ua ru
Будь ласка, заповніть це поле
1

Васнєцов і привласнена історія: що насправді зображено на полотні “Після побоїща..."

Суспільство 22:01 - 29 червня 2025

Як одна картина викриває культурну політику росії

Васнєцов і привласнена історія: що насправді зображено на полотні “Після побоїща..."

Васнєцов і привласнена історія: що насправді зображено на полотні “Після побоїща..."

Полотно Віктора Васнєцова не просто ілюструє історичну сцену – воно промовляє про імперські претензії на українське минуле. І за формою, і за духом це — не мистецтво пам’яті, а мистецтво привласнення.

Деталі

Віктор Васнєцов, якого часто називають співцем "русского духа", залишив по собі чимало творів, що на перший погляд здаються історичними. Одне з таких полотен – “Після побоїща Ігоря Святославовича з половцями”. Та чи справді ми маємо перед собою достовірну історичну реконструкцію?

На перший погляд, це сцена з легендарного “Слова о полку Ігоревім” – давнього літопису, що народився на українських землях і є частиною нашої літературної спадщини. Але уважне око бачить інше: жодної жанрової достовірності, ні реалістики, ні батальності. Це картина, написана в дусі міфотворення, де головна мета – не зафіксувати минуле, а переписати його на користь імперії.

Саме цій темі присвячено новий випуск авторського блогу “РОЗКУЛЬТУРЕННЯ”, який веде соціолог культури Богдан-Олег Горобчук на YouTube-каналі “Центр дослідження мордоRU”. У сюжеті – критичний аналіз, як російське мистецтво ілюструє механізм культурного захоплення: коли українська історія, література, постаті – стають “рускім”, бо так зручно окупанту.

Раніше ми писали: “Мариніст імперії” чи український імпресіоніст?”: як москва привласнює творчість Михайла Ткаченка.

Не пропустіть цікавинки!

Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!

Головне за сьогодні
Більше новин