ua ru
Будь ласка, заповніть це поле
1

Олександр Шаврей розповів, як дизайн продуктів впливає на прибуток і конкуренцію

Технології 16:44 - 14 червня 2023

В умовах високої конкуренції дизайн перетворюється на інструмент диференціації

Олександр Шаврей розповів, як дизайн продуктів впливає на прибуток і конкуренцію

Експерт пояснив, чому дизайн є ключовим для успіху продукту/Фото: Олександр Шаврей

На розвинених ринках успіх багато в чому залежить від дизайну продукції. Фактично, продуманий дизайн – це не просто зовнішній вигляд, а комплексне поєднання естетики, функціональності та користувацького досвіду.

Саме ці три фактори визначають, як продукт сприймається, використовується і продається, переконаний директор з розвитку продукту та засновник компанії “Sky Trade”, професійний управлінець із 15-річним досвідом роботи, бізнесмен Олександр Шаврей.

Навіщо дизайн, якщо головне – продукт?

Дизайн не просто вирізняє продукт серед конкурентів, а й формує емоційний зв’язок із покупцем, говорить Олександр Шаврей. Як аргумент він наводить результати досліджень міжнародної компанії McKinsey, що спеціалізується на стратегічному управлінні. За їхньою статистикою, 70% споживачів у розвинених країнах вважають зовнішній вигляд продукту головним фактором при покупці.

“Успішні компанії давно довели, що продуманий дизайн приносить великий прибуток. Коли легендарна Nike впровадила цифрові технології у свої кросівки та дозволила покупцям кастомізувати їх, це одразу збільшило продажі на 17%. А Dyson, завдяки футуристичному дизайну та увазі до деталей, впевнено домінує у преміальному сегменті побутової техніки”, – говорить Олександр Шаврей. Він додає, що дослідження MIT (Массачусетського технологічного інституту) показало: компанії, які приділяють увагу дизайну, отримують більше інвестицій і мають вищу прибутковість.

“Це пов’язано з тим, що інвестори бачать у дизайні не просто естетичну цінність, а інструмент підвищення конкурентоспроможності. Компанії, які не економлять на дизайні та UX (користувацькому досвіді), перемагають у боротьбі за увагу вибагливих споживачів”, – наголошує Олександр Шаврей.

А що, якщо на ринку багато схожих продуктів?

В умовах високої конкуренції дизайн перетворюється на інструмент диференціації, пояснює експерт.

“Якщо технічні характеристики товарів схожі, візуальна складова, ергономіка, упаковка та UX стають вирішальними факторами. Наприклад, Apple завоювала преміальний сегмент ринку завдяки мінімалістичному дизайну та інтуїтивному інтерфейсу своїх пристроїв, навіть коли їхні функціональні характеристики не завжди перевищували конкурентів”, – говорить Олександр Шаврей.

За його словами, споживачі розвинених ринків, обираючи серед схожих продуктів, орієнтуються саме на дизайн. “62% людей готові заплатити більше лише за привабливий зовнішній вигляд товару, а 55% спеціально вибирають продукти з екологічним дизайном. Кастомізація та унікальний стиль, особливо у сегментах fashion і high-tech, також є вагомими перевагами”, – пояснює Олександр Шаврей.

Люди дійсно готові платити більше за продукти, що викликають емоційний відгук, підкреслює експерт. Він наводить результати дослідження журналу Harvard Business Review, яке показало, що преміальний дизайн збільшує готовність до покупки на 20-30%.

“Tesla, наприклад, успішно продає свої електромобілі дорожче за конкурентів багато в чому завдяки футуристичному дизайну та інноваційному користувацькому досвіду”, – зазначає Олександр Шаврей. Він також посилається на статистику Індексу дизайну McKinsey, згідно з якою компанії, що активно інвестують у дизайн, перевершують конкурентів за зростанням виручки та прибутковості.

“Вони отримують на 32% більше доходів і мають на 56% вищу акціонерну дохідність порівняно з менш орієнтованими на дизайн фірмами. Це доводить, що інвестиції у дизайн безпосередньо пов’язані з комерційним успіхом”, – підсумовує Олександр Шаврей.

Що допомагає продукту виглядати преміально?

Product Owner і генеральний директор української компанії “Sky Trade” Олександр Шаврей уже понад 15 років успішно працює на розвинених ринках. Спираючись на власний досвід, він перераховує ключові фактори преміального дизайну: якість матеріалів, лаконічність, баланс кольорів, текстур і шрифтів, фірмовий стиль та упаковка.

Щоб зрозуміти, чи сподобається дизайн цільовій аудиторії, перед виходом продукту на ринок Олександр Шаврей рекомендує провести серію досліджень. Зокрема, для порівняння ефективності різних варіантів та виявлення емоційних реакцій експерт радить провести A/B тестування та зібрати фокус-групу.

За словами бізнесмена, також важливими є UX-дослідження, які дозволяють оцінити зручність продукту.

“Фідбек від користувачів допоможе сформувати уявлення про вподобання клієнтів. Працюючи за цим принципом, ви впроваджуєте модель відкритих інновацій, а це завжди призводить до успіху”, – наголошує Шаврей, який першим в Україні застосував цю модель на своєму підприємстві.

Як виміряти успіх дизайн-рішень?

На завершення успішний український підприємець пояснює, як оцінити ефективність обраних дизайн-рішень. За його словами, головними показниками є продажі та маржинальність.

“Якщо після редизайну виручка зросла – значить, він працює”, – жартує Олександр Шаврей і додає: в e-commerce гарний rich-контент одразу підвищує конверсію на 30%. Окрім того, оцінити привабливість дизайну можна за рівнем залученості цільової аудиторії.

“Не соромтеся запускати свої продукти у соцмережі. Кількість лайків, репостів і коментарів уже за один вечір покаже, як сприймається ваш дизайн кінцевим споживачем і чи зможете ви в результаті його добре продати”, – резюмує Олександр Шаврей.

Не пропустіть цікавинки!

Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!

Головне за сьогодні
Більше новин