Якими будуть Covid-паспорти для українських громадян
МОЗ планує запустити їх вже в липні

Фото: Європейська правда
В Європі вже давно говорили про створення відповідних документів. які будуть підтверджувати вакцинацію від Covid-19. Наприклад, у Литві такий паспорт почне діяти вже від завтрашнього дня, 7 червня.
Коли запустять Covid-паспорти?
У нашій державі планують впровадити їх з 1 липня.
Які умови?
Цей Covid-паспорт полегшить громадянам України переміщення між країнами ЄС. Власники таких документів могли б частково не дотримуватися коронавірусних обмежень у межах своєї країни, тобто після повернення з іншої держави, не потрібно буде робити ПЛР-тест. Цей паспорт буде повністю узгоджений урядом України з Єврокомісією, щоб його безперешкодно брали прикордонні органи тих країн, куди прямують наші громадяни.
Якщо немає Covid-паспорта, то подорожувати не можна?
Голова Національної технічної групи експертів з питань імунопрофілактики при МОЗ України Федір Лапій заспокоїв громадян, відмітивши, що ті люди, які не пройшли етап вакцинування, зможуть далі також подорожувати, проте вони вимушені будуть здавати здавати ПЛР-тест або експрес-тест, або перебувати певний термін на ізоляції.
Скільки діє такий паспорт?
Фахівець МОЗ заявляє, що в цього документу немає терміну давності. Тобто, ви можете з'їздити на відпочинок, тоді повернутися в Україну й користуватися далі електронним сертифікатом.
"Більшість вакцин припускають введення двох доз, у яких немає терміну давності. Можливо, через рік буде вирішено вводити додаткову дозу. Країни можуть самостійно приймати рішення про кількість доз - однієї або двох. Всі, хто проходить вакцинацію в Україні проти COVID-19, вже є в електронній базі даних", — сказав представник МОЗ.
Які є проблеми видачі Covid-паспортів?
Голова Комітету Верховної Ради України з питань здоров'я нації Михайло Радуцький в кінці травня повідомив, що найголовнішою проблемою запуску таких сертифікатів є низький рівень вакцинації наших громадян. Новий міністр охорони здоров'я Віктор Ляшко планує здійснити щеплення до кінця літа для 5 млн осіб. А відповідно до рішення РНБО до кінця 2021 року повинні вакцинувати 60% населення. Тому саме це не дозволить усім бажаючим оперативно отримати Covid-паспорти.
Де можна їх отримати?
Як заявляв заступник міністра охорони здоров’я з питань цифрового розвитку Ярослав Кучер, отримати можна буде в сімейного ілкаря, ЦНАПі чи додатку "Дія".
Який матимуть вигляд Covid-паспорти?
Вони будуть знаходитися в електронному вигляді, який дублюватиме дані про вакцинацію пацієнта як в е-медичній картці. Інформація шифруватиметься в QR-коді.
Також ми розповідали вам, як отримати Covid-паспорт.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!