ФІФА хоче заробляти не лише на футболі. Відтепер – це бренд одягу
До того ж дуже і дуже дорогого одягу…

Getty Images
Всім шанувальникам гри № 1 відомо, що ФІФА (Міжнародна федерація футболу) є головною футбольною організацією у світі, яка здійснює керівництво та контроль не лише за всіма процесами, що відбуваються у світі футболу, а й за тим, як росте і розвивається індустрія футзалу та пляжного футболу.
Заснована у 1904 році організація наразі є організатором таких турнірів як чемпіонат світу з футболу та клубний чемпіонат світу з футболу. Черговий, вже 21-й, розіграш останнього в ці дні якраз проводиться на полях США, і ФІФА активно використовує змагання не тільки для популяризації та підвищення маркетингової значущості самої гри № 1, але й для безпосередньої капіталізації власного бренду як організації.
Кілька днів тому президент ФІФА Джанні Інфатіно, який за рівнем заповзятливості, мабуть, вже обійшов більшість своїх попередників, включаючи Йозефа Блаттера, взяв участь у презентації нової лінії одягу. Вона випускатиметься як для чоловіків, так і для жінок, причому під брендом ФІФА, а якщо точніше – лінійка розкішного одягу отримала назву FIFA 1904. Цей бренд, як заявлено, спеціалізуватиметься на костюмах та вечірніх сукнях. У перспективі також планується розробка та випуск суконь для прес-конференцій.
Захід відбувся у Лос-Анджелесі, де ФІФА представила свою прем'єрну колекцію у співпраці із VFiles – відомою платформою моди та поп-культури. Хто відвідав церемонію? Насправді, заокеанських та інших зірок було чимало, причому мова йде не лише про футбольних особистостей, а й про акторів, письменників, співаків та співачок, сценаристів та представників багатьох інших творчих професій. Наприклад, захід своєю увагою вшанували Хав'єр Пасторе, Хуан Пабло Анхель, Тіффані Хеддіш, Метт Бомер, Алессандра Амбросіо та інші…



Фахівці у сфері моди вважають, що до чемпіонату світу 2030 року капіталізація бренду FIFA 1904 може перевищити один мільярд доларів, і Джанні Інфантіно не дарма вирушив саме за океан, аби розпочати всю цю історію. За оцінками експертів, допомогти у стрімкому просуванні та розвитку нового дорогого бренду одягу ФІФА здатна, хоч як це не дивно, сама природа цієї організації. За «боргом служби» ключові персони Міжнародної федерації футболу, починаючи із самого Інфантіно, постійно подорожують, відвідуючи різні країни й практично скрізь знаходять місце за столами переговорів із важливими політичними та спортивними діячами. Плюс до всього у ФІФА чимало співробітників, які відповідають за ведення переговорів та популяризацію, а також володіють кількома мовами, що робить їх комунікацію при поїздках значно простішою і зрозумілішою для усіх сторін. Навіть без лінійки одягу сам по собі бренд ФІФА має у сучасному світі солідну вагу, здатну допомогти у швидкій капіталізації FIFA 1904.
Важливо відзначати й те, що FIFA 1904 практично забезпечена найширша реклама на усіх континентах. Почнемо з того, що вже зараз, на клубному чемпіонаті світу-2025 у США, керівники організації роблять усе, щоб турнір став чудовою вітриною для нової лінійки одягу, на якому головний футбольний орган планети в перспективі хоче заробляти десятки, а то й сотні мільйонів доларів на рік.
Коли перед стартом КЧС-2025 бос ФІФА Джанні Інфантіно заявляв, що має декілька козирів у рукаві, які допоможуть турніру в США стати економічно успішним та закласти базис для майбутнього зростання економіки організації, мало хто розумів, про що саме веде мову швейцарець. Але у Міжнародній федерації футболу, мабуть, справді дуже ретельно продумали маркетингові аспекти місячної присутності в інформаційному полі США, щоб вичавити з цього максимальну капіталізацію.
Відомо, що для виходу на ринок світової індустрії моди ФІФА залучила стиліста калібру Маркуса Клейтона, котрий раніше керував будинком моди Ріанни. А до рішення масштабуватись та вийти за межі своїх звичних видів діяльності головний футбольний орган планети підштовхнули приклади НБА та Формули-1.
“Ми шукали способи диверсифікувати наш підхід до ведення бізнесу", – заявила Ромі Гай, головний бізнес-директор ФІФА. «Це необхідно, щоб вийти за межі наших природних кордонів та отримати вигоду із цінності нашого бренду, якому вже понад 120 років”.
У ФІФА усвідомили, що НБА більш ніж активно працює над просуванням свого бренду у світі моди, Формула-1 співпрацює із Louis Vuitton, тоді як Ferrari запустила свій власний модний бренд, який саме в наш час демонструється на подіумі у Мілані.
Технічно FIFA 1904 базуватиметься у Нью-Йорку та Лос-Анджелесі, тоді як головний офіс ФІФА продовжить залишатися у Швейцарії. Сама Міжнародна федерація футболу, яка є некомерційною організацією, передасть ліцензію на свою назву та логотип VFiles, а натомість отримуватиме роялті з продажів, а також право затверджувати кожен дизайн. Ідея полягає в тому, щоб модні дизайни були пов'язані із тим, що відбувається на полі – під час тренувань або матчів.
У ФІФА впевнені, що їх новий бренд у світі моди досягне визнання та популярності, і вже дуже скоро організація планує відкрити кілька брендових магазинів як у США, так і в низці країн Європи (наразі йдеться про Францію, Німеччину та Італію). Наскільки відомо зараз, ціни на продукцію бренду FIFA 1904 будуть аж ніяк недемократичними: до прикладу, за звичайну кепку доведеться заплатити близько 55 доларів, а ось пальто із кашеміру коштуватиме майже тисячу доларів.
Скептики вважають, що ставка на ринок, який доступний лише найбагатшим верствам населення планети, тоді як ФІФА публічно позиціонує футбол як гру для кожного і кожної, разом з іміджем вкрай корумпованої організації, можуть звести нанівець усі надії та плани маркетологів на стрімке зростання доходів від цього виду діяльності. Втім, у самій ФІФА переконані у зворотному і для стрімкого зростання популярності свого бренду FIFA 1904 готові залучати до реклами найвідоміших футболістів сучасності, роблячи усе, щоб ті в перспективі відмовлялися від продовження або підписання іміджевої угоди з іншими будинками мод, віддаючи перевагу співпраці з черговим дітищем Інфантіно.
Питання тільки в тому, чи не занадто захопилися у ФІФА тим, що має безпосередньо до футболу вкрай віддалене відношення? Зрештою, проблем у світовому футболі, які потребують активного втручання ФІФА, вистачає, та й сам формат проведення КЧС-2025 у США має масу прогалин, свідченням чого є аж ніяк не такий вже й масштабний, як розраховували організатори, глядацький інтерес до змагання…
Олексій СЛИВЧЕНКО
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!