Васнєцов і привласнена історія: що насправді зображено на полотні “Після побоїща..."
Як одна картина викриває культурну політику росії

Васнєцов і привласнена історія: що насправді зображено на полотні “Після побоїща..."
Полотно Віктора Васнєцова не просто ілюструє історичну сцену – воно промовляє про імперські претензії на українське минуле. І за формою, і за духом це — не мистецтво пам’яті, а мистецтво привласнення.
Деталі
Віктор Васнєцов, якого часто називають співцем "русского духа", залишив по собі чимало творів, що на перший погляд здаються історичними. Одне з таких полотен – “Після побоїща Ігоря Святославовича з половцями”. Та чи справді ми маємо перед собою достовірну історичну реконструкцію?
На перший погляд, це сцена з легендарного “Слова о полку Ігоревім” – давнього літопису, що народився на українських землях і є частиною нашої літературної спадщини. Але уважне око бачить інше: жодної жанрової достовірності, ні реалістики, ні батальності. Це картина, написана в дусі міфотворення, де головна мета – не зафіксувати минуле, а переписати його на користь імперії.
Саме цій темі присвячено новий випуск авторського блогу “РОЗКУЛЬТУРЕННЯ”, який веде соціолог культури Богдан-Олег Горобчук на YouTube-каналі “Центр дослідження мордоRU”. У сюжеті – критичний аналіз, як російське мистецтво ілюструє механізм культурного захоплення: коли українська історія, література, постаті – стають “рускім”, бо так зручно окупанту.
Раніше ми писали: “Мариніст імперії” чи український імпресіоніст?”: як москва привласнює творчість Михайла Ткаченка.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!