити щось не завжди може бути найприбутковішим. Упаковка, від скла до етикетки та коробки, стала чи не найважливішою зброєю в арсеналі маркетолога.
Нещодавно ми розповідали про кращі гірськолижні курорти Європи.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!