32% опитаних українців у більшості випадків користуються декількома джерелами інформації
Більше половини українців вважають ЗМІ найбільш зацікавленими в тому, щоб у громадян було більше знань про політику

Опитано 2016 респондентів віком від 18 років. Теоретична похибка вибірки не перевищує 2,3
32% опитаних українців у більшості випадків користуються декількома джерелами інформації про одну й ту саму політичну подію для зіставлення різних оцінок події, причому перше місце в переліку каналів інформації посідають соціальні мережі (61%), а телебачення (54%) - друге.
Деталі
Про це свідчать дані опитування, проведеного соціологічною службою Центру Разумкова з 21 до 27 вересня 2023 року в межах Програми сприяння громадській активності "Долучайся!", що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні.
...Порівняно з 2019 р. суттєво зросла частка тих, хто відповідає, що здебільшого користується декількома джерелами інформації про одну й ту саму політичну подію для зіставлення різних оцінок цієї події (з 21% до 32%), із 16% до 23% зросла частка тих, хто робить це часто, із 31% до 27% зменшилася частка тих, хто робить це рідко, із 26% до 13% - частка тих, хто не робить цього ніколи або майже ніколи, - такі дані наведені в релізі Центру Разумкова до пресконференції в агентстві "Інтерфакс-Україна" у вівторок.
...Тобто можна говорити про зростання прагнення отримувати інформацію з різних джерел, що, безумовно, сприяє підвищенню рівня політичної компетентності, - вважають автори дослідження.
Водночас, як зазначається, серед тих, хто здебільшого користується різними джерелами інформації про одну й ту саму політичну подію, 19% відповідають, що їм важко визначити власну позицію щодо політичних проблем, тоді як серед тих, хто ніколи або майже ніколи не прагне отримувати інформацію з різних джерел, таких суттєво більше - 39%.
Якщо у 2019 р. найпопулярнішим джерелом інформації про політику було телебачення, послугами якого користувалися 76% опитаних, то у 2023 р. частка тих, хто зазначив, що зазвичай отримує політичну інформацію з цього джерела, знизилася до 54%. "Натомість на перше місце вийшли соціальні мережі (61%), тоді як у 2019 р. їх як переважне джерело політичної інформації зазначили лише 32% опитаних", - зазначено в пресрелізі.
Частка інтернет-видань залишилася незмінною (36%), 34% опитаних відзначили месенджери як основне джерело інформації, 32% - розповіді знайомих. З 9% до 23% зросла частка тих, хто відповів, що зазвичай отримує інформацію з блогів експертів, із 14% до 18% - із радіопередач, із 6% до 13% - із вебсторінок аналітичних центрів, наукових установ. Статистично значуще не змінилася (відповідно 13,5% і 12%) частка тих, хто отримує інформацію з друкованих видань (газет, журналів).
...Як зазначається, соціальними мережами частіше користуються представники молодших і середніх вікових груп (від 70 до 76%), тоді як, наприклад, серед представників найстаршої вікової групи (60 років і старше) - лише 37%. "Що старші респонденти, то частіше вони користуються телебаченням (частка таких зростає від 28% у наймолодшій віковій групі до 77% у найстаршій), радіо (відповідно 9% і 28,5%), друкованими виданнями (відповідно 6% і 17%), - наголошується в релізі.
Понад половина українців вважають засоби масової інформації соціальним інститутом, який найбільш зацікавлений у знаннях громадян про політику.
...Респондентів запитували, наскільки, на їхню думку, ті чи інші соціальні інститути (або суб'єкти) зацікавлені в тому, щоб у громадян було більше знань про політику. Серед зацікавлених частіше називали засоби масової інформації (50,5%) і громадські організації (50%), рідше - центральні органи влади (25%), місцеві органи влади (24%), профспілки (24%), політиків (23%), політичні партії (23%), а рідше за всіх - олігархів (8%), - наголошується в дослідженні.
Дослідники також звертають увагу на те, що порівняно з відповідями, отриманими 2019 року, зацікавленість більшості інституцій і суб'єктів (крім профспілок) респонденти у 2023 році оцінюють вище.
У 2023 році інтерес до політики в українців сягнув 62%: результати опитування.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!