ua ru
Будь ласка, заповніть це поле
1

Експерт розповів, до чого призведуть зміни біля залізничного вокзалу у Києві

Суспільство 19:07 - 21 жовтня 2024

Поступово з’явиться позитивний ефект, вважає експерт

Експерт розповів, до чого призведуть зміни біля залізничного вокзалу у Києві

Експерт розповів, до чого призведуть зміни біля залізничного вокзалу у Києві/Фото: Getty Images

У Києві завершилися роботи на привокзальній території, які були покликані розвантажити площу поблизу залізничного вокзалу. Тепер там з’явилося більше вільного місця та діють суттєві обмеження на паркування.

Meta.ua звернулася до громадського активіста, експерта з питань транспорту та співзасновника громадської організації “Пасажири Києва” Олександра Гречка із проханням пояснити, до чого призведуть ці зміни навколо головного вокзалу країни.

Далі – пряма мова експерта

Це проєкт, який розроблявся київськими спеціалістами Центру організації дорожнього руху. Також транспортне моделювання Вокзальної площі проводилося Дмитром Беспаловим. Вони побачили, що можна покращити трафік громадського та приватного транспорту на 40% за рахунок таких змін. Це не ідеальний, але компромісний варіант, який дозволить покращити швидкість руху та зменшить тягнучки, коли люди звикнуть. Зараз поки ми спостерігаємо відторгнення цих змін.

Коли це мине, то люди зрозуміють, як воно працює. Хтось зайвий раз не буде туди їхати, паркувати там авто, так, щоб їх забирав евакуатор. Відповідно поступово з’явиться ефект. З позитивного: цей проєкт реалізовано за мінімальні кошти, просто зроблена розмітка та помаранчеві віхи. Там немає величезних затрат, на які можна було б нарікати. Зате є проаналізований, промодельований корисний ефект, який ми з часом побачимо.

Велодоріжки до вокзалу мають бути згідно з утвердженою велоконцепцією. Як би хто не казав, але водії завжди критикують велоінфраструктуру, але чим більше люди бачитимуть велосипедну інфраструктуру, тим більше вони нею користуватимуться. І, можливо, це буде частина водіїв. А значить, для інших водіїв кількість заторів зменшиться. Чомусь цей логічний зв’язок зазвичай опускають.

І якщо згадати паркування по вулиці Симона Петлюри у напрямку залізничного вокзалу, то там всі паркувалися ялинкою. А значить, забирається півтори смуги. По факту, туди й так була одна смуга руху, у напрямку до вокзалу. Зараз смуги розділили: окрема смуга для приватного транспорту, окрема смуга – для громадського транспорту і окрема – для велосипедистів. Стало краще, бо тепер у кожного є своя смуга руху. Хаотичного паркування, за яке ніхто ніколи не платив, там вже не буде. У Києві біля вокзалу ми нарахували 12 місць для паркування, як паркінги, так і відкриті майданчики.

Також наявність велосмуги дозволяє підвищити роботу щодо унеможливлення паркування. Якби там не було цих смуг, то інспекція з паркування могла б лише штрафувати водіїв. А тепер, коли водії кидають автівки на смузі громадського транспорту або велотранспорту, це дає підставу для евакуації. Відповідно ми з часом побачимо, що люди перестануть кидати автівки, бо евакуація автомобіля – це болісна процедура, яка і коштує біля 2000 гривень, і потім треба ще кудись їхати, десь шукати свій автомобіль.

Не пропустіть цікавинки!

Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!

Головне за сьогодні
Більше новин